Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan i helvete, jag har blivit en riktig tradera.com-torsk på senaste!

 

Men vad ska man göra när man ser godbitar som den här:

78052992_1.jpg

 

Hur jag än vrider och vänder på datorns historia så kommer jag alltid fram till att Amigan är störst, bäst och vackrast!

 

Jag har en bit av 90-talet bortglömd på vinden. Om jag inte missminner mig bör jag ha minst 300 spel på gamla 3.5" floppydiskar. Jag investerade t.o.m. på en extern hårddisk, med den föga respektingivande lagringskapaciteten på 40 MB. Ja jävlar, det var tider... Härliga minnen väcks till liv när du nämner det skrapiga förväntansfulltskapande ljudet från diskettläsaren:h: Ju gadda löv it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, oj, oj! Kan vara det roligaste jag har läst det här året:

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090217/HASSLEHOLM/408054094/1338/

 

 

Rubriken säger inte allt, men: Frusen man ville värma

sig – lade sig i ugnen

 

Jag tycker nog ändå att den här slår ovanstående:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4449707.ab

 

Inte det smartaste någon sagt... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisk var nöten! Blev tokig när man spelade de "lite större" ;-) spelen som var på över tio disketter, man fick typ byta o ladda längre tid än man spelade.

 

Dragons Lair dyker upp i minnet som ett av de "tunga" spelen. Grafiken skulle vara fantastisk, med filmsekvenser inbäddade i själva spelet. Dock var själva spelet sådär... Det var som sagt ett omfattande spel, jag tror det var 9-10 disketter. Men jag har för mig att det inte gick att använda hårddisken till allt, det gick liksom inte att bara kopiera över disketterna till hd'n och köra. Jag sålde den för samma pris jag köpte den för efter typ 6 månader. 2500 spänn tror jag det var :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Monkey island 2 var på mer än 10 disketter och man fick byta precis hela tiden..

 

På tal om Larry 1, på den varianten jag hade var man tvungen att svara på ett antal "vuxna" frågor för att komma in i spelet. Min mamma brukade hjälpa mig med frågorna då jag inte var så duktig på Engelska..

 

En av frågorna kommer jag ihåg så väl:

 

Vart har du hår?

[ ]okänt alternativ

[ ]på huvudet

[ ]Lite överallt på kroppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det berodde på att jag kom hem i morse efter 3 timmars sömn, men jag tyckte att eurys svador och, slutligen, fullkomliga meltdown i den här tråden var ohyggligt roligt:

 

http://pokerforum.nu/forum/handanalys-flerbordsturneringar/53703-syna-en-allin-med-22-a.html

 

 

Vilken jävla skittråd. Fan vad utvecklingsstörda halva det här jävla forumet är. Helve vad hopplösa ni är. Bajskorv!

 

 

Snälla befläcka inte tråden ytterligare med din närvaro.

 

 

Lägg av. Jag har nyss börjat - inga avslutade turneringar.

 

Men det du skrivit i den här tråden är urbota korkat - utvecklingsstörd. Ingen borde utsättas för dina "tankar" om poker.

 

Har du någon som helst aning om vilka idiotiska saker du säger?

 

 

Missförstår du medvetet eller är du så här dum på riktigt?

 

DET MISSBILDADE TÄNKET JAG TALAR OM ÄR FRAMFÖR ALLT NÄR DU PÅSTÅR ATT DET ÄR RELEVANT FÖR VÅRT BESLUT HUR STOR DEL AV MARKERNA VI HAR.

 

Fattar du nu?

 

Och våga fan aldrig hoppa på mitt spel din förbannade jävla sopa. Det finns INGENTING du har på mig ditt jävla härk och din utvecklingsstörda bedömning om vad jag behöver göra åt mitt spel är totalt jävla ointressant. Din jävla krumelur.

