Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Kanske enklaste pushen i världshistorien.

 

Vad är det som är så enkelt Mr-Överpar-Likamed-Nuts-Jämt ?

 

Fråga dig själv en sak i den här potten...Tror du på fullaste allvar att det är fler händer vi slår här än inte slår om man tittar på hans spel ? Till att börja med, vilka händer är potientiella som vi slår ? AT, möjligtvis KT, möjligtvis en semi-bluff med 8 9, kanske nån konstig raise av han med A7s (För han sätter oss på AK, AQ). Vilka händer slår oss ? T.ex 77, TT, QQ, KK, AA, kanske en T7s ? Enligt mig är det faktiskt fler händer som slår oss än vad vi egentligen slår om man raisar som han gör. För han bluffar inte med 4a hög här precis, no way. Då frågar jag dig igen...Varför är det den "enklaste pushen i världshistorien?" Det är ju fan ett otroligt bisarrt och enkelsidigt tänkande i en sån här hand. Kom med något konstruktivt och ett "VARFÖR ?" när du ska kommentera handen istället för den kommentaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... hur faaan orkar du hålla igång den här dagboken Carl? Du får skit för allt hela tiden. Folk hackar konstant på dig.. i denna dagboken, och i 70 olika trådar på detta forumet.

Vore det inte bättre för dig "psykiskt" att slippa all den här skiten och bara spela poker? Hade jag blivit så här påhoppad varenda dag som du blir så hade jag tappat lusten till det mesta efter ett par dagar.

 

Du uppvisar ju sinnessjuka resultat, gör dig själv en tjänst och slipp all den här bullshiten och lev livet och må väl istället :) Det kan ju knappast vara så att du uppskattar alla påhopp? Varför skall du ha en dagbok när folk bara pissar rakt ut på dig, vad du än skriver.

Det är så få förunnat att kunna dra in den kosingen du gör och genom detta kunna leva bra och kanske kunna göra sig ekonomiskt oberoende för en riktigt lång framtid.

 

Anledningen till att jag skriver detta är för att du "verkar" extremt ödmjuk och laidback i dina kommentarer efter varje dags spel och ändå så spyr alla galla på dig konstant för "ditt sätt"....

 

jaja... hoppas du fattar vad jag menar :)

 

Det som är mest skrämmande är att du inte förstår varför han postar sina result etc...

 

Uppmärksamhet mannen, uppmärksamhet, negativ som positiv, bara folk vet att han existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... hur faaan orkar du hålla igång den här dagboken Carl? Du får skit för allt hela tiden. Folk hackar konstant på dig.. i denna dagboken, och i 70 olika trådar på detta forumet.

Vore det inte bättre för dig "psykiskt" att slippa all den här skiten och bara spela poker? Hade jag blivit så här påhoppad varenda dag som du blir så hade jag tappat lusten till det mesta efter ett par dagar.

 

Du uppvisar ju sinnessjuka resultat, gör dig själv en tjänst och slipp all den här bullshiten och lev livet och må väl istället :) Det kan ju knappast vara så att du uppskattar alla påhopp? Varför skall du ha en dagbok när folk bara pissar rakt ut på dig, vad du än skriver.

Det är så få förunnat att kunna dra in den kosingen du gör och genom detta kunna leva bra och kanske kunna göra sig ekonomiskt oberoende för en riktigt lång framtid.

 

Anledningen till att jag skriver detta är för att du "verkar" extremt ödmjuk och laidback i dina kommentarer efter varje dags spel och ändå så spyr alla galla på dig konstant för "ditt sätt"....

 

jaja... hoppas du fattar vad jag menar :)

 

Jag förstår din poäng i det hela men jag ska göra det enkelt för dig varför jag inte bryr mig. Varför bry sig om skithögar som spottar ur sig saker de inte har en aning om när de inte ens känner mig. Jag skrattar ju bara åt dem, det är inte det minsta påfrestande, dem ger mig bara ett skratt. Det kanske roligaste (och tragiska?) i det hela är att i stort sett alla av dem fattar ju inte att jag skrattar åt dem, de tror jag tar illa upp.

