Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oooopsy daisy. En underbar pokermånad är på väg mot sitt slut. Mitt totala internetpluss ligger på cirkus 7000 $. Äntligen! (för att parodisera på en man i rosa joggingdress). Live har det inte gått riktigt lika bra. Främst beroende på att :4d::Td::9c::Jc: inte kan stå mot Gdailys :Ad::Ah::9d::Xs: eller Djens :Jd::Jh:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :Xs: (att en Finländsk turapa av honkön vann den potten är egentligen ointressant).

 

Idag vågade jag, för första gången, satsa en och annan dollar på PLO. Mest för att hedra Arafat, som så tragiskt togs ifrån jordelivet en mulen novembernatt.

 

Hursomhelst så slutade äventyret med en blygsam vinst á 220 dollar och mitt gamla ärrade pokerstarskonto innehåller numera 298 dollares!

 

Är det måhända tecknet jag har väntat på? Är jag redo att återuppta kampen? Ska jag fatta mog och landsätta en styrka på omahabeach för att fortsätta mitt heliga korståg mot det nätverk jag hatar över allt annat?

 

Oavsett hur jag gör; någon gång måste jag ta tillbaka allt det som rätteligen, genom naturens lag, tillhör mig! Allt annat vore att svika, inte bara mina ideal, utan allt jag lever för.

 

Helgad vare ditt namn! Amen.

 

BkUecXQGCqCy.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha Hi: 528 enumerated boards containing 5d 3d 2h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As 8c Ad 9d 395 74.81 133 25.19 0 0.00 0.748

Jc 9c Td 4d 16 3.03 511 96.78 1 0.19 0.031

8s Kd Kh Qh 90 17.05 438 82.95 0 0.00 0.170

Tc Jd 8d Jh 26 4.92 501 94.89 1 0.19 0.050

 

Jag sa ju att jag inte var mer än 75% favorit på floppen med mitt enda par mot tre motspelare...

 

Nu vet jag inte exakt vad Djens hade för kort vid sidan om knektarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nu, med $7000 extra i rullen du har slagläge på B2B.

 

Tänk så många mini-insättningar och uttag du kan göra dagligen. Kommer ställa till det rejält för riggningsteknikerna att hålla reda på.

 

Det är ju av den anledningen som svinpälsarna tar 10 euro i avgift om du tar ut mer än 1 gång per 2 veckor. Allt för att täcka riggningsteknikernas övertidsersättning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zelda twilight princess, syns om en vecka.

 

24h är sega med att skicka mig mitt Wii :( Är inte Zelda ganska B? Lirade det hos en polare. Hoppa runt med en varg var ju bra segt.

 

Glöm inte att det bara är true ballaz som bustar tidigt för att få mer tid vid ölen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live har det inte gått riktigt lika bra. Främst beroende på att :4d::Td::9c::Jc: inte kan stå mot Gdailys :Ad::Ah::9d::Xs: eller Djens :Jd::Jh:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :Xs: (att en Finländsk turapa av honkön vann den potten är egentligen ointressant).

 

Aggrofinnarna brukar ha bra klonkskills.

Har undrat varför jag hade så mycket chips i fickan.

Klonkade jag något bra förresten?

Kommer nämligen inte ihåg en enda starthand jag hade sen första reloaden...

 

Förresten; vad glad att du slapp mig på söndagen.

Efter lördagkvällens/nattens mongofylla såg jag ut som det kändes och klonkade hårt utan att ens ha någon större behov att titta på mina kort.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betvivlar jag inte, men att kalla henne aggro är lite att driva det hela för långt: samtliga beslut hon tog i nämnd hand, och i alla andra händer innan hon hitnrunnade, var syn :-D

 

Jag antar att det var Minna som du skrev om.

Mot t.ex Gdaily, Djens och andra som kan tänkas höja och återhöja med hela sin handdistribution kan det faktiskt vara en korrekt taktik att checksyna ända till river.

 

Sedan att man hitrunnar är nog ekonomiskt korrekt vid ett väldigt löst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var Minna som du skrev om.

Mot t.ex Gdaily, Djens och andra som kan tänkas höja och återhöja med hela sin handdistribution kan det faktiskt vara en korrekt taktik att checksyna ända till river.

 

Sedan att man hitrunnar är nog ekonomiskt korrekt vid ett väldigt löst spel.

 

Nu var det inte huruvida det var korrekt spel eller inte som jag påpekade utan att hon knappast var aggressiv 8-):-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som fått för mig att du var en förlorande spelare (eller break-even i bästa fall ;) ), som bara var duktig på att skämta bort det. :) Nu krossades den illusionen med tanke på ditt månadsresultat. Är ju inte lika roligt med en underhållande haj som en underhållande fisk. :( Skämtåsido, grattis till resultatet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som fått för mig att du var en förlorande spelare (eller break-even i bästa fall ;) ), som bara var duktig på att skämta bort det. :) Nu krossades den illusionen med tanke på ditt månadsresultat. Är ju inte lika roligt med en underhållande haj som en underhållande fisk. :( Skämtåsido, grattis till resultatet!

