Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Hehe, har faktiskt jävligt bra koll på vilka som skriver dagbok på ditt forum så denna gången hävde jag faktiskt inte ur mig något utan att kolla upp fakta. Därför jag tyckte det var märkligt att CDS ansökt om medlemsskap hos er. ;-)

Det tvivlar jag starkt på. Sen måste jag tyvärr meddela dig om att du blev levlad gällande om CDS blivit nekad :(. Nu ska jag sluta läsa den här dagboken så vill du fortsätta diskussionen så kan du höra av dig i PM.

 

GL MED LIRET CALLE!!!! Ska btw inte till Budapest nej. Värt att åka dit om du inte kommer? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du tar inte åt dig av råd....

 

Så för att nebbis behandlar dig som skit så har du all rätt i världen att vara dryg och otrevlig och ignorera mina och många andras svar [TIDIGARE I DIN DAGBOK]? Om du folk bara vill tilta dig, lägg dem på din ignorelista och gå vidare....

 

 

 

Som sagt, inte konstigt att du får skit och folk slutar vara trevliga när du 1. ber om råd 2. får råd 3. ignorerar råden.

 

och ja det är jul så du ska få en julklapp av mig. en guide om hur man är duktig lyssnare. här får du ett rim "istället för att klaga på att alla andra är dåliga kanske du för en gångs skull borde försöka utveckla dig själv"

 

 

 

god jul!

 

 

Då får jag isåfall be om ursäkt för mitt tidigare uppträdande gentemot dig heltok och vissa andra som har kommit med bra råd som jag inte riktigt tagit till mig på fullaste allvar. Därmed inte sagt att jag har skitit i råden, för det har jag inte gjort heltok, även om du upplever det så.

 

Det jag ville ha sagt var att jag behandlar andra såsom de behandlar mig och det är sällan jag som börjar jävlas, kom inte någon och säg något annat. Och nej, jag är ingen ängel själv, det är ingen, men är det något jag hatar så är det att tjafsa och speciellt när diskussionen inte leder någon vart och speciellt när jag försökt vara ödmjuk men bara fått skit tillbaka.

 

Kan du inte försöka översätta din text från engelska till svenska istället. Som jag har sagt tidigare så är jag ingen hejare på engelska heltok. Både jag själv och 99% av alla andra jag har pratat med tycker nebbis beter sig som en skit det mesta man ser av honom. Många har sagt åt mig att jag lär för fan sätta båda fötterna på jorden men är det egentligen någon som behöver sätta ner fötterna på jorden så är det nebbis. Man kan inte bara gå runt och spela gud och behandla alla som skit bara för att de inte avgudar en och ens talang. Man måste ändå ha som standardbeteende att behandla alla på ett väldigt ödmjukt sätt även om de är oförstående, även om de inte kan mycket om poker, även om de inte avgudar en, även om de tycker nebbis har fel. Jag vet inte varför nebbis håller på såhär om han nu vill att många ska ha honom som någon slags idol. Kolla på alla storheterna inom vissa genrer, deras beteende. T.ex. Tiger Woods, Roger Federer, Ronaldinho, Annika Sörenstam osv. De beter sig som världsettor, som förebilder, inte som några otrevliga jävla idioter som försöker stå sig över alla. Lär av dem nebbis.

 

God jul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cds, är du allvarlig med att posta jj handen eller är det levling? (är helt seriös med frågan.. bara undrar)

 

det är en så lätt push det kan bli. du har 3betat jj och flop kommer drömmen. t-hög. du betar å får miniraise av semi maniac. 100bb djupt.

 

där har du förklaringen. precis som cassano skrev, fast han tycker fold den vektighte jäveln!!!!

 

 

din analys är lite rolig.. du skriver att han ibland kan ha a7s lr liknande och testa om vi har aq-ak. men no way att han har 4 hög och bluffar.

 

du inser att de är samma sak va?

 

jag hoppas du levlar i handen eller att dina resultat är fejkade. inget illa menat.

 

 

gl net.

 

/jansson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cds, är du allvarlig med att posta jj handen eller är det levling? (är helt seriös med frågan.. bara undrar)

 

det är en så lätt push det kan bli. du har 3betat jj och flop kommer drömmen. t-hög. du betar å får miniraise av semi maniac. 100bb djupt.

 

där har du förklaringen. precis som cassano skrev, fast han tycker fold den vektighte jäveln!!!!

 

 

din analys är lite rolig.. du skriver att han ibland kan ha a7s lr liknande och testa om vi har aq-ak. men no way att han har 4 hög och bluffar.

 

du inser att de är samma sak va?

 

jag hoppas du levlar i handen eller att dina resultat är fejkade. inget illa menat.

 

 

gl net.

 

/jansson.

