Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Faktiskt. Varför är du i denna dagbok? Jag förstår inte folk som är här inne enbart för att klaga på CDS. Jag vet att för det allra mesta så förstår jag inte de duktigas tankegångar när det gäller specifika händer eller varför CDS överhuvudtaget spelar som han gör. Jag håller inte heller med om allt han skriver eller tycker det är nödvändigt/relevant/smart eller genomtänkt men framförallt så förstår jag inte människor som mest vill tillbringa tid i CDS dagbok för att hitta något att klaga på. Det gäller allt från hur många länder han faktiskt varit i till huruvida hans senaste anekdot stämmer till punkt och pricka. Det finns en hel del som klagar på hans händer och kommer med konstruktiv kritik såsom exv cassano men det finns även ett flertal som verkar tycka att det roligaste som finns är att hacka på en framgångrik spelare. Sjukt tråkigt att folk inte kan bete sig mer moget än så.

 

jag, undrar också det. han svarar ju aldrig på resonemang så varför ska man resonera med honom. och han lyssnar ju aldrig på någon som kommer med råd, så varför ge honom råd? inte ens när han ber om synpunkter och man ger synpunkter får man någon som helst respons utan han går rakt "in denial" och "shopping for confirmation".

 

om du inte fattade det så var cassano sarkastisk i hans senaste poster... men bekräftelse som bekräftelse, spela roll om folk bara trollar och levlar, så länge de håller med en... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag, undrar också det. han svarar ju aldrig på resonemang så varför ska man resonera med honom. och han lyssnar ju aldrig på någon som kommer med råd, så varför ge honom råd? inte ens när han ber om synpunkter och man ger synpunkter får man någon som helst respons utan han går rakt "in denial" och "shopping for confirmation".

 

om du inte fattade det så var cassano sarkastisk i hans senaste poster... men bekräftelse som bekräftelse, spela roll om folk bara trollar och levlar, så länge de håller med en... =)

 

Lite mer nykter så förstår jag också att cassano är sarkastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag, undrar också det. han svarar ju aldrig på resonemang så varför ska man resonera med honom. och han lyssnar ju aldrig på någon som kommer med råd, så varför ge honom råd? inte ens när han ber om synpunkter och man ger synpunkter får man någon som helst respons utan han går rakt "in denial" och "shopping for confirmation".

 

om du inte fattade det så var cassano sarkastisk i hans senaste poster... men bekräftelse som bekräftelse, spela roll om folk bara trollar och levlar, så länge de håller med en... =)

 

 

Heltok, jag tar visste åt mig av alla konstruktiva råd jag får även om det inte ser ut så alla gånger. Dels beror det på att jag är så jävla trött på att försöka vara ödmjuk mot killar som ger råd men på ett otroligt nedvärderande sätt emot mig, då tänker jag inte vara snäll tillbaka och det är väl en fullständigt normal reaktion ifrån mig ? Jag tänker inte sitta och ta emot en massa skit ifrån nebbis och sätta han högst upp på en piedestal. Behandlar han mig som skit så behandlar jag han exakt likadant tillbaks.

 

Jag själv tycker inte att JJ är den lättaste pushen i världen där även om jag nu pushade i den handen. Jag har inte påstått något annat men det finns egentligen ingenting som är rätt i poker (förutom att lägga nöten). Det enda jag bad om var hur ni hade spelat handen och vad ni kunde tänkas sätta FI på för hand. Vad var för svårt med att svara på det ? Man behöver inte vara så sjukt otrevlig jämt och skriva inlägg som nebbis, lägg fram det på ett trevligt sätt istället. Ska det vara så jävla svårt ? Det är inte klokt hur många av er gång på gång måste vara negativa/otrevliga, ingen kan må bra av det. Inte minst er själva.

 

Många har klagat på att jag inte försöker bättra mig i dagboken, att jag lägger upp för få HHs och så vidare. Och när jag äntligen gör det så kastar ni bara skit ? Om ni tyckte handen var så enkel i era ögon och ni känner för att inte förklara varför ni tycker det så varför ens posta nåt ? Fattar ni inte att jag kommer posta fler och fler händer som säkert kommer att passa er på ett eller annat sätt om man bara är lite trevlig. Det är julafton om fem dagar för fan, var snälla för en enda gångs skull i erat liv. God jul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte påstått något annat men det finns egentligen ingenting som är rätt i poker (förutom att lägga nöten).

 

Jag får utgå ifrån att du höll med om hela det långa inlägget förutom denna mening ? Vad bra, då tror jag iallafall att jag är ganska nöjd med inlägget isåfall om detta var det bästa du kunde hitta att hacka på.

 

Du måste ju dessutom fatta vid det här laget att jag skriver "(Förutom att lägga nöten)" av ren automatik på det här forumet annars vet jag på förhand att någon jävel kommer kalla mig idiot som inte skrev det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: gluffy666 ($2,126 in chips)

Seat 9: CarlDenStore ($7,704 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

gluffy666 posts blind ($10), CarlDenStore posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

gluffy666 bets $60, CarlDenStore bets $222, gluffy666 calls $172.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,7 of Spades,10 of Hearts ]

CarlDenStore bets $400, gluffy666 bets $800, CarlDenStore bets $7,062 and is all-in, gluffy666 calls $1,084 and is all-in.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,7 of Spades,10 of Hearts,3 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,7 of Spades,10 of Hearts,3 of Diamonds,Queen of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Jack of Spades,Jack of Clubs ]

gluffy666 shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du jävlas tillbaka direkt efter mitt inlägg ? Jag har inte gjort dig ett skit...

