Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bmin dag.

MBin ip.odsladd glap.p.ar så att ip.oden ej går att ladda.

 

Jag sätter in 400 p.å b2b och vinner noll p.otter.

Går in p.å .pacific sp.elar hu 5 10 och blir hitnrunnad.

P:lötsligt slutar,tangentbordet fungera normbalt helt utan anledning.

 

Varje gång jag trycker p.unkt blir det retur sambt vissa tangenter skriver ut flera tecken. och jag har inte ens sp.illt något p.å detta helvete skit-tangentbord.

Hittar ingen action p.å något bord så jag sätter mbig p.å black jacken.

Det kalaset går på 4200 dollar.

Nästa utmbaning blir ytterligare 400 euro på b2b.

vinner så klart inte..

 

 

,imborrn ska jag sätta in 1200 dollar p.å B2B.

Troligen kombmber jag busta demb mbed och det vore ju ödets underbara ironi omb mbin p.okerkarriär avslutas i denna avskyvärda djävulshåla.

 

 

Jag följer dig lätt ner i graven Hata! Även om min motrigg inte är såå extrem så skall jag följa dig i alla fall, som det fan jag är. Eller ska man testa B2B's rigg för att få mer motivation att nån gång trycka av det där som man bara längtar efter att få göra under en motriggsession?

Strid tappert Hata

/ LoLLoN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad det något problem att man skrev så om den bästa dagboken för visst skulle man bli grinig om HATA la ner dagboken,petla ber om ursäkt om du blev illa berörd eller vad det var

 

Nej, jag höll med dig, var bara tvungen och lägga till nåt tecken. Bra rutet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?! Neeeeeeeeeej! Tittar in på forumet främst för att läsa din db. Fortsätt med dina anekdoter. Gogogogogo!

 

Går smålands enda high stakesspelare in och beordrar mig att fortsätta så antar jag att jag inte har mycket till val... :roll::rolleyes:

 

Kan väl sammanfatta min tveksamhet att fortsätta såhär: jag kollade igenom lite statistik och det här var vad jag såg: + 15 000 på omaha. - 4800 på Black jack. - 7000 på Fixed limit.

 

När jag äntligen byggt upp en härlig rulle så tar Mr Hyde inom mig över fullständigt. Ungefär som den där gången jag fick för mig att spela short handed 75 150 mot pacifics största limitvinnare genom tiderna (pixfrank). Det kostade mig 27 000 dollar.

 

Gud skall veta att detta var nära att bli min sista dag i pokerlivet:

 

Jag hade alldeles glömt bort den korrekta B2B-taktiken och mina nyinsatta stridande förband á 800 € pulveriserades omedelbart.

 

När allt var som jävligast satt, hoppade och stod jag och formligen skrek ut min ilska. Inte förrän jag var alldeles apatisk och bara satt och smålog ett lobotomerat leende och glodde på mina återstående 21 krigare så vände det. Lika plötsligt som oväntat.

 

Inte så att jag undkom att förlora 2 ggr med nötfärg mot Straight flush, men därimellan så hände det att top set stod mot lägre set. Tom när den lede FI även hade flushouts.

 

X antal timmars kämpande senare är jag vid god vigör med över 1200 man vid min sida. (sista potten fick jag nervsammanbrott på en kille som skulle 3-betta var och varannan pot pre flop och 4-bettade honom pre med AKKx (och nej, det var inte mig han 3 bettade). Det resulterade i instopp på låg flopp och 450 pott till mig: Hans 99 misslyckades med att dra ut mig trots flushisdraget).

 

Från och med nu har jag förresten följande bounty på huvudet:

Ser ni mig spela horspelet black jack har ni mitt medgivande att misshandla mig med valfritt tillhygge i valfritt antal minuter (dock max 15). Detsamma gäller förövrigt Fucked limit holdem.

 

Som det är nu har jag bara ett mål för ögonen:

Att en gång för alltid förgöra det vidriga B2B-monstret. Det är skitsamma om jag kan vinna mer någon annanstans. Jag kommer ändå inte kunna sova bra på nätterna och leva ett värdigt liv på dagarna så länge Besten ligger och njuter i sin djävulshåla.

