Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Det är en lång historia men jag kan göra den kort. När jag var 6 år gammal så spelade jag ett onlinespel som kallas Quake, jag la ner otroligt mycket tid på det spelet. Jag blev antagen i en av de bästa klanerna och var en av de bästa i Sverige på det ett tag och nicknamade då bara "Carl" men jag tror det var min bror eller pappa som inte ville att jag bara skulle heta Carl utan kom då på något spontant bara och det blev "CarlDenStore". Sedan har det nicket följt med mig sen dess i olika sammanhang, bland annat i tennisartiklar om mig då jag beskrivit att Quake var en av mina stora hobbys. Jag gillar nicket och det ger mig många lyckliga minnen varje gång jag kollar på det. Jag har även fått för mig att det nicket ger mig en massa tur också :) Så det var inte speciellt svårt att bestämma vad jag skulle nicka när jag började spela på bestpoker. Det blev såklart "CarlDenStore" :D

 

Tack för svaret!

Oj! Spelade du Quake redan när du var sex år. Tänk tiden går fort. Det måste ju varit kring 1995, då spelade man Playstation 1, Sega Saturn och Nintendo 64, så det måste ju vara konsollerna du är uppvuxen med:)

 

Du har väl knappt sett en Nintendo 8-bitare eller Sega Megadrive då:)

(Är själv född 80).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara flika in i denna diskussion. Som punkrock_kid(tror ja) sa så spelar du mot en range och en extremt tight spelare har ju givetvis en range som inte är speciellt vid. Därav kan man folda och det är matematiskt korrekt.

 

Edit: Kanske är helt ute och cyklar isf ignorera mig.

 

Du har en poäng helt klart, men du förstod vad jag menade också va ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: gluffy666 ($2,126 in chips)

Seat 9: CarlDenStore ($7,704 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

gluffy666 posts blind ($10), CarlDenStore posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

gluffy666 bets $60, CarlDenStore bets $222, gluffy666 calls $172.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,7 of Spades,10 of Hearts ]

CarlDenStore bets $400, gluffy666 bets $800, CarlDenStore bets $7,062 and is all-in, gluffy666 calls $1,084 and is all-in.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,7 of Spades,10 of Hearts,3 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,7 of Spades,10 of Hearts,3 of Diamonds,Queen of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Jack of Spades,Jack of Clubs ]

gluffy666 shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

Det är en gigantiskt jätteläcka om du kastar JJ där. Det är aldrig rätt att kasta typ>80% av sin HD för ett pottbett, att sätta det i system är rena katastrofen. Den enda gången man kan överväga ett kast är om du är supertight, 3-bettar smalt, stora stackar, men det är ett sugande spel. Dessutom behöver du read.

Hur var det på bali föresten, tålde du den starka solen? Den gigantiska snorren är kvar fortfarande?:-) .

Själv solade jag snorren på nudiststrand när jag var på solsemester och klockspelet förvandlades till ett sträck. Det har vissa fördelar alltid haft Bh pga gynekomasti, nu kan jag även använda underdelen.

Edit: Kan du inte se på skämten med glimten i ögat? Det blir ju alltid mer påhopp på någon som tar åt sig kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Oj! Spelade du Quake redan när du var sex år. Tänk tiden går fort. Det måste ju varit kring 1995, då spelade man Playstation 1, Sega Saturn och Nintendo 64, så det måste ju vara konsollerna du är uppvuxen med:)

 

Du har väl knappt sett en Nintendo 8-bitare eller Sega Megadrive då:)

(Är själv född 80).

 

Haha det stämmer, jag blev snabbt väldigt bra på att skriva och folk bara hånade mig, de trodde aldrig jag var 6 år och kunde sitta och skriva ruggit snabbt och svara på ett rätt moget sätt. Till slut sket jag i att berätta hur gammal jag var. Jag har nästan aldrig spelat nintendo eller megadrive, bara hos kompisar ibland. jag växte upp med Quake :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en gigantiskt jätteläcka om du kastar JJ där. Det är aldrig rätt att kasta typ>80% av sin HD för ett pottbett, att sätta det i system är rena katastrofen. Den enda gången man kan överväga ett kast är om du är supertight, 3-bettar smalt, stora stackar, men det är ett sugande spel. Dessutom behöver du read.

Hur var det på bali föresten, tålde du den starka solen? Den gigantiska snorren är kvar fortfarande?:-) .

