Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Hur gör ni denna handen ? Vi möter en väldigt aggressiv spelare som gärna älskar att betta på alla gator, göra märkliga syner/bluffar men han är ändå rätt lurig. En spelare det går ganska okey ändå för tror jag.

 

Det är Heads Up och jag har [5D,4D] i denna hand.

 

 

Seat 3: BradPitt_ ($5,442 in chips)

Seat 8: CarlDenStore ($5,534 in chips) [ 5D,4D ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

BradPitt_ posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BradPitt_ bets $150, CarlDenStore calls $125.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $345, CarlDenStore calls $345.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $444 ............?????? (Jag har 5D,4D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh, va rätt säker på att dilba_1 verkligen va Dilba, har lite källor... :)

 

Kan du säga att det INTE e Dilba CDS?

 

/SK

 

Carl har redan sagt det, men det kan tom jag oxå säga att det inte är :). Det är möjligt att du slaskat lite live mot denne dilba_1. Du är dock lite för liten stammis för att jag skall vara säker på det. Mer än så säger jag inte förräns de vill kliva fram själva ;). Men dilba_1 är vass som fan i HU och varit det ett tag på bp om jag inte har helt fel, überaggro skulle jag tro....inte railat men kan tänka mej det med tanke på livespelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni denna handen ? Vi möter en väldigt aggressiv spelare som gärna älskar att betta på alla gator, göra märkliga syner/bluffar men han är ändå rätt lurig. En spelare det går ganska okey ändå för tror jag.

 

Det är Heads Up och jag har [5 of Diamonds,4D] i denna hand.

 

 

Seat 3: BradPitt_ ($5,442 in chips)

Seat 8: CarlDenStore ($5,534 in chips) [ 5 of Diamonds,4 of Diamonds ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

BradPitt_ posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BradPitt_ bets $150, CarlDenStore calls $125.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $345, CarlDenStore calls $345.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $444 ............?????? (Jag har 5 of Diamonds,4D)

 

 

Raisa på turn och se vart vi står? Får vi reraise mot oss ligger vi förmodligen under och bör folda, i och med att hans pottbet på flopp skulle kunna tolkas som ett färgdrag. Synar han bara leder vi förmodligen och bör då höja på river om inte river är klöver (eller att bordet parar sig, beror på om vi tror att han trebetar pre med lågt pocket). Känns som bra att vi slår om på turn, om vi bara synar har vi ingen aning om vad han har.

 

Hur slutade handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa på turn och se vart vi står? Får vi reraise mot oss ligger vi förmodligen under och bör folda, i och med att hans pottbet på flopp skulle kunna tolkas som ett färgdrag.

 

Ouch.

 

Edit: Hur ofta tror du Brad 2-barrelar turn här? Vad tror du han feltar om du säger 1700ish på turn? Hur pass benägen att skjuta river tom tror du han är om du synar turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa på turn och se vart vi står? Får vi reraise mot oss ligger vi förmodligen under och bör folda, i och med att hans pottbet på flopp skulle kunna tolkas som ett färgdrag. Synar han bara leder vi förmodligen och bör då höja på river om inte river är klöver (eller att bordet parar sig, beror på om vi tror att han trebetar pre med lågt pocket). Känns som bra att vi slår om på turn, om vi bara synar har vi ingen aning om vad han har.

 

Hur slutade handen?

Vänta nu... Hur tänker du nu egentligen? Menar du att FI alltid skulle re-raisa om vi slår om och han sitter med färgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle då inte släppa handen för kung och fosterland iaf, reraise på turn känns mest hett eftersom han kan pusha med jävligt många Ac x händer, parade såsom höga om han tror du är ute och cyklar, eller sitter med ett lägre pocket/träffat par och spelar tillbaka på honom.

eventuell syn, potsyn om man fick dåliga vibbar vilket man får ibland ;>... men för 100bb så känns de som att fold funktionen ej finns.. bara om en fjärde club kommer och han pushar rakt ut på river om du valde syn på turn?

pockets med club i m.m...... min fiskåsikt.

 

lurvigt skrivet, men är så jäkla bajsnödig

brb toa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni denna handen ? Vi möter en väldigt aggressiv spelare som gärna älskar att betta på alla gator, göra märkliga syner/bluffar men han är ändå rätt lurig. En spelare det går ganska okey ändå för tror jag.

 

Det är Heads Up och jag har [5 of Diamonds,4D] i denna hand.

 

 

Seat 3: BradPitt_ ($5,442 in chips)

Seat 8: CarlDenStore ($5,534 in chips) [ 5 of Diamonds,4 of Diamonds ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

BradPitt_ posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BradPitt_ bets $150, CarlDenStore calls $125.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $345, CarlDenStore calls $345.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $444 ............?????? (Jag har 5 of Diamonds,4D)

 

Antar att han visade två klöver och du backade ett steg för att se om du kunde ha undvikit torsk? För inte viker väl CarlDenStore här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...