 

För övrigt så håller jag ju igång dagboken för att lära känna bra kontakter (vilket jag redan fått en massa), och upprätthålla mina resultat för mig själv samt lägga upp egna händer då och då så att jag själv ska kunna analysera dem. Jag vet att det är den enklaste grejen i världen att bara upprätthålla sina resultat i wordpad men jag är så sjuuuukt vidskeplig när det gäller saker och även detta därför att ända sedan jag öppnade dagboken så har jag haft rekordmånad efter rekordmånad och så länge det är så, så vill jag inte ändra på nåt :)

 

Kanske är det skithögarna som ger mig rolig energi ? Ni som är normala och verkligen försöker ge feed-back får för guds skull inte missuppfatta mig nu som att jag skulle tycka det var kul om det bara fanns idioter härinne som fick mig att skratta, jag skulle självklart gärna bli av med dem eftersom det är bara "död tid" för mig att sitta och slösa sekunder på dem. Självklart uppskattar jag allra mest dem som är ödmjuka tillbaks och kommer med något konstruktivt. Så det får ni absolut inte missuppfatta men det tror jag inte ni gör heller. Kan formulera om mig tydligare : Jag uppskattar ingen av idioterna. Så, nu var det skrivet.

 

Hursomhelst, jag förstod din poäng helt och det är inte bara du som antytt på samma sak, utav även många fler. Så länge jag vinner pengar på detta vis och mår hur bra som helst så ser jag ingen anledning att ändra på nåt än. Det är en självklarhet att jag skulle ha stängt dagboken för länge längesen om jag hade mått dåligt av den.

 

GL med allt och tack för det du skrev! :)

 

Mvh,

 

CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är mest skrämmande är att du inte förstår varför han postar sina result etc...

 

Uppmärksamhet mannen, uppmärksamhet, negativ som positiv, bara folk vet att han existerar.

 

Om det är fallet, varför fortsätter tex du då att ge honom mer uppmärksamhet?? OM det är så himla hemskt, varför skriver du i hans dagbok?

 

Om killen vill ha uppmärksamhet eller vill berätta om sina resultat, låt han få det då.

 

Det finns hur många dagböcker som helst där resultat redovisas löpande, men där är det inget hackande.

Är det för att han tjänar riktig bra? Carl kan ju redovisa sina resultat delat med 10 istället, skulle det kännas bättre?

 

Det känns som att Carl blev vald till lucia och ni alla haters som hackar, är de andra klasskamraterna som "bara" blev tärnor och skall snacka skit bakom ryggen, eftersom ni är så jäääääävla bittra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså nu är jag antagligen ute och cyklar men han hade väl höjt med QQ+? Alltså bör JJ och 10-10 vara de enda händer han kan ha som slår dig medans en drös händer ligger under? Pusha som fasen.

 

Nejnej, det finns otroligt många luriga spelare som bara synar en trebet pre i HU med QQ, KK och AA för att trappa på floppen. Jag själv gör det väldigt ofta, inklusive många andra bra spelare. Jag ser det varje dag. Det är ju ditt resonemang som gör att den fällan är så bra också. "Han borde höjt med den pre igen jue?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så enkelt Mr-Överpar-Likamed-Nuts-Jämt ?

 

Fråga dig själv en sak i den här potten...Tror du på fullaste allvar att det är fler händer vi slår här än inte slår om man tittar på hans spel ? Till att börja med, vilka händer är potientiella som vi slår ? AT, möjligtvis KT, möjligtvis en semi-bluff med 8 9, kanske nån konstig raise av han med A7s (För han sätter oss på AK, AQ). Vilka händer slår oss ? T.ex 77, TT, QQ, KK, AA, kanske en T7s ? Enligt mig är det faktiskt fler händer som slår oss än vad vi egentligen slår om man raisar som han gör. För han bluffar inte med 4a hög här precis, no way. Då frågar jag dig igen...Varför är det den "enklaste pushen i världshistorien?" Det är ju fan ett otroligt bisarrt och enkelsidigt tänkande i en sån här hand. Kom med något konstruktivt och ett "VARFÖR ?" när du ska kommentera handen istället för den kommentaren.

 

Vi snackar om denna specifika stjärnan.

 

Folda då, är säker på att det är ett vinnande spel.

 

Vi kan slänga in en liten godbit, har du någonsin sett någon som helst logik i något spel han nånsin gjort? Som en sidenote, har du någonsin gjort ett move själv som det funnits nån logik i?

