Gå till innehåll

OnGame instabilt?


dlinder

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ongame-klienten fungerar bäst om man har senaste JAVA-programvaran installerad. Detta gäller både för den nedladdade klienten och webklienten.

 

Hämta senaste versionen av JAVA här:

http://www.java.com/sv/

 

Jag har senaste Java redan, plus splitterny dator. Det hjälper inte ett skit.

 

Undrar vad OnGame gör i det här, om något? Det kostar iaf mig mycket pengar. Inte kul med ett bord som stängs ner och sen när man kommer in igen har halva ens stack autofoldats HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu är jag fan förbannad. Hur tänker ni när ni inte gör nåt åt det här? "Vi är en liten sajt" duger inte, NI har ansvar för att ER klient fungerar.

 

Låsningar av lobbyn är en sak, de är bara irriterande och kostar tid. Men totala krascher under vilka man blindas bort är helt enkelt inte okej. Ni spottar era kunder i ansiktet genom ert ointresse att ta tag i de mest grundläggande problem.

 

Jag kräver en rapport från någon representant här på forumet om vad som görs för att förbättra klienten, annars har iaf jag spelat på OnGame för sista gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag fan förbannad. Hur tänker ni när ni inte gör nåt åt det här? "Vi är en liten sajt" duger inte, NI har ansvar för att ER klient fungerar.

 

Låsningar av lobbyn är en sak, de är bara irriterande och kostar tid. Men totala krascher under vilka man blindas bort är helt enkelt inte okej. Ni spottar era kunder i ansiktet genom ert ointresse att ta tag i de mest grundläggande problem.

 

Jag kräver en rapport från någon representant här på forumet om vad som görs för att förbättra klienten, annars har iaf jag spelat på OnGame för sista gången.

 

jag håller med, så skandalt dåligt.

 

vilket är väldigt synd då det är så sjukt bra trafik och mycket fisk på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt otroligt att de inte kunnat fixa automatiska bordsnedstängningbuggen på alla år klienten funnits.

8 bordar man i några timmar så är det alltid minst ett bord per session och ofta fler som spontandör (och det är inte missclicks på leave-knappen)

 

Och hur kan det finnas en sån knapp utan varning för övrigt, kan inte vara någon som tycker det är bra. Samt att inte kunna fylla på utan att ta sit out. Kan inte tänka mig någon användare som har nytta av så uruselt system och känner heller inte till någon annan klient som har det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt otroligt att de inte kunnat fixa automatiska bordsnedstängningbuggen på alla år klienten funnits.

8 bordar man i några timmar så är det alltid minst ett bord per session och ofta fler som spontandör (och det är inte missclicks på leave-knappen)

 

Och hur kan det finnas en sån knapp utan varning för övrigt, kan inte vara någon som tycker det är bra. Samt att inte kunna fylla på utan att ta sit out. Kan inte tänka mig någon användare som har nytta av så uruselt system och känner heller inte till någon annan klient som har det så.

 

Japp det är ruskigt illa, ännu värre för oss SNG grinders som inte har koll på om man åkte ut eller bordet bara spontan stängdes. Trodde de hade löst det när miniview kom men ikke :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt otroligt att de inte kunnat fixa automatiska bordsnedstängningbuggen på alla år klienten funnits.

8 bordar man i några timmar så är det alltid minst ett bord per session och ofta fler som spontandör (och det är inte missclicks på leave-knappen)

 

Och hur kan det finnas en sån knapp utan varning för övrigt, kan inte vara någon som tycker det är bra. Samt att inte kunna fylla på utan att ta sit out. Kan inte tänka mig någon användare som har nytta av så uruselt system och känner heller inte till någon annan klient som har det så.

 

det roliga är att ALLA som spelat på ongame känner igen sig.. just den där grejen med att man måsste ta sit out för att kunna fylla på.. HERREGUD.

 

sen såklart, just att bord stängs ner automatiskt, är ju jättekul. framförallt när man har investerat i potten som pågår. skickade ett mail engång när jag hadde investarat typ 50BB i potten o sa att det får ni fan ta o ersätta. men dom lyckades tjata ut mig så jag la ner det tillslut.

 

EDIT: bytte till stora bokstäver på "herregud" , känndes som det beskrev situationen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första inlägget...hmmmmm... Vilken sajt representerar du? :roll:

 

Haha ja, lite lustigt. Jag är inte särskilt konspiratoriskt lagd, men att skapa en användare bara för att påstå att OnGame "fungerar bra" är ju bara för mycket.

 

För övrigt är ju "tycker också" ett underligt ordval, när han uppenbarligen är den enda som tycker det fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat på ongame 2-3år. Känner igen problemet och har även jag varit på dom om det.

Tycker dock att det blivit bättre sista tiden men det kanske är varians

 

jo, känns faktiskt som det var värre förr. spelade på bestpoker för några månader sen, då uppstog i stort sett aldrig problemet, nu är jag på towerpoker och där får får jag minst 1 bord nerstängt per session. (iofs en förbättring mot sisådär 1 år tillbaka när det rörde sig om 4-5)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAHHHHHHHHH

 

Hand 685767829, Started at 2007-08-06 23:28:23

Table Ankara: $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 1: manshor4 ($205,20 in chips)

Seat 2: Panagiotis47 ($287,15 in chips)

Seat 3: bbuurrnn ($72,30 in chips)

Seat 7: TheHassassin ($73,40 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to manshor4: :Ac:

Dealt to manshor4: :Ah:

manshor4 : Post Blind ($0,50)

Panagiotis47 : Post Blind ($1)

*** Pre-Flop *** :

bbuurrnn : Fold

TheHassassin : Bet ($3,50)

manshor4 : Fold

Panagiotis47 : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $5 | Rake: $0,40

Board: [ ]

manshor4 lost $0,50

Panagiotis47 lost $1

bbuurrnn lost $0

TheHassassin bet $3,50, collected $5, net $1,50

 

vet nån vilket SÄR det är som kommit på att man borde folda på F1, iomed att man antagligen aldrig kommer komma åt den av misstad? imed att man kanske och då bara KANSKE använder 1an nångång? eller?

 

inte dirket så att det äfr första gången det händer. dock händer det ju bara när man vill beta, eftersom det är enda gången man går efter siffrorna. och när man vill beta, brukar man inte uppskatta att få en fold istället.

 

EDIT: vad jag ingetligen skulle fråga, går det os tänga av skiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Själv har jag slutat spelat på ongame sedan länge. Testade där för att jag tänkte cleara en bonus, men den var ju knappast fördelaktig.

 

Dessutom stängdes borden ned men det viktigaste för mig var att:

 

Det gick så OERHÖRT långsamt! fyra bord i en timme gav typ hälften av händerna mot normalt. usch.

 

No more ongame!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Men ärligt talat, kan ni göra nånting åt den jävla klienten. Det kostar rätt mkt när borden spontanstängs med blinds 500/1000 trehandat.

 

Det sjukaste är också att man blir away omedelbart. Vid disconnect har man typ 30 sekunder att reconnecta, det hade räckt utmärkt för att öppna upp bordet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...