Vrakman Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Det är HU och endast HU som det har betydelse med 500/1000 blinds och SB limpar in check check flop. Nu Måste du beta pot om du ska stjäla vilket inte är så roligt då du antagligen stoppat in minst 40% av din stack då. Okej, men jag vet ändå inte om det påverkar mitt spel så jättemycket. Kan ju iofs förklaras av att jag det sista året nästan bara spelat där, och därför är förstörd. men eftersom jag vet att detsamma gäller för fi, så inbillar jag mig att jag har mer fördel än nackdel av detta. Det är en ganska passiv hand som beskrivs, och jag visste inte att du var så passiv Kraclob Citera
kraclob Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Jobbigt att ställa in med 74off bara för att motståndarn limpar sen vill man inte bli bet raised på flop. så turn är bra bluff bet bara att man måste pot beta isf. Citera
Gahlster Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Tycker det kan vara tufft med denna feature på bubblan ibland också. Citera
dekutree Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Betar man 1k från 6k-stack kan man fortfarande folda. MÅSTE man beta 2k går det typ inte att lägga sen.. Tycker också det är jävligt störigt.. Citera
Olyckan_77 Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Ett annat icke-HU-exempel: blinds 100/200, sb limpar o jag checkar. Potten är då på 400 o då känns ett 200-bet på turn rätt angenämnt att ta till. Citera
Vrakman Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Ett annat icke-HU-exempel: blinds 100/200, sb limpar o jag checkar. Potten är då på 400 o då känns ett 200-bet på turn rätt angenämnt att ta till. Ja det är väl så att jag är helt indoktrinerad! Men eftersom jag vet att det movet inte går att spela, så betar jag oftast redan på flop, och sen försvinner problemet. Plus att jag vet att fi har samma problem. Men uppenbart är det ett problem för vissa, så de borde ju fixa det! Citera
Gahlster Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Är det likadant i NL CG? Inte spelat många MTTs, men har för mig att det är så där va? Citera
Recommended Posts