 

Det ska brutalt slås ner, besegras och släpas ut i ljuset så alla kan beskåda hur jag flår dess ruttna skinn. Misslyckas jag så är det slut. För alltid.

 

Jag är övertygad om att min stridsvilja vackla även i framtiden, men då skall jag påminna mig själv om att bortom den blodiga slutstriden finns den eviga frälsningen. Ett evigt rike fyllt av vackra, dansande Alizeer och joddlande Taylorer (nyss fyllda 18 förstås) samt en och annan tennisspelerska.

 

Dagens roligaste skämt kommer förresten från en finländsk(!) spelare:

Om mig säger han: "he is so bad but unbelievable lucky"...

Stackaren måste ju ha spelat med ögonbindel de senaste 10 åren av sitt liv.

Dålig må jag vara, men tur har jag fan i mig aldrig haft.

 

Denna månad kommer jag förövrigt att grinda till ögonen blöder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går smålands enda high stakesspelare in och beordrar mig att fortsätta så antar jag att jag inte har mycket till val... :roll::rolleyes:

 

Kan väl sammanfatta min tveksamhet att fortsätta såhär: jag kollade igenom lite statistik och det här var vad jag såg: + 15 000 på omaha. - 4800 på Black jack. - 7000 på Fixed limit.

 

När jag äntligen byggt upp en härlig rulle så tar Mr Hyde inom mig över fullständigt. Ungefär som den där gången jag fick för mig att spela short handed 75 150 mot pacifics största limitvinnare genom tiderna (pixfrank). Det kostade mig 27 000 dollar.

 

Gud skall veta att detta var nära att bli min sista dag i pokerlivet:

 

Jag hade alldeles glömt bort den korrekta B2B-taktiken och mina nyinsatta stridande förband á 800 € pulveriserades omedelbart.

 

När allt var som jävligast satt, hoppade och stod jag och formligen skrek ut min ilska. Inte förrän jag var alldeles apatisk och bara satt och smålog ett lobotomerat leende och glodde på mina återstående 21 krigare så vände det. Lika plötsligt som oväntat.

 

Inte så att jag undkom att förlora 2 ggr med nötfärg mot Straight flush, men därimellan så hände det att top set stod mot lägre set. Tom när den lede FI även hade flushouts.

 

X antal timmars kämpande senare är jag vid god vigör med över 1200 man vid min sida. (sista potten fick jag nervsammanbrott på en kille som skulle 3-betta var och varannan pot pre flop och 4-bettade honom pre med AKKx (och nej, det var inte mig han 3 bettade). Det resulterade i instopp på låg flopp och 450 pott till mig: Hans 99 misslyckades med att dra ut mig trots flushisdraget).

 

Från och med nu har jag förresten följande bounty på huvudet:

Ser ni mig spela horspelet black jack har ni mitt medgivande att misshandla mig med valfritt tillhygge i valfritt antal minuter (dock max 15). Detsamma gäller förövrigt Fucked limit holdem.

 

Som det är nu har jag bara ett mål för ögonen:

Att en gång för alltid förgöra det vidriga B2B-monstret. Det är skitsamma om jag kan vinna mer någon annanstans. Jag kommer ändå inte kunna sova bra på nätterna och leva ett värdigt liv på dagarna så länge Besten ligger och njuter i sin djävulshåla.

 

Det ska brutalt slås ner, besegras och släpas ut i ljuset så alla kan beskåda hur jag flår dess ruttna skinn. Misslyckas jag så är det slut. För alltid.

 

Jag är övertygad om att min stridsvilja vackla även i framtiden, men då skall jag påminna mig själv om att bortom den blodiga slutstriden finns den eviga frälsningen. Ett evigt rike fyllt av vackra, dansande Alizeer och joddlande Taylorer (nyss fyllda 18 förstås) samt en och annan tennisspelerska.

 

Dagens roligaste skämt kommer förresten från en finländsk(!) spelare:

Om mig säger han: "he is so bad but unbelievable lucky"...

Stackaren måste ju ha spelat med ögonbindel de senaste 10 åren av sitt liv.

Dålig må jag vara, men tur har jag fan i mig aldrig haft.

