Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Men höjer jag inte för värde med TJs där? (samt för att kanske få ur litet information vid eventuellt omslag?)

 

Jag har knappt lirat NL på 1 år och HU har jag i princip aldrig lirat förrän de senaste veckorna, så jag är övertygad om att jag spelar ganska krassligt.

 

Dlinder: hur mkt bör jag höja en limp för att få fold equity HU (om det nu är vad jag vill, med ca 2 inköp per spelare och med TJs?)

 

Nu är ju inte jag nån expert på HU CG, och dessutom varierar ju standardraisen beroende på vem man möter. Men generellt ska han aldrig någonsin folda något han tyckte var värt att limpa för att du höjer 2bb till, när han har knappen.

 

Är ni någorlunda djupa (100bb eller mer) skulle mina standardraisar vara till 3bb från knappen och till 4 eller 4,5bb om knappen limpar till mig. Jag varierar inte storlekarna beroende på hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är ju inte jag nån expert på HU CG, och dessutom varierar ju standardraisen beroende på vem man möter. Men generellt ska han aldrig någonsin folda något han tyckte var värt att limpa för att du höjer 2bb till, när han har knappen.

 

Är ni någorlunda djupa (100bb eller mer) skulle mina standardraisar vara till 3bb från knappen och till 4 eller 4,5bb om knappen limpar till mig. Jag varierar inte storlekarna beroende på hand.

 

Det dlinder skriver är lika basic som det är rätt. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte jag nån expert på HU CG, och dessutom varierar ju standardraisen beroende på vem man möter. Men generellt ska han aldrig någonsin folda något han tyckte var värt att limpa för att du höjer 2bb till, när han har knappen.

 

Är ni någorlunda djupa (100bb eller mer) skulle mina standardraisar vara till 3bb från knappen och till 4 eller 4,5bb om knappen limpar till mig. Jag varierar inte storlekarna beroende på hand.

 

Jag har aldrig varit glad för att bygga pot ur position HU, vilket medför att jag nästan spelar tvärtom i förhållande till dig: om knappen limpar höjer jag till 3bb tot och i pos öppnar jag gärna till 4-5 bb...

 

Jag varierar normalt inte beroende på vilken hand jag har, med ett undantag: är fi på tydlig tilt så höjer jag gärna absurt mycket med bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är uppe och testar lite NL 400 och jag måste säga att jag är chockad över hur låg nivå det är på många av spelarna på den site jag kör på... Snittet på 0.5 1 på B2B är betydligt bättre...

 

Nu gäller det bara att hålla tungan rätt i mun (och gärna i rätt mun) och orka stiga av om jag får en unlucky streak... :-D8-)

 

Sedan bär det förhoppningsvis av uppåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajajaj.

I måndags bröt jag, mer eller mindre, ryggraden. Men vad väntar man sig när man spelar sitt livs tennis? Klart som fan man inte ska få ha en lycklig dag i sitt liv...

 

Jag hoppas verkligen att rygghelvetet ger med sig fram till min seglats till helgen så att jag slipper gå omkring stelbent och framåtlutad som en nerpissad alkis.

 

Det mest bedrövande är att vid princip alla andra skador kan man tigga till sig lite kärlek av någon stackars tjej som har en smula medlidande. Jämför t.ex. med ett brutet ben som kan vara en riktig brudmagnet.

 

men, men är man född med otur så är man. Bara att bita i det sura äpplet och gråta sig till sömns... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit glad för att bygga pot ur position HU, vilket medför att jag nästan spelar tvärtom i förhållande till dig: om knappen limpar höjer jag till 3bb tot och i pos öppnar jag gärna till 4-5 bb...

 

Fast höjer du till 3bb ur pos är det ju just bygger pott du gör. Med en kraftigare höjning får du ofta vik.

 

Anledningen till att man vanligen höjer mer ur pos är dels för att man hellre tar ner handen preflop, och dels att man vill minska motståndarens implicita odds som han får av positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte risk att man hoppar överbord efter en omahasession?

 

Ska jag tolka det som att du överväger att begå kollektivt självmord tillsammans med mig när Djens för tredje gången drar ut mina dubbla nötdrag med en s.k. 'jag trodde att jag hade en coinflip på den floppen'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar hitta det stabila texas-plusset; +960 idag och jag seglar därmed upp över 5000 dollares för månaden. Kan jag bara avhålla mig från djävulens påfund omaha så kanske denna månad kan sluta lyckligt! Låtom oss bedja för att så blir fallet.

 

När det gäller ryggen så hjälper inga böner. Den enda ljusningen är att jag nästan kan stå rakt igen, vilket bådar gott inför helgens bravader. 8-)

 

Är det någon som vill ge bort sin bostadsrätt i Malmö så är det bara att höra av sig och är det någon som vill lyssna på superb musik så är det bara att ladda hem Yellos skiva 'pocket universe' eller låten 'beyond mirrors' av samma band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar hitta det stabila texas-plusset; +960 idag och jag seglar därmed upp över 5000 dollares för månaden. Kan jag bara avhålla mig från djävulens påfund omaha så kanske denna månad kan sluta lyckligt! Låtom oss bedja för att så blir fallet.

 

När det gäller ryggen så hjälper inga böner. Den enda ljusningen är att jag nästan kan stå rakt igen, vilket bådar gott inför helgens bravader. 8-)

 

Är det någon som vill ge bort sin bostadsrätt i Malmö så är det bara att höra av sig och är det någon som vill lyssna på superb musik så är det bara att ladda hem Yellos skiva 'pocket universe' eller låten 'beyond mirrors' av samma band.

 

 

Eller så köper man skivan så att de som förtjänar pengar för den får dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hata möjligtvis lagt märke till det norska damlandslaget i fotboll? :P

 

jesus christ!

 

Det har jag inte, men tack för tipset! När går nästa match?

 

.. eller så är det jag som är sjukt attraherad av idrottande kvinnor

 

Då är vi två. Men allvarligt talat, vem vill vara tillsammans med en stureplansbrud? Bäst före datum på dem snittar vid 22-årsålder. En fräsch idrottstjej däremot; Bra bäst före datum, fast stjärt och, förhoppningsvis, fler intressen än smink och hårstyling...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så inser man att det går att ladda ner lagligt (via exempelvis Itunes) och förutsätter inte att en uppmaning att ladda ner är en uppmaning att begå lagbrott...

 

Jag skrev det inte främst för att det kan uppfattas som en uppmaning till att begå lagbrott. Jag skrev det för att det är min åsikt. De personer som producerar film, musik och annat förtjänar att få betalt för det de gör precis som folk inom andra brancher. Då är ju ITunes en bra grej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev det inte främst för att det kan uppfattas som en uppmaning till att begå lagbrott. Jag skrev det för att det är min åsikt. De personer som producerar film, musik och annat förtjänar att få betalt för det de gör precis som folk inom andra brancher. Då är ju ITunes en bra grej...

 

Gäsp. Kan du inte hitta nåt bättre ställe att tycka det på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...