Gå till innehåll

OnGame instabilt?


dlinder

Recommended Posts

Har provat några olika sajter på nätverket nu, och det som slår mig är hur instabilt det verkar. Har provat med två olika datorer, samt har även vittnesmål från kompisar som spelar där. Några exempel:

 

1. Klienten hänger sig.

2. Det går inte att komma tillbaka till lobbyn.

3. Bordsfönster stänger ner sig spontant. Ibland går de ej att öppna igen.

 

Det kan bara inte vara enbart vi som upplever det här. Jag har ALDRIG varit på ett nätverk med så många spelare away hela tiden. Vilket ju naturligtvis ofta är bra för en själv, men icke desto mindre vittnar om grava tekniska problem hos nätet.

 

Vad är era upplevelser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

att ett fönster stänger ner sig självt händer ju minst 1-2 gånger per kväll. det bara försvinner, skandalt dåligt.

 

sen även att det kommer upp en ruta "programmet måsste avslutas, var vänlig spela klart handen och tryck sedan på OK" fast på engelska och en helt annan text, fast med samma innebörd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat några olika sajter på nätverket nu, och det som slår mig är hur instabilt det verkar. Har provat med två olika datorer, samt har även vittnesmål från kompisar som spelar där. Några exempel:

 

1. Klienten hänger sig.

2. Det går inte att komma tillbaka till lobbyn.

3. Bordsfönster stänger ner sig spontant. Ibland går de ej att öppna igen.

 

Det kan bara inte vara enbart vi som upplever det här. Jag har ALDRIG varit på ett nätverk med så många spelare away hela tiden. Vilket ju naturligtvis ofta är bra för en själv, men icke desto mindre vittnar om grava tekniska problem hos nätet.

 

Vad är era upplevelser?

 

Ongame körde en näteverkstäckande uppdatering för ungefär 1 vecka sen, där man bland annat implementerade mini view. Sedan dess har vi på BestPoker inte fått nåt klagomål på det du beskriver. Verkar som att den uppdateringen löste problemen.

 

mvh,

 

BestPoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame körde en näteverkstäckande uppdatering för ungefär 1 vecka sen, där man bland annat implementerade mini view. Sedan dess har vi på BestPoker inte fått nåt klagomål på det du beskriver. Verkar som att den uppdateringen löste problemen.

 

mvh,

 

BestPoker.com

 

Ok, det vore ju bra om det stämmer.

 

Du har inga nyheter ang 2bb minimumbet på turn i NL-turneringar förresten? Borde ju vara snorlätt att fixa, och det är ju sjukt pinsamt och ibland även spelförstörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvärtom d flesta tycker ja klienten är jäkligt skön :P jäkligt irriterande när den hängde sig förut dock, men inte vatt med om det på evigheter. bord stängs ner då och då ja :( men grafiken och känslan väger upp det, småmysigt (betsson)!

 

Fast det är väl ingen öht som har kommenterat huruvida grafiken är bra eller dålig? Jag tycker den är rätt tydlig och helt ok på den fronten, men det är ju inte ok att fönster stänger ner sig titt som tätt. Det är heller inte ok med support som är idioter som inte fattar ett skit. När jag mejlade om att borden stängde ner sig bad de om screenshot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade igår på ongame. Fyfan vad klienten drog CPU. Sedan hände det att ett par bord bara stängdes ner, fattade ingenting. Verkar inte som att pokeroffice funkar när man kör med miniview, stämmer det? Händer försvinner i statistiken m.m

 

Ja det stämmer. Funkar tyvärr dåligt även med full view.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft ett bord nerstängt efter uppdateringen dock så lirar jag bara turboturrar, kanske behövs mer tid än 25min för att det ska knasa sig. fö verkar de ha lyckats med miniview känns snabbare än när man lirar full. Sjukt att de ska ta sån tid för dem att knåpa ihopp sån basic miniview bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När bord stängs helt plötsligt kan det vara så att man har råkat komma åt "leave"-knappen utan att märka det. Då stängs ju bordet så fort man inte längre är med i en pott.

 

Nej, man får en varning om man trycker "leave" (på SnG). För övrigt är det rätt osannolikt att ett så vanligt tekniskt problem som bara förekommer på detta nätet skulle bero på missclicks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...