 

Du är ett utvecklingsstört CP och kan genast sluta upp med att delta i strategitrådar, särskilt sådana startade av nybörjare, eftersom dina ruttna tankefragment bara ställer till det. Du är ett jävla gift.

 

Det enda som är relevant här är följande - matchar pottoddsen fi:s vinstchans?

 

Fi:s pottodds gör att han behöver ha 40% vinstchans för att ta synen.

 

Mot 11.5% (77+,A9s+,KTs+,QTs+,JTs,ATo+,KQo) har 22 40.3% - och ingen jävel på den här planeten ställer ens in närheten av så tight.

 

Om vi istället antar att hjälten ställer ATC, vilket inte tycks så orimligt, så har 22 50.33% equity.

 

Om vi antar att skillnaden mellan första- och andraplatserna är 1000 kronor innebär det helt enkelt att EV för fold är 600 kronor (två tredjedelar av markerna, multiplicerat med skillnaden mellan placeringarna) och EV för syn är .5033 * 1000 + .4967 * EV för att dubbla upp fi, vilket är en tredjedel av differensen, alltså .5033 * 1000 + .4967 * 1000/3 = 668.87 kronor. Vi ökar alltså vårt EV med klart över 10% på att ta synen och allt annat än syn är förfärligt.

 

Det här är superuppenbart för oss med antydan till hjärna, och när du nu inte tillhör den gruppen människor så gör du bäst i att hålla käften, så att vi andra kan förklara det här för trådskaparen.

 

Ditt jävla CP.

 

EDIT: Som alla redan förstått så har detta inlägg givit en avstängning. /Appel

 

Jag fetstilsmarkerade mina personliga favoriter, men måste särskilt framhålla

"Din jävla krumelur!" som bara måste vara den mest absurda påhopp jag någonsin hört! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att någon postade om Leisure Suit Larry-spelen på förre sidan. Läste en kul artikel med Larrys fader, Al Lowe, för ett tag sen. Hittar inte just den online men väl denna: http://gameplayer.se/pub_text.php?pub_id=6604

 

Och ett fyrfaldigt leve för Super Cars II, Rick Dangerous, Gravity, Prince of Persia och Oil Imperium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fetstilsmarkerade mina personliga favoriter, men måste särskilt framhålla

"Din jävla krumelur!" som bara måste vara den mest absurda påhopp jag någonsin hört! :-)

 

Jag skrattade högt när jag läste det citatet :lol: , lite synd att vi får vänta ett tag på fler godbitar:-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung tennisdag för mig igår. Förlorade mot en bakfull tjej i långbrallor med 3-6 1-6 :-( Att skylla på att servehelvetet var under all kritik känns bara patetiskt.

 

Till mitt försvar så var det en f.d. proffsspelare jag mötte, men det sved likväl (och svider fortfarande i armbågen och knäet efter att jag - överambitiöst som jag är - slängt mig två gånger för att rädda den femte matchbollen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker desperat efter någon annan som spelade (och klarade) superrollspelet Dragon Flight till Amigan. Jag har garanterat lagt ner fyra månader i ren speltid men aldrig klarat av det och skulle hemst gärna vilja veta hur det slutade och hur man spöade den satans enhörningen.

 

För övrigt har ni såklart glömt att nämna pärlorna Wings, It Came From The Desert och Wing Commander.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejer och tv-spel :ola:

 

Kommer ihåg en eftersläckare som hette duga. Ett gäng hade vart ute på stan och framåt 03 börjat diskutera de gamla hederliga amigaspelen. Då kommer en polare på att hans amiga hängde med flyttlasset till göteborg så vi far med expresstaxi hem till honom och packar upp&sätter igång burken. Till och med två st Tac 2's hade han *bliss*

 

Så det blev Sensible Soccer, Alteret Beast, Gravity Force & och en jäkla massa tysk fulöl tills vi en efter en däckade av. Dagens ungdomar kan omöjligtvis förstå :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...