Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bust på B2B. Igen. Kul att spela när 22 outaren inte sitter...

 

Det hela belv inte roligare av att jag samtidigt var på gränsen att busta ett av mina hatobjekt på HU 30 60, men självklart så ska han vända sina sista 280 till 1000 och hit n runna mig sönder och samman. Hoppas han brinner till döds i helvetet.

 

För han bara måste vara lierad med jävulen annars kan han inte 3 betta turn med TJ hög på 3466 brädan och veta att bordet kommer att dubbelpara sig på river ovanför mitt par så han vinner med JT hög.

 

Den enda trösten var att jag lyckades plussa 1500 på PLO under tiden, men

vad är det förresten med mening att leva om den enda siten man hittar plusset på är den site som har högst rake och ingen rake back?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand:

:2d::5d::Ts::6s:

 

Aggrofjant betar 35

Pajasapa Syn

Tiltbert självklar syn med en dubbelsuitad monsterhand.

 

 

Flop:

:4d::8d::9s:

 

Pajasapa check

Jag har flushdrag och ett stegdrag. Det kan inte negligeras: Självklart pot bet 101.

Aggrofjant: Fold

Pajasapa Syn

 

Turn:

:3s:

Pajasapa check

Detta kort är så löjligt perfekt att jag inte vill slowspela min hand. Bet pot 303

Pajasapa synar efter lite tvekan.

River

:Kh:

 

Pajasapa har nu 531 kvar och checkar. Det ligger 909 i potten. Är det öht någon idé att bluffbetta? Han måste ju i prinip syna med vilket par som helst, eller? Borde jag t.o.m. ha tråkat mig och checkat turn? Frågorna är många. Svaren få. Vad säger omahamaffian på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand:

:2d::5d::Ts::6s:

 

Aggrofjant betar 35

Pajasapa Syn

Tiltbert självklar syn med en dubbelsuitad monsterhand.

 

 

Flop:

:4d::8d::9s:

 

Pajasapa check

Jag har flushdrag och ett stegdrag. Det kan inte negligeras: Självklart pot bet 101.

Aggrofjant: Fold

Pajasapa Syn

 

Turn:

:3s:

Pajasapa check

Detta kort är så löjligt perfekt att jag inte vill slowspela min hand. Bet pot 303

Pajasapa synar efter lite tvekan.

River

:Kh:

 

Pajasapa har nu 531 kvar och checkar. Det ligger 909 i potten. Är det öht någon idé att bluffbetta? Han måste ju i prinip syna med vilket par som helst, eller? Borde jag t.o.m. ha tråkat mig och checkat turn? Frågorna är många. Svaren få. Vad säger omahamaffian på forumet?

kan ju inte mesa.... PANG!??????

Vd ska han syna med???? 2 par???

Fi har missade drag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand:

:2d::5d::Ts::6s:

 

Aggrofjant betar 35

Pajasapa Syn

Tiltbert självklar syn med en dubbelsuitad monsterhand.

 

 

Flop:

:4d::8d::9s:

 

Pajasapa check

Jag har flushdrag och ett stegdrag. Det kan inte negligeras: Självklart pot bet 101.

Aggrofjant: Fold

Pajasapa Syn

 

Turn:

:3s:

Pajasapa check

Detta kort är så löjligt perfekt att jag inte vill slowspela min hand. Bet pot 303

Pajasapa synar efter lite tvekan.

River

:Kh:

 

Pajasapa har nu 531 kvar och checkar. Det ligger 909 i potten. Är det öht någon idé att bluffbetta? Han måste ju i prinip syna med vilket par som helst, eller? Borde jag t.o.m. ha tråkat mig och checkat turn? Frågorna är många. Svaren få. Vad säger omahamaffian på forumet?

 

Jag pangar alltid in, okej han kommer instasyna med två par och kanske även vissa enparshänder men han spelar som han är på drag där så och det är bra odds på en bluff..kan ju inte låta han få 900 bara sådär.