 

 

Jag är ju uppenbarligen helt seriös med postningen av handen och jag förstår inte varför du har så svårt att inse det. Eftersom jag uppenbarligen förlorade handen och blev lurad in i en fälla mot KK så finns det tydligen skäl för mig att slänga handen även om jag inte gjorde det. Jag vet om att det är -EV i längden att slänga JJ där men man måste ändå kunna vara realistisk och gå ifrån situation till situation när det gäller beslut även om de är självklara i de matematiska ögonen. Jag tyckte själv att det luktade en fälla när han miniraisade och det var egentligen inte så många händer jag slog och uppenbarligen hade jag fel eftersom jag själv gick all in. Förresten så är det inte samma sak att höja och committa sig själv med A7s där än 4a hög eftersom A7s slår AK, AQ där och det gör inte 4a hög. God jul /CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju uppenbarligen helt seriös med postningen av handen och jag förstår inte varför du har så svårt att inse det. Eftersom jag uppenbarligen förlorade handen och blev lurad in i en fälla mot KK så finns det tydligen skäl för mig att slänga handen även om jag inte gjorde det. Jag vet om att det är -EV i längden att slänga JJ där men man måste ändå kunna vara realistisk och gå ifrån situation till situation när det gäller beslut även om de är självklara i de matematiska ögonen. Jag tyckte själv att det luktade en fälla när han miniraisade och det var egentligen inte så många händer jag slog och uppenbarligen hade jag fel eftersom jag själv gick all in. Förresten så är det inte samma sak att höja och committa sig själv med A7s där än 4a hög eftersom A7s slår AK, AQ där och det gör inte 4a hög. God jul /CarlDenStore

 

Hehe osv.

 

Om du blir checkraisad allin med AA i en trebettad pot på 222 brädan och fi har 42s, hade det varit rätt att folda då också?

 

Kommer du spela vidare med AK, AQ mot en raise? Annars är det ju exakt samma sak.

 

God jul

Mvh

J Tomtén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet om att det är -EV i längden att slänga JJ där men man måste ändå kunna vara realistisk och gå ifrån situation till situation när det gäller beslut även om de är självklara i de matematiska ögonen.

Du vill inte förstå att du spelar mot en range och inte mot en enskild hand va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ju återigen ett bra exempel på att du inte kan ta kritik öht, inte ens någon i de senaste inläggen som kallat dig fisk men wp anyway.

 

Men varför håller du på såhär ? Kolla vad som skrivs till mig högre upp, ska jag sitta och vara förstående och tacka så jättemycket för skiten som kastas på mig ? Jag är inte mer människa än du, väx upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe osv.

 

Om du blir checkraisad allin med AA i en trebettad pot på 222 brädan och fi har 42s, hade det varit rätt att folda då också?

 

Kommer du spela vidare med AK, AQ mot en raise? Annars är det ju exakt samma sak.

 

God jul

Mvh

J Tomtén

 

 

Nej, det fattar väl vem som helst att det inte hade varit rätt att folda då. Men det kan OMÖJLIGEN bara vara jag som inte gillar att hamna all in med JJ i preflopraisade potter på en T-hög bräda när man blir miniraisad av sin FI. Jag har sprungit in i sååå många QQ, KK, AA och sets här i mitt liv att jag garanterat är minus på denna situation. Det är en STOR skillnad att sitta med KK i samma situation, då hade det inte varit något snack. Det var just därför jag valde att posta denna hand därför att jag trodde det skulle bli diskussion om JJ på T-hög bräda därför att det är många som förlorat mycket pengar på att de inte klarar av att lägga en sån här hand i ett sånt här läge. Då undrar jag, finns det någon som har någon slags statistik på hur många JJ som vinner all ins på T-hög brädor ? Går det att kolla ? Jag tror det är en lägre siffra än vad ni tror. Herregud, man får inte ens lägga upp en hand här utan att några ska gnälla, så jävla löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carldenstore varför valde du det nicket på Bestpoker?

 

Det är en lång historia men jag kan göra den kort. När jag var 6 år gammal så spelade jag ett onlinespel som kallas Quake, jag la ner otroligt mycket tid på det spelet. Jag blev antagen i en av de bästa klanerna och var en av de bästa i Sverige på det ett tag och nicknamade då bara "Carl" men jag tror det var min bror eller pappa som inte ville att jag bara skulle heta Carl utan kom då på något spontant bara och det blev "CarlDenStore". Sedan har det nicket följt med mig sen dess i olika sammanhang, bland annat i tennisartiklar om mig då jag beskrivit att Quake var en av mina stora hobbys. Jag gillar nicket och det ger mig många lyckliga minnen varje gång jag kollar på det. Jag har även fått för mig att det nicket ger mig en massa tur också :) Så det var inte speciellt svårt att bestämma vad jag skulle nicka när jag började spela på bestpoker. Det blev såklart "CarlDenStore" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför håller du på såhär ? Kolla vad som skrivs till mig högre upp, ska jag sitta och vara förstående och tacka så jättemycket för skiten som kastas på mig ? Jag är inte mer människa än du, väx upp.