 

VARFÖR slösar man gång på gång sin tid på denna idiot?

 

WHY OH GOD WHYYYYYYYYYYY?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejnej, det finns otroligt många luriga spelare som bara synar en trebet pre i HU med QQ, KK och AA för att trappa på floppen. Jag själv gör det väldigt ofta, inklusive många andra bra spelare. Jag ser det varje dag. Det är ju ditt resonemang som gör att den fällan är så bra också. "Han borde höjt med den pre igen jue?".

 

OK. det är mycket möjligt att det stämmer men välkommen ner till SvS .5-1 och trappa mig så ska du få se på utdragningar som fan! :mrgreen: :mrgreen:

 

Jag vill alltså påskina att det inte borde finnas ett tankesätt som jag har som är likadant som någon på din nivå har. I så fall är de ju idioter, rika förvisso men likväl idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl min dagbok och jag postar vilket som helst hand jag anser är intressant och sen ska väl du egentligen bara vara tyst och du behöver varken läsa, kommentera eller ens följa denna dagbok om du ska klaga. Capish ?

 

Så du tycker denna handen är intressant på allvar? Fi har 100bb, du har 3-bettat med JJ och fått en flopp som är T hög. Du c-bettar och FI visar otrolig styrka. Klart du ska folda. Inte mycket att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi snackar om denna specifika stjärnan.

 

Folda då, är säker på att det är ett vinnande spel.

 

Vi kan slänga in en liten godbit, har du någonsin sett någon som helst logik i något spel han nånsin gjort? Som en sidenote, har du någonsin gjort ett move själv som det funnits nån logik i?

 

VARFÖR slösar man gång på gång sin tid på denna idiot?

 

WHY OH GOD WHYYYYYYYYYYY?

 

Faktiskt. Varför är du i denna dagbok? Jag förstår inte folk som är här inne enbart för att klaga på CDS. Jag vet att för det allra mesta så förstår jag inte de duktigas tankegångar när det gäller specifika händer eller varför CDS överhuvudtaget spelar som han gör. Jag håller inte heller med om allt han skriver eller tycker det är nödvändigt/relevant/smart eller genomtänkt men framförallt så förstår jag inte människor som mest vill tillbringa tid i CDS dagbok för att hitta något att klaga på. Det gäller allt från hur många länder han faktiskt varit i till huruvida hans senaste anekdot stämmer till punkt och pricka. Det finns en hel del som klagar på hans händer och kommer med konstruktiv kritik såsom exv cassano men det finns även ett flertal som verkar tycka att det roligaste som finns är att hacka på en framgångrik spelare. Sjukt tråkigt att folk inte kan bete sig mer moget än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name=CarlDenStore;867418

Kanske är det skithögarna som ger mig rolig energi ? Ni som är normala och verkligen försöker ge feed-back får för guds skull inte missuppfatta mig nu som att jag skulle tycka det var kul om det bara fanns idioter härinne som fick mig att skratta' date=' jag skulle självklart gärna bli av med dem eftersom det är bara "död tid" för mig att sitta och slösa sekunder på dem. Självklart uppskattar jag allra mest dem som är ödmjuka tillbaks och kommer med något konstruktivt. Så det får ni absolut inte missuppfatta men det tror jag inte ni gör heller. Kan formulera om mig tydligare : Jag uppskattar ingen av idioterna. Så, nu var det skrivet.

 

 

[/quote]

 

Nej, låt oss hoppas att skithögarna får uppleva många bad beats under nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt. Varför är du i denna dagbok? Jag förstår inte folk som är här inne enbart för att klaga på CDS. Jag vet att för det allra mesta så förstår jag inte de duktigas tankegångar när det gäller specifika händer eller varför CDS överhuvudtaget spelar som han gör. Jag håller inte heller med om allt han skriver eller tycker det är nödvändigt/relevant/smart eller genomtänkt men framförallt så förstår jag inte människor som mest vill tillbringa tid i CDS dagbok för att hitta något att klaga på. Det gäller allt från hur många länder han faktiskt varit i till huruvida hans senaste anekdot stämmer till punkt och pricka. Det finns en hel del som klagar på hans händer och kommer med konstruktiv kritik såsom exv cassano men det finns även ett flertal som verkar tycka att det roligaste som finns är att hacka på en framgångrik spelare. Sjukt tråkigt att folk inte kan bete sig mer moget än så.