 

Fast denna uberfarliga flopp med 0 nötouts knackar och viker jag nog oftast..

tilläggas bör att jag hatar att ge upp potter och hellre bettar en gång för mkt..men pottar man flopp så pottar man turn också och då får man nog skjuta river också ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pangar alltid in, okej han kommer instasyna med två par och kanske även vissa enparshänder men han spelar som han är på drag där så och det är bra odds på en bluff..kan ju inte låta han få 900 bara sådär.

 

Fast denna uberfarliga flopp med 0 nötouts knackar och viker jag nog oftast..

tilläggas bör att jag hatar att ge upp potter och hellre bettar en gång för mkt..men pottar man flopp så pottar man turn också och då får man nog skjuta river också ..

 

Jag pangade river och FI stekfoldade. Min gissning är att han satt med typ JJ och steg/flushdrag...

 

EDIT: Knackviker du verkligen såna här floppar 3 handat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pangade river och FI stekfoldade. Min gissning är att han satt med typ JJ och steg/flushdrag...

 

EDIT: Knackviker du verkligen såna här floppar 3 handat?

 

nja jag tar lite olika linjer , fold pre ibland och om jag tar mig dit så knackviker jag ibland leder ut ibland och mer sällan checkraise. Jag går på känsla, tempo etc, men jag är sällan glad över att stoppa in pengar utan nötouts och utan par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja jag tar lite olika linjer , fold pre ibland och om jag tar mig dit så knackviker jag ibland leder ut ibland och mer sällan checkraise. Jag går på känsla, tempo etc, men jag är sällan glad över att stoppa in pengar utan nötouts och utan par.

 

Oj, det där lät väldigt seriöst. Själv spelar jag olika mest beroende på hur riggad siten är för tillfället, vilken tiltnivå jag ligger på samt om jag porrsurfar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det där lät väldigt seriöst. Själv spelar jag olika mest beroende på hur riggad siten är för tillfället, vilken tiltnivå jag ligger på samt om jag porrsurfar eller ej.

 

Jag trodde alla visste att känsla= känsla för riggen.

och tempo är förstås nivå på tilten. :D

 

porrsurfning ryms förstås under etc....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det där lät väldigt seriöst. Själv spelar jag olika mest beroende på hur riggad siten är för tillfället, vilken tiltnivå jag ligger på samt om jag porrsurfar eller ej.

 

 

Låter som min spelstil! Just nivån på porrsurfandet är viktigt! Hittar man något riktigt nice så orkar man inte tänka så mycket utan instantsynar, alternativt potbettar hela vägen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh en broder som avslutar natten med 30/60 FL. Själv satt jag i fredags natt sent hemkommer och jobbar upp $700 till $2100 på fyra bord uppdelat från 3/6 till 10/20.

 

Klockan 06:15 frågar en snubbe 30/60 anyone? Jag stänger ner alla bord och går in med $2100. Värt att notera är att jag nu sitter i kallingar och dricker Bombay Saphire rätt ur flaskan eftersom juicen är slut sedan ett par timmar. True degenerate style.

 

06:30 vaknar min sambo och frågar vad fan jag pysslar med. Eftersom jag för tillfället ligger på $3000 skriker jag "vinner pengar honey, du skall få något fint imorgon".

 

07:30. 0 dolares kvar och man smyger tyst och slagen ner i sängen.

 

Så nu måste jag köpa nån skit också. Suck.

 

 

 

PRICELESS :-D:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången på evigheter har jag kommit in i en avslappnad omahagrind och det känns underbart. Mycket tack vare pacific gamla klient som har riktigt rogivande färger.

 

Med en filt i knäet och bögen Elton John i lurarna så är allt så där underbart mysigt. Det enda som fattas är stor kopp varm chokladmjölk... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur msn konversation, hatab2b förklarar hur hans standardspel är:

 

"hatab2b säger:

KJ på bordet

hatab2b säger:

jag har 22

"

 

Men WTF det där är bluff of my life vi talar om!

 

30 60 4 manna och det är 3 vägscap pre flop och jag check raisar turn och mitt hatobjekt no 1 genom tiderna slänger. Han slänger inte AQ där alltså har han lägre PP!!! Yihaaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...