 

Jävlas väl ändå inte.Håller ju bara med om att det, som du skriver, oftast är rätt att lägga nöten. Det är det enda som man med säkerhet kan säga är rätt i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om särskilt mkt i inlägget, var lite trött och ville dryga mig bara.

Förstår att du tvekar över din JJ när du får se en KK vid showdown, du förlorade ju handen! :(

Min åsikt är att det nästan alltid finns rätt och fel i poker, i några situationer kan såklart flera alternativ vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, jag tar visste åt mig av alla konstruktiva råd jag får även om det inte ser ut så alla gånger. Dels beror det på att jag är så jävla trött på att försöka vara ödmjuk mot killar som ger råd men på ett otroligt nedvärderande sätt emot mig, då tänker jag inte vara snäll tillbaka och det är väl en fullständigt normal reaktion ifrån mig ? Jag tänker inte sitta och ta emot en massa skit ifrån nebbis och sätta han högst upp på en piedestal. Behandlar han mig som skit så behandlar jag han exakt likadant tillbaks.

 

Man behöver inte vara så sjukt otrevlig jämt och skriva inlägg som nebbis, lägg fram det på ett trevligt sätt istället. Ska det vara så jävla svårt ? Det är inte klokt hur många av er gång på gång måste vara negativa/otrevliga, ingen kan må bra av det. Inte minst er själva.

 

Nej, du tar inte åt dig av råd....

 

Så för att nebbis behandlar dig som skit så har du all rätt i världen att vara dryg och otrevlig och ignorera mina och många andras svar [TIDIGARE I DIN DAGBOK]? Om du folk bara vill tilta dig, lägg dem på din ignorelista och gå vidare....

 

Många har klagat på att jag inte försöker bättra mig i dagboken, att jag lägger upp för få HHs och så vidare. Och när jag äntligen gör det så kastar ni bara skit ? Om ni tyckte handen var så enkel i era ögon och ni känner för att inte förklara varför ni tycker det så varför ens posta nåt ? Fattar ni inte att jag kommer posta fler och fler händer som säkert kommer att passa er på ett eller annat sätt om man bara är lite trevlig. Det är julafton om fem dagar för fan, var snälla för en enda gångs skull i erat liv. God jul

 

Som sagt, inte konstigt att du får skit och folk slutar vara trevliga när du 1. ber om råd 2. får råd 3. ignorerar råden.

 

och ja det är jul så du ska få en julklapp av mig. en guide om hur man är duktig lyssnare. här får du ett rim "istället för att klaga på att alla andra är dåliga kanske du för en gångs skull borde försöka utveckla dig själv"

 

It works best in face-to-face conversations, but some of its techniques can be used on our

forums and elsewhere. Listening is not the same as just sitting there, doing nothing. It is

an active, visible process that communicates to others, “I am really trying to understand

you.”

Active listening techniques have been discussed in hundreds of places, and you should

learn more about them. Now I will just summarize a few of the main points.

Concentrate. Let your entire manner communicate that you are taking the other person’s

comments seriously. You are not just waiting for him to pause so that you can talk (and

perhaps say how wrong he is).

Take notes. Taking notes supports the impression that you are trying to learn, helps you to

remember whatever is said, and makes it easier to see patterns.

Maintain eye contact. Look people right in the eye, but do it in a non-challenging way.

Let your eyes show that you respect the other person and are trying hard to understand

him.

Restate points in your own words. Show that you are trying hard to understand.

Paraphrase remarks and then ask, “Is that what you mean?” One or both of you will

sometimes realize that the message you heard is not the one he sent. Then he can try

again.

Look for patterns. Try to go beyond the specific comments and relate them to larger

issues. For example, a critique of the way you played one hand may suggest something

about your basic style and weaknesses. You can then discuss other hands or your general

approach to poker to find a consistent weakness.

Ask for specific examples. If you’re discussing just one hand, there is no need to ask, but

if you are talking about more general subjects, you need specifics. For example, if

someone tells you that you are too loose, ask for hands you played loosely. If you are told

that you don’t check-raise often enough, ask when you should have done it and how you

can recognize future opportunities.

Say "Thanks."

Let people know that you appreciate their help and honesty. Say, "Thanks," when you

finish, and let your entire manner communicate your gratitude. If people believe that you

really appreciate their help, they will offer more of it. Conversely, if they think you are

defensive or unappreciative, they will either turn off or argue with you.

Final Remarks

These principles apply to virtually all attempts to get help. They should be used whenever

you post on our forums, discuss hands with your buddies, ask for coaching from an

expert, and so on. The critical element is exactly the one Robert identified: We need to

keep our minds open.

If we keep them open and actively seek information, we can reduce denial’s destructive

effects and grow as players and as people. Conversely, if we close our minds, we will

continue to deny reality and to make the same old mistakes.

 

god jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Så då häver du alltså återigen ur dig något som du inte har den blekaste aning om. Kan du hålla käften nu?

 

Edit: Sorry Appel. From nu ska jag sköta mig. :(

 

Hehe, har faktiskt jävligt bra koll på vilka som skriver dagbok på ditt forum så denna gången hävde jag faktiskt inte ur mig något utan att kolla upp fakta. Därför jag tyckte det var märkligt att CDS ansökt om medlemsskap hos er. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...