 

Jag hänger inte här för att hacka.

 

Han postade en hand, han undrade vad vi andra tänkte, jag tycker det e självklart och sa det, så enkelt är det.

 

Då kallar han mig för "Mr-överpar-är-alltid-nöten" eller något liknande, och börjar slänga ur sig en massa bajs om vad killen som spelar 38% av sina händer 4-6 handat (HU har jag ingen data på) kan ha i en trebettad pott HU...

 

Du är så sjukt söt, naiv och oskyldig, det går inte att bli arg på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske enklaste pushen i världshistorien.

 

Det som är mest skrämmande är att du inte förstår varför han postar sina result etc...

 

Uppmärksamhet mannen, uppmärksamhet, negativ som positiv, bara folk vet att han existerar.

 

Vi snackar om denna specifika stjärnan.

 

Folda då, är säker på att det är ett vinnande spel.

 

Vi kan slänga in en liten godbit, har du någonsin sett någon som helst logik i något spel han nånsin gjort? Som en sidenote, har du någonsin gjort ett move själv som det funnits nån logik i?

 

VARFÖR slösar man gång på gång sin tid på denna idiot?

 

WHY OH GOD WHYYYYYYYYYYY?

 

2easy 2 be true, right?

 

Spot on!

 

Jag hänger inte här för att hacka.

 

Han postade en hand, han undrade vad vi andra tänkte, jag tycker det e självklart och sa det, så enkelt är det.

 

Då kallar han mig för "Mr-överpar-är-alltid-nöten" eller något liknande, och börjar slänga ur sig en massa bajs om vad killen som spelar 38% av sina händer 4-6 handat (HU har jag ingen data på) kan ha i en trebettad pott HU...

 

Du är så sjukt söt, naiv och oskyldig, det går inte att bli arg på dig.

 

Du är sjukt dryg som kallar folk för idioter, säger att de hänger här endast för uppmärksamhet (varför postar du isf kommentarer som "enklaste pushen i världshistorien"?) och nedvärderar andra postare.

 

Om du tycker jag är sjukt söt så tackar jag men om du tycker jag är naiv och oskyldig så får du gärna förklara varför när jag endast vill att det ska vara en hyfsat god ton på forumet. Man kan dissa folk ändå men det får gärna göras vid lämpligt tillfälle och dels med klass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är sjukt dryg som kallar folk för idioter, säger att de hänger här endast för uppmärksamhet (varför postar du isf kommentarer som "enklaste pushen i världshistorien"?) och nedvärderar andra postare.

 

Om du tycker jag är sjukt söt så tackar jag men om du tycker jag är naiv och oskyldig så får du gärna förklara varför när jag endast vill att det ska vara en hyfsat god ton på forumet. Man kan dissa folk ändå men det får gärna göras vid lämpligt tillfälle och dels med klass.

 

Okej, att kalla någon för idiot var dumt.

 

Men det roliga är att CDS inte postar sina händer för att få ut något av det då han ändå aldrig lyssnar på kritiken han får... Utan motiverar gång på gång alla sina (ofta) sjukt kalla moves på "magkänsla" eller något i den stilen, och postar 9/10 ggr händer då han spelat kasst (enligt folk som inte bara kör på känsla) men just den gången haft rätt.

 

Jag är fullt medveten att jag bara postar bajs på detta forum, men det är väl helt i linje med de resterande deltagarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, att kalla någon för idiot var dumt.

 

Håller med.

 

Men det roliga är att CDS inte postar sina händer för att få ut något av det då han ändå aldrig lyssnar på kritiken han får... Utan motiverar gång på gång alla sina (ofta) sjukt kalla moves på "magkänsla" eller något i den stilen, och postar 9/10 ggr händer då han spelat kasst (enligt folk som inte bara kör på känsla) men just den gången haft rätt.

 

Det kan mycket väl vara sant men jag är för det mesta inte kapabel att avgöra detta. Men varför orka fortsätta posta här då?

 

Jag är fullt medveten att jag bara postar bajs på detta forum, men det är väl helt i linje med de resterande deltagarna?

 

Jag håller inte med och om så ändå är fallet så är jag väl så naiv som du påstår då jag gärna ser ett forum utan bajs (dock inte utan OT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...