Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Kan inte Indiscreet göra en lika fin sammanfattning av turerna kring CDS som han gjorde på Absolute Poker-grejen? Detta är den bästa dokusåpa jag någonsin upplevt, även om det är begränsat med bilder.

 

CDS, jag tar tillbaka mitt tidigare råd om att nonchalera de som hoppar på dig. Ge tillbaka med några väl valda ord och visa dem var skåpet ska stå!

 

PS Jag är inte släkt med CDS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cliffnotez plz.

 

1. CDS är inte lika populär som hans dagbok, vilket leder till att denne skapar flertalet konton där han hyllar sig själv med inlägg så som:

 

"Ursprungligen postat av nibla1920

Hej CDS!

 

Om man googlar ditt riktiga namn så verkar det som du är (varit?) väldigt framgångsrik i tennis som junior. Har du mött avundsjukan även där som det låter här sida upp och sida ner?

 

Fattar inte hur du hinner med att grinda som du gör och spela tennis på den nivån eller har du lagt ner?"

 

2. En moderator gör en IP-check och upptäcker att samtliga skribenter som hyllar CDS i sina inlägg faktiskt skriver från samma adress som Carl själv.

 

3. Carl blir varnad för sitt användande av dessa andra konton men kör tysta leken och fortsätter på som vanligt.

 

4. Carl blir avstängd och dagboken låses. För att forumet och dess övriga användare ska få bearbeta denna chock så startas tråden:

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/41583-diskussion-carldenstore.html

 

5. Ledsna människor samt en och annan profil med erfarenhet av Domstol och polisförhör försöker konstant sätta stopp för trådens framfart, då de menar att den är orättvis. Man vill alltså skapa censur. lol

 

6. Ett par tvivelaktiga poster dyker upp som senare visar sig vara CDS under ny täckmantel. Han gör ett statement där han hävdar att det kanske kan ha varit nån kompis under sängen med bärbar dator som har skapat alla dessa användare.

 

Han kan dock redan här säkerställa att en utav användarna är hans egen Pappa då de hade följande samtal dagarna innan:

 

"Vilken trevlig dagbok du har, men försök inte avslöja för mycket om ditt spel."/pappa

 

"Hur vet du om min dagbok?"/Carl

 

"Jag har gjort ett konto där."/Pappa

 

"Haha okej det visste jag inte, vad heter du där ? Men skriv helst inget, och absolut inget dumt om du nu ska skriva något."/Carl

 

"Okej, jag lovar. Jag heter herrhag. Lycka till."/Pappa

 

"Tack."/Carl

 

zyyDrNGLa.jpg

 

7. En kort tid efter detta statement så låses alla trådar och ett antal moderatorer gör detektivarbete. Man ringer bland annat upp Carls Pappa som tar på sig skulden för skapandet av samtliga trollkonton.

 

8. Nebbis noterar att Carls Pappa stämmer väl in på signalementet av figuren discokaj som återspeglas i en utav Magnus Ugglas låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

komiken är på så sjukt hög nivå här inne

 

jag tror problemet carl har är att han sitter bara o postar sina resultat och det känns mer som en brag-tråd än en pokerdagbok. Ingen bryr sig direkt egentligen om hans resultat för alla vet att han plussar sjukt, testa posta lite hh's istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är inte här för att hänga på drevet, utan undrar vad som hände med duellen mellan nebbis o heliga-ak?

 

Är det ingen som bryr sig om detta, eller är det avklarat någon annanstans?

 

Jag talade iallafall med ak. Han sade att han fegade ur, att han hade det bra nog med att tjäna $5k om dagen på NL400-600.

 

Om jag minnes rätt, försäkrade inte Carl oss om att heliga_ak inte skulle dra sig ur, att det var upp till nebbis? Det ska han inte komma undan med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag talade iallafall med ak. Han sade att han fegade ur, att han hade det bra nog med att tjäna $5k om dagen på NL400-600.

 

Om jag minnes rätt, försäkrade inte Carl oss om att heliga_ak inte skulle dra sig ur, att det var upp till nebbis? Det ska han inte komma undan med.

 

Det var väl knappast oväntat? Sen gör han inte 5k om dagen. Klart som fan att han aldrig skulle gå igenom med det. Patetiskt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som bryr sig om detta, eller är det avklarat någon annanstans?

 

Jag talade iallafall med ak. Han sade att han fegade ur, att han hade det bra nog med att tjäna $5k om dagen på NL400-600.

 

Om jag minnes rätt, försäkrade inte Carl oss om att heliga_ak inte skulle dra sig ur, att det var upp till nebbis? Det ska han inte komma undan med.

 

Men vad fjantig du är. Varför ens bry sig om det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha kan inte släppa att det fortfarande finns massa fanboys som kommer in på varje sida o "Faan kan ni inte bara vara snälla mot han" han har ju ALDRIG bedragit nån!!

 

Jag kan inte släppa att det finns folk som du som då går in och trashar folk på det sättet du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tänkte "Jag bluffar". Är det svårt att förstå? Och återigen, det är inte Carl själv som spelar utan någon annan. Alternativt spelade de den handen tillsammans.

 

Jag och killen som är 1 år yngre än mig satt på ett hotellrum och spelade den handen tillsammans, det var jag som tyckte att vi skulle gå all in. Väldigt dåligt spelat. Men vi hade precis förlorat 40k innan så jag var väl tiltad och förhoppningsfull antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och killen som är 1 år yngre än mig satt på ett hotellrum och spelade den handen tillsammans, det var jag som tyckte att vi skulle gå all in. Väldigt dåligt spelat. Men vi hade precis förlorat 40k innan så jag var väl tiltad och förhoppningsfull antar jag.

 

Vilken är den bästa hand som är för dålig för att syna med i det läget? Bluffa med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är rätt vanligt att folk tar in på hotell då det ska liras 50/100 nl (hu främst i det här fallet) och uppåt för att skärma av sig maximalt och uppnå någon form av "nu jävlar ska de spelas poker 100%-igt". En del har hittat det på hotell, exempelvis Sonnert i sina glansdagar. Men någon form av buddylove vill jag inte minnas var inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är rätt vanligt att folk tar in på hotell då det ska liras 50/100 nl (hu främst i det här fallet) och uppåt för att skärma av sig maximalt och uppnå någon form av "nu jävlar ska de spelas poker 100%-igt". En del har hittat det på hotell, exempelvis Sonnert i sina glansdagar. Men någon form av buddylove vill jag inte minnas var inblandat.

 

Han som vann online-SM sist lirade väl från nått hotelrum om jag inte minns helt fel.

 

Kul dagbok f.ö. Keep up the good work, alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...