Själv solade jag snorren på nudiststrand när jag var på solsemester och klockspelet förvandlades till ett sträck. Det har vissa fördelar alltid haft Bh pga gynekomasti, nu kan jag även använda underdelen.

Edit: Kan du inte se på skämten med glimten i ögat? Det blir ju alltid mer påhopp på någon som tar åt sig kraftigt.

 

Hahaha skönt att höra att jag inte har någon läcka på den biten eftersom jag gick all in då ? :)

 

Bali var helt galet alltså! Minst 30c varmt hela tiden, även om det var på natten. Så sjukt svålldrigt, man svettades ihjäl :) Gigantiska snorren är kvar ja, hahaha nudiststrand ? Rekommenderar du ? ;)

 

Jag försöker ta de mesta skämten med glimten i ögat, men om du kikar lite närmare så är många av dem inte skämt, bara påhopp och taskiga påståenden. När man skämtar brukar man skratta MED den man skämtar med, och inte ÅT den. GL i fortsättningen! /Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det stämmer, jag blev snabbt väldigt bra på att skriva och folk bara hånade mig, de trodde aldrig jag var 6 år och kunde sitta och skriva ruggit snabbt och svara på ett rätt moget sätt. Till slut sket jag i att berätta hur gammal jag var. Jag har nästan aldrig spelat nintendo eller megadrive, bara hos kompisar ibland. jag växte upp med Quake :)

 

Ja, det finns nog många som är bra på poker i dag, som fått snabbt tänkande och bra reflexer från att spela first person shooters som Quake. Kan tänka mig att de som är i din ålder har en fördel där. Vi lite "äldre" spelade ju Sonic, Super Mario och EA Hockey (det första klassisika -- men i dag mycket tröga -- NHL Hockey).;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forstar inte vad som ar sa roligt med att ha en dagbok dar man sa fort man far kritik for ett spel startar en diskussion som i 90% av fallen slutar i en gigantisk hink och spade-pajkastning a'la dagistiden.

 

Skulle jag ha en dagbok skulle jag vara tacksam for kritiken och sen lyssna till majoriteten, har jag en annan asikt sa kanske jag yttrar den och sen slapper handen eftersom det uppenbarligen sparar ur med tva-tre sidor skitsnack.

 

God Jul fran Key Largo, Florida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en lång historia men jag kan göra den kort. När jag var 6 år gammal så spelade jag ett onlinespel som kallas Quake, jag la ner otroligt mycket tid på det spelet. Jag blev antagen i en av de bästa klanerna och var en av de bästa i Sverige på det ett tag och nicknamade då bara "Carl" men jag tror det var min bror eller pappa som inte ville att jag bara skulle heta Carl utan kom då på något spontant bara och det blev "CarlDenStore". Sedan har det nicket följt med mig sen dess i olika sammanhang, bland annat i tennisartiklar om mig då jag beskrivit att Quake var en av mina stora hobbys. Jag gillar nicket och det ger mig många lyckliga minnen varje gång jag kollar på det. Jag har även fått för mig att det nicket ger mig en massa tur också :) Så det var inte speciellt svårt att bestämma vad jag skulle nicka när jag började spela på bestpoker. Det blev såklart "CarlDenStore" :D

 

 

 

Intressant... med tanke på att Quake släpptes hösten 1996 och quakeworld först 97 så blir det lite svårt att du var 6 år när du spelade det, sen har jag även haft koll på elitklaner i Quake/QW sen 97 och jag har då aldrig sett någon Carl i någon av elitklanerna vad jag kan minnas, kan du vara snäll att säga nått av klannamnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant... med tanke på att Quake släpptes hösten 1996 och quakeworld först 97 så blir det lite svårt att du var 6 år när du spelade det, sen har jag även haft koll på elitklaner i Quake/QW sen 97 och jag har då aldrig sett någon Carl i någon av elitklanerna vad jag kan minnas, kan du vara snäll att säga nått av klannamnen?

 

Carl var väl sju år, men so what?

Doom och Wolfenstein fanns ju redan, så dem kan man ju spelat 1995.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDS,

 

Det är inte påhopp. Du vill ha kritik. Vi ger dig kritik. Du KAN inte vika JJ där! Det är som att folda AA pre mot en 3bet, med motiveringen att "han har KK och kommer klonka K på flop."

 

Precis som Punken säger så spelar du inte mot en enskild hand, du spelar mot en handrange. JJ är ju i absoluta toppen av din HD där. Det är väl ganska självklart?

 

(Jag kallar dig inte fisk.)