Läs inläggen som är skrivna mellan det inlägg där du svarar på Allins inlägg och det där du skriver att folk kallar dig fisk och citera sedan de meningar där du kallas för fisk. Just det, det finns inga sådana inlägg, du bara plockar saker ur tomma intet och ser allting som hård kritik ifall du får en fråga som du inte kan ge ett riktigt bra svar. Det är väl ganska uppenbart att

 

"Jag vet om att det är -EV i längden att slänga JJ där men man måste ändå kunna vara realistisk och gå ifrån situation till situation när det gäller beslut även om de är självklara i de matematiska ögonen."

 

inte är något vidare resonemang, det motsäger ju sig självt totalt, vore tacksam ifall du ville utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs inläggen som är skrivna mellan det inlägg där du svarar på Allins inlägg och det där du skriver att folk kallar dig fisk och citera sedan de meningar där du kallas för fisk. Just det, det finns inga sådana inlägg, du bara plockar saker ur tomma intet och ser allting som hård kritik ifall du får en fråga som du inte kan ge ett riktigt bra svar. Det är väl ganska uppenbart att

 

"Jag vet om att det är -EV i längden att slänga JJ där men man måste ändå kunna vara realistisk och gå ifrån situation till situation när det gäller beslut även om de är självklara i de matematiska ögonen."

 

inte är något vidare resonemang, det motsäger ju sig självt totalt, vore tacksam ifall du ville utveckla.

 

Men det där är ju inte sant så varför påstår du detta ? Ser du inte att de flesta bara vill jävlas med mig så måste du vara riktigt korkad och inskränkt person men det vill jag inte tro om dig.

 

För övrigt så var mitt resonemang inte alls motsägelsebart. Jag menade att man behöver inte alltid göra samma sak i varje situation jämt om man tror att man vinner på det i längden. Det här beror ju helt på vem man möter och det skiljer sig helt ifrån situation till situation. Jag skulle aldrig åka ur WSOP mot Chris "Jesus" Ferguson med AA på en T 9 7 flopp, det misstaget skulle jag aldrig tillåta mig själv att göra. Så låt oss då säga att du möter en extremt tajt spelare och har JJ på en T-hög bräda. MÅSTE DU då gå all in varje gång mot hans miniraise bara för att du alltid gör det mot andra och brukar vinna ? Kanske läge att lägga den ibland även om din +EV är att gå all in. Det som alltid ser så självklart ut i andras ögon i poker behöver inte alltid vara så självklart i spelarens ögon, det var min poäng i det hela och den missade du uppenbarligen.

 

Dessutom, varför ska du hoppa över vissa inlägg som skrivits ? Haha, jag förstår det inte. Då kan man lika gärna säga att det bara skrivits ödmjuka saker i denna dagbok om man "hoppar över vissa inlägg".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det där är ju inte sant så varför påstår du detta ? Ser du inte att de flesta bara vill jävlas med mig så måste du vara riktigt korkad och inskränkt person men det vill jag inte tro om dig.

 

För övrigt så var mitt resonemang inte alls motsägelsebart. Jag menade att man behöver inte alltid göra samma sak i varje situation jämt om man tror att man vinner på det i längden. Det här beror ju helt på vem man möter och det skiljer sig helt ifrån situation till situation. Jag skulle aldrig åka ur WSOP mot Chris "Jesus" Ferguson med AA på en T 9 7 flopp, det misstaget skulle jag aldrig tillåta mig själv att göra. Så låt oss då säga att du möter en extremt tajt spelare och har JJ på en T-hög bräda. MÅSTE DU då gå all in varje gång mot hans miniraise bara för att du alltid gör det mot andra och brukar vinna ? Kanske läge att lägga den ibland även om din +EV är att gå all in. Det som alltid ser så självklart ut i andras ögon i poker behöver inte alltid vara så självklart i spelarens ögon, det var min poäng i det hela och den missade du uppenbarligen.

 

Dessutom, varför ska du hoppa över vissa inlägg som skrivits ? Haha, jag förstår det inte. Då kan man lika gärna säga att det bara skrivits ödmjuka saker i denna dagbok om man "hoppar över vissa inlägg".

 

Måste bara flika in i denna diskussion. Som punkrock_kid(tror ja) sa så spelar du mot en range och en extremt tight spelare har ju givetvis en range som inte är speciellt vid. Därav kan man folda och det är matematiskt korrekt.

 

Edit: Kanske är helt ute och cyklar isf ignorera mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...