 

Denna månad kommer jag förövrigt att grinda till ögonen blöder...

 

hahha kepp up the good work, gillar o läsa i denna dagboken förövrigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är egentligen inget stort fan av blondinskämt, men som genom en slump så har formligen blivit, ofrivilligt, överfallen av dem på senaste tiden. Det började med att en Irländare på Pacific i någon sorts absurt glädjerus gick igenom hela sin skämtvokabulär. Helt oprovocerat dessutom.

 

Även om den kvaliteén inte var den bästa så vore det ju förment av mig att undanhålla er hans bästa (den säger förövrigt ganska mycket om medelnivån):

 

What is the difference between a blonde and a turtle?

 

Svaret i vitt:

Once they are on their back they are totally fucked

 

idag levererade mina småbröder ett som även fick en ärrad veteran such as myself att dra lite på smilbanden.

 

Vad är det för skillnad på en blondin och en mygga?

 

Svaret i vitt:

Myggan slutar suga när man slår den...

 

Det påminner mig om klassikern: Varför är det så tråkigt med biljard?

Det är så lång kö

 

*Fotnot: Jag avsäger mig allt ansvar för denna typ av humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myggan och blondinen påminde mig om en av Stanhopes klassiker.

 

- Hey, I wanna fuck you between the tits

- And how is that gonna make me feel good

- Well, right before I come I'll stop punching you in the face.

 

Ovanstående och myggan passar sig inte alltid att berätta för ett gäng tjejer på krogen. Trust me, det är ingen biljett att få ligga. Tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bli författare för fan du kommer dra in mångdubbelt mer som det

 

Svenska författare tjänar dessvärre ohyggligt dåligt mest beronde att marknaden är väldigt liten. Det krävs i princip att man blir översatt för att det ska trilla in några pengar att tala om.

 

För att bli översatt hjälper det inte att skriva bra. Det viktiga är att själva storyn är gångbar internationellt, vilket är nästintill detsamma som att man skriver en deckare som vilar mer på allmängiltiga egenskaper hos karaktärerna än i språklig briljans.

 

Jag är dock ytterst smickrad av dina ord :-) och kan som en parentes nämna att det är ett av mina mål i livet att skriva ihop en bok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag är bust tänker jag att nästa gång jag spelar ihop en rulle på 15 000 så ska jag leva på de pengarna och författa ett alster, men varje gång jag kommer upp 15 000 så frågar jag mig själv varför i helvete jag ska skriva en bok för när jag kan bli miljonär på poker. OSV i all oändlighet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska författare tjänar dessvärre ohyggligt dåligt mest beronde att marknaden är väldigt liten. Det krävs i princip att man blir översatt för att det ska trilla in några pengar att tala om.

 

För att bli översatt hjälper det inte att skriva bra. Det viktiga är att själva storyn är gångbar internationellt, vilket är nästintill detsamma som att man skriver en deckare som vilar mer på allmängiltiga egenskaper hos karaktärerna än i språklig briljans.

 

Jag är dock ytterst smickrad av dina ord :-) och kan som en parentes nämna att det är ett av mina mål i livet att skriva ihop en bok...

 

Jag kan instämma med föregående talare om att du har talang, bara det att du kan göra bad beats till något underhållande (som normalt är jevligt störande och tråkigt att läsa) tyder på skicklighet. Jag håller med dig angående ditt svar till ManOuchi om att bli författare, det krävs helt enkelt mycket mer än att kunn skriva underhållande. Däremot tycker jag att du borde börja litet och kanske skriva kolumner, insänder och dylikt. Men det kräver ju att du inte är allt för insnöad i pokerns värld...

 

När det gäller ditt spelandet så tycker jag spontant att du är lite för resultatkåt. Hur mycket du ska spela ska bero på värdet på bordet och din "dagsform" och inte hur mycket du har förlorat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag är bust tänker jag att nästa gång jag spelar ihop en rulle på 15 000 så ska jag leva på de pengarna och författa ett alster, men varje gång jag kommer upp 15 000 så frågar jag mig själv varför i helvete jag ska skriva en bok för när jag kan bli miljonär på poker. OSV i all oändlighet :-D

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...