 

GL netscapes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det stämmer, jag blev snabbt väldigt bra på att skriva och folk bara hånade mig, de trodde aldrig jag var 6 år och kunde sitta och skriva ruggit snabbt och svara på ett rätt moget sätt. Till slut sket jag i att berätta hur gammal jag var. Jag har nästan aldrig spelat nintendo eller megadrive, bara hos kompisar ibland. jag växte upp med Quake :)

Du skriver värdelöst, vännen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDS,

 

Precis som Punken säger så spelar du inte mot en enskild hand, du spelar mot en handrange. JJ är ju i absoluta toppen av din HD där. Det är väl ganska självklart?

 

Tror inte carl tänker så mkt i termer av handrange, självklart finns det där undermedvetet på grund av mkt spelande men tror mer carls tankebanor går typ:

"hmm, gluffy e fisk, fisk miniraisar --> betyder oftast styrka, top-par hade han synat eller höjt mer med, bluff/semibluff hade han också höjt mer med --> är nog slagen men kan inte vara så weak att jag foldar jj här --> push"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant... med tanke på att Quake släpptes hösten 1996 och quakeworld först 97 så blir det lite svårt att du var 6 år när du spelade det, sen har jag även haft koll på elitklaner i Quake/QW sen 97 och jag har då aldrig sett någon Carl i någon av elitklanerna vad jag kan minnas, kan du vara snäll att säga nått av klannamnen?

 

Mmm, det är sån´t här som gör att man ibland tvivlar på CDS redovisade resultat.... Kan man ljuga/överdriva om det ena så....

Nåja, who gives a xxxx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant... med tanke på att Quake släpptes hösten 1996 och quakeworld först 97 så blir det lite svårt att du var 6 år när du spelade det, sen har jag även haft koll på elitklaner i Quake/QW sen 97 och jag har då aldrig sett någon Carl i någon av elitklanerna vad jag kan minnas, kan du vara snäll att säga nått av klannamnen?

 

eftersom thrasher redan driver frågan så kan jag bara hoppa in i ledet och instämma.. ingen carl eller någon grabb på under 10 år har någonsin spelat i en av de s.k. elitclanerna i quake/qw annat än som maskot isf. Detta kan jag påstå helt enkelt för att annars hade jag haft vetskap om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det fattar väl vem som helst att det inte hade varit rätt att folda då. Men det kan OMÖJLIGEN bara vara jag som inte gillar att hamna all in med JJ i preflopraisade potter på en T-hög bräda när man blir miniraisad av sin FI. Jag har sprungit in i sååå många QQ, KK, AA och sets här i mitt liv att jag garanterat är minus på denna situation. Det är en STOR skillnad att sitta med KK i samma situation, då hade det inte varit något snack. Det var just därför jag valde att posta denna hand därför att jag trodde det skulle bli diskussion om JJ på T-hög bräda därför att det är många som förlorat mycket pengar på att de inte klarar av att lägga en sån här hand i ett sånt här läge. Då undrar jag, finns det någon som har någon slags statistik på hur många JJ som vinner all ins på T-hög brädor ? Går det att kolla ? Jag tror det är en lägre siffra än vad ni tror. Herregud, man får inte ens lägga upp en hand här utan att några ska gnälla, så jävla löjligt.

 

 

 

Jag antar att det du menar är att fi:s HD blir starkt viktad åt bra händer pga miniraisen jämfört med tex en all-in (som vi synar). Diskussionen du efterfrågar är alltså snarast vilka slutsatser vi vågar dra av det faktum att fi miniraise:ar, eller?

 

För egen del tror jag att det blir svårt att hitta en fi som man har så bra read/notes/koll på att man kan luta åt fold här (pga att han avslöjar så mkt genom att miniraise:a).

 

 

Någon som är duktig på PT kanske kan gå igenom en enorm db och trolla fram siffror på om miniraise (som committar [det gör kanske inte denna - kommer inte ihåg handen riktigt]) generellt sett har en större övervikt mot bra händer än vad all-in har i ett motsvarande läge.

 

Det låter väl inte otroligt att det skulle vara så även om det inte överväger orsakerna att få in degen med JJ i detta specifika fall?

 

Jag tror att alla är överens om att degen måste i men själv skulle jag (liksom CDS?) må sämre när jag skickar i skiten ovanpå fis miniraise än när jag synar hans all-in i ett mostvarande läge, för att sammanfatta. Klart svårt att kvantifiera den monetära skillnaden dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej Carl, jag gör ett sista försök att förklara och om det inte hjälper nu så gissar jag att jag är klar med den här diskussionen.