 

Vem har sagt att en fisk inte kan få vinna en jävla månad i sitt liv? 8-):-D;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten; vad glad att du slapp mig på söndagen.

Efter lördagkvällens/nattens mongofylla såg jag ut som det kändes och klonkade hårt utan att ens ha någon större behov att titta på mina kort.. :twisted:

 

 

Jag älskade när du gick all-in mot mig..mellan öl drickning och sönder tjatning ... du på knappen o jag i BB, du tittade aldrig på korten o jag hittade A,9, Du kastade upp 6,7 , En 7;a på floppen, så jag gick till baren ;-) Du skulle bjuda på en öl... men.. men...

Antar att jag har den på ditt öl konto hehe

 

/Skoberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans jobbigaste hand kom igår.

Är det någon som har en aning om hur i helvete jag ska spela så vore jag ytterst tacksam:

 

TNL 5/10

FI sitter med 2300 och jag täcker:

FI sitter 2 steg ifrån UTG och satsar 40 $.

Jag sitter 2 steg från knappen och dealern ger mig: :Ks::Kh:

Av två skäl väljer jag att bara syna: Dels har jag p.g.a. bajshänder inte spelat en hand på ett tag, och framför allt; inte 3 bettat ngt på evigheter. Dels har just den spelare jag möter ett par gånger lyckats trycka bort mig på turn med vad jag har misstänkt varit semibluffar...

 

Med andra ord vill jag låta honom beta in i min vackra hand...

 

Flop kommer :9c::7d::2s:.

Fi bettar 100 och jag blixtsynar.

Turn kommer :3c: . Fi bettar 400 och jag blixtsynar igen (tokfel?).

River kommer :4h: och fi ställer in 1300.

 

Det jobbiga är att jag har underreppat min hand så in i..., men frågan är om han verkligen vågar smacka in degen på river med QQ, JJ, TT eller bustad 8T?

 

Är jag en weak tight tönt om jag foldar? Är jag synstation of the year om jag synar? Är detta beslut så enkelt att jag borde skämmas över att fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans jobbigaste hand kom igår.

Är det någon som har en aning om hur i helvete jag ska spela så vore jag ytterst tacksam:

 

TNL 5/10

FI sitter med 2300 och jag täcker:

FI sitter 2 steg ifrån UTG och satsar 40 $.

Jag sitter 2 steg från knappen och dealern ger mig: :Ks::Kh:

Av två skäl väljer jag att bara syna: Dels har jag p.g.a. bajshänder inte spelat en hand på ett tag, och framför allt; inte 3 bettat ngt på evigheter. Dels har just den spelare jag möter ett par gånger lyckats trycka bort mig på turn med vad jag har misstänkt varit semibluffar...

 

Med andra ord vill jag låta honom beta in i min vackra hand...

 

Flop kommer :9c::7d::2s:.

Fi bettar 100 och jag blixtsynar.

Turn kommer :3c: . Fi bettar 400 och jag blixtsynar igen (tokfel?).

River kommer :4h: och fi ställer in 1300.

 

Det jobbiga är att jag har underreppat min hand så in i..., men frågan är om han verkligen vågar smacka in degen på river med QQ, JJ, TT eller bustad 8T?

 

Är jag en weak tight tönt om jag foldar? Är jag synstation of the year om jag synar? Är detta beslut så enkelt att jag borde skämmas över att fråga?

 

Hade blundat och synat, för många händer du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, är du uppe på 5/10$ nu? Snabb resa! :-D

 

Skottning så klart! Gått bra i en vecka, men så idag var det på gränsen att jag fick dra fram min Luger och sätta ett skott i pannan på mig själv: Jag spelade ner mig 3400 dollar på en halvtimme. Såklart stod texas endast för en bråkdel av förlusterna.

 

Jag brann med andra ord i omahahelvetet med ovanligt ljus låga. Till slut kvarstod endast 320 dollares på PLO 600. Lyckligtvis kom vändpunkten förr istället för senare: 2 timmar senare satt jag med 3200 dollar på bordet... Pajasfisken siktades plötsligt på PLO 1000 varför jag snart gav upp min plats vid 36 bordet.

 

En liten stund senare var uppdubblingen ett faktum (tänka sig att AAxx kan slå KKxx en gång i mitt liv).

 

Som en säkerhetsåtgärd, mot fortsatt skottning, har jag cashat ut en 1000ing nu och lirar endast ett PLO400...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...