 

Men det där är ju inte sant så varför påstår du detta ? Ser du inte att de flesta bara vill jävlas med mig så måste du vara riktigt korkad och inskränkt person men det vill jag inte tro om dig.

 

Dessutom, varför ska du hoppa över vissa inlägg som skrivits ? Haha, jag förstår det inte. Då kan man lika gärna säga att det bara skrivits ödmjuka saker i denna dagbok om man "hoppar över vissa inlägg".

"Hoppar över inlägg" är inte riktigt det de handlar om. Allin skrev ett inlägg till dig som du svarade på och det följdes sedan av poster av bl.a. mig, iamivar, Dinjävlakyckling och det du skrev efter det var

 

"Kalla mig fisk ni, jag tar åt mig nå oerhört...Jag backar ju som en tok."

 

och man kan väl inte tolka det på annat sätt än att det var riktat till de senaste postarna som jag nämnde ovan? Om det var riktat till någon annan så vore det ju jättebra ifall du quotade eller något sånt för att undvika missförstånd.

 

 

 

För övrigt så var mitt resonemang inte alls motsägelsebart. Jag menade att man behöver inte alltid göra samma sak i varje situation jämt om man tror att man vinner på det i längden. Det här beror ju helt på vem man möter och det skiljer sig helt ifrån situation till situation. Jag skulle aldrig åka ur WSOP mot Chris "Jesus" Ferguson med AA på en T 9 7 flopp, det misstaget skulle jag aldrig tillåta mig själv att göra. Så låt oss då säga att du möter en extremt tajt spelare och har JJ på en T-hög bräda. MÅSTE DU då gå all in varje gång mot hans miniraise bara för att du alltid gör det mot andra och brukar vinna ? Kanske läge att lägga den ibland även om din +EV är att gå all in. Det som alltid ser så självklart ut i andras ögon i poker behöver inte alltid vara så självklart i spelarens ögon, det var min poäng i det hela och den missade du uppenbarligen.

Den här liknelsen är ju bara inte bra:-( Du sitter o jämför din 10/20 HU-hand med att spela i WSOP 10-handat mot en jättetight spelare, inte sååå bra. Jag förstår att du inte spelar likadant i det läget eftersom det är ett helt annat spel men faktum är fortfarande att DU SPELAR MOT EN RANGE och om det är +EV att ta ett beslut mot hans range så bör du nog ta det beslutet och att sedan ranger förändras beroende på vilken spelare man möter är väl ganska givet. Det är inte det som är grejen. Du skrev när du postade handen att det var en lurig spelare som inte var rädd att stoppa in pengar i potten och när man har JJ på den där floppen i en 3 bettad pot HU för 100bb så stoppar man in pengarna, så enkelt är det. Du skriver ju att du vet att det är +EV att stoppa in men ändå att det kan vara rätt att folda då o då? Antar att det är när magkänslan säger dig det?:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror punkrock_kid är inne på något här... hade du skrivit 'en jättetight spelare vid namn chris ferguson och jag battlar hu när denna hand inträffar' 'gjorde jag en snygg fold eller skulle jag ha synat' kunde då diskussionen ha handlat om.......

och då kan nog ganska många ändå ha yrkat för en syn med JJ just för att du är nog ganska bra till även mot chris många gånger för 100bb.. men nu ger du gett oss en helt annan spelare med en helt annan image och därför borde JJ-syn inte vara något "svårt" eller "diskutabelt" eftersom hans range är alldeles för vid och det blir inte en särskilt tunn syn.

Du var upp mot KK denna gång, kanske inte nästa. game over and press continue.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade HU idag, har bråttom för ska på utgång med massa polare. Kan snabbt redovisa dagen bara. Segt spel men slutade $6,854. Nu ska jag duscha, vi hörs :P

 

 

Här följer mina senaste resultat i December :

 

1/12 - 15/12 $1,370 (Det är rakebacken ifrån november.)

 

16/12 $2,055 (Första december-sessionen)

 

17/12 $4,125

 

18/12 $7,968

 

19/12 $6,854

 

20/12 $1,476 (Hittills idag.)

 

 

Totala resultatet hittills i december : $23,848+

 

 

Mitt slutresultat i november = $123,251+ (802 931+ SEK)

 

Mitt slutresultat i oktober = $48,051+ (298 411+ SEK)

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...