Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Take me ova' Sharapova <3

 

Ska ner o se Austrlian open och skulle fan ge vänsterarmen för att få träffa henne eller Ivanovic 1 on 1.

 

Arrrggghhh jag skulle också vilja se Australian på plats :-(

 

Nåja, får vänta in Franska Öppna istället... Då är det journalistleg och intervju på tu man hand med Hantuchova, Sharapova och Kirilenko som gäller :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

aha...

 

Njae matchboll emot sig och han orkar inte med att förnedras mer av Roddicks monsterservar i 245 km/h. Fransmän med sin inbyggda heder, inte vunnit ett krig sedan Napoleon glansdagar...

 

:-)

 

tror han främst blev pissed pg av att Andy inte bad om ursäkt direkt efter servern, sen är han ju fransman också ............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I någon form av helvetes-jävlar-jag-är-över-25-års-kris så har jag kommit fram till att det är sista chansen att bli överdjävlig i någon idrott.

 

Eftersom kontaktidrotter är uteslutna pga av mitt knä så har det självklara valet blivit tennis. Efter ett halvårs semi-ambitiöst tränande så har jag fått igång en serve som iaf stundtals håller hög klass. Efter lite amatörmässiga uträkningar så har jag kommit fram till att förstaserven ligger i spektrat 155-175 km/h.

 

Som jämförelse kan sägas att Nadal-apan i en random US-open match snittade 174 km/h och Roddick 202 km/h.

 

Allt hade varit 100% frid och fröjd om det inte vore för att det känns som om mitt vänsterknä är gjort av knäckebröd. Det hela kan såklart vara psykologiskt, vilket inte är så konstigt med tanke på att knäet:

 

1: är fyllt med titanskruvar

2: har ett konstgjort korsband

3: innehåller synligt subchondralt ben (en bit brosk är borta och det undre skelettet är synligt).

4: Delar av menisken är bortopererad

5: Det knakar, knäpper och hoppar konstant inne i knäet

 

Efter ett 328 timmars intensivt funderande, förbannande av min otur, ett kort besök på sjukhuset och lite försäkringsbolagssamtal så har jag kommit fram till att den enda rimliga filosofin är den fatalistiska.

 

Det är alltså ett förbannat nyårslöfte att jag från och med idag ska fullkomligt ignorera mitt knä. När det går sönder så går det sönder och fram till dess ska jag träna som en elitidrottsman.

 

För att göra det hela en smula mer intressant så ska jag följa det enda tips jag minns ur en bok som en gammal fotbollstränare tvingade på mig en gång i tiden: "Bäst när det gäller" av Willi Railo.

 

(Hur fan kan man heta Willi Railo, förresten? Låter ju som ett namn man kommer varna sina kommande(?) barn för - "och kommer Willi Railo fram och bjuder på godis så säger du 'nej' och springer genast därifrån, så fort du bara kan!")

 

Hans tips var, hur som helst, att sätta upp ett antal realistiska mål och ett banbrytande. Så here goes:

 

Realistiska mål

1:Serva i 185 km/h

2: top 1200 i svea rike

 

Semi-realistiska

3: Slå CarlDenStore (rankad kring 500-strecket)

4: Top 250 i landet

 

Banbrytande och fullständigt orealistiska:

5: Med på ATP-rankingen (dvs top 2000 i världen).

6: Hångla med den här tjejen (eller motsvarande):

 

Maria_Photofans.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan stridsledningen bekräfta att HataB2B till slut krossade B2B-monstret på slagfältet och vann ett par miljoner! :D

 

Kort sammanfattat så var det en Syriansk fältherre, som trots stor hjälp av B2B-monstret, förlorade ett stort fältslag (och sedermera helt likviderades - dock inte av undertecknad).

 

Därutöver så offrade en Finländsk halvgud ca 30 000 välutrustade män som sedermera användes till att säkra ett stycke mark i södra Sverige som numera är min ointagliga (förhoppningsvis) borg där B2B-monstret aldrig kan nå mig...

 

Numera så genomför jag endast korta kommandoräder på fientligt territorium och drar mig oftast undan långt innan monstret ens hunnit få vittring av sin edsvurna fiende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gör du inte alls, för jag har inte spelat tennis på flera veckor =(

 

du skulle ju spela med mig :ola:

 

Jag blev lovad match av Omalley, men när jag sms:ade honom under julen så fick jag inget svar och antog att jag var kall på forum-marknaden när det kommer till tennis :-(

 

Jag har tänkt sätta igång en djävulsk träningsperiod nu, men ska först ta ett litet snack med ledningen här nere i Malmö och se om jag kan få träna med några av deras tävlingsspelare.

 

 

Mest positivt är, hur som helst, att jag har plockat hem min första pokal och segercheck! Låt vara att det var en tredjeplats, pengarna bara räckte till lite småsaker i tennis-shoppen och att det kanske inte var elitklassen...

 

men, men; man måste vara nöjd med det lilla :-)

 

 

Vill du spela ngn dag så är jag såklart på :-) Jag behöver mängdträning nu så att jag kan ta hem segern i nästa Göteborgsturnering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv. :) Du spelar väl lite poker eller nått annat dumt också?

 

Jag har varit så oerhört städad på sistone att jag knappt känner igen mig själv, men min jag-blir-snart-för-gammal-för-att-bli-överjävlig-på-någon-sport-kris är logiskt sett rimlig!

 

Min plan är ungefär så här:

Träna tennis så hårt och ambitiöst du orkar fram till att

1: vänsterknäet pajjar

2: jag upptäcker att jag aldrig kommer slå världselit dam*

3: min motivation brister

 

När någon av de tre faktorerna har slagit in så har jag en massa år på mig att bränna på misslyckade skottningar, lyckade fyllor och händelserika/fattiga strapatser!

 

 

* Det är ett mål jag har i varje sport jag börjar med! Kan man slå världselit på damsidan så är man "bra" :-) (absurt nog stämmer det bäst i tyngdlyftning där Sveriges bästa herrar är chanslösa mot världens bästa damer i samma viktklass)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, semiskojjade då jag är fish på tennis men :P

 

När lirar du turney i gbg då? liverail ftw!

 

Det ser ut att bli mellan den 8e och 13e April! Wilson Seniorcup...

 

Hur går pokern?

 

Spelar inte så mycket atm och när jag spelar så går det, självfallet, käpprätt åt helvete! Det är i och för sig förväntat. Gud straffar mig för att jag gick emot mina gener, blev seriös och köpte en lägenhet! Jag vill inte ens tänka på hur många 98%are jag kommer att förlora på raken om jag även skaffar en vanlig flickvän med normalt temperament och välformad stjärt...

 

 

Edit: Det skall erkännas att jag vid mer än ett tillfälle har funderat på att supa ner mig ordentligt och hångla upp en homo sapiens av hankön i ett desperat försök att vända trenden : /

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Det skall erkännas att jag vid mer än ett tillfälle har funderat på att supa ner mig ordentligt och hångla upp en homo sapiens av hankön i ett desperat försök att vända trenden : /

 

Jag är både tillräckligt desperat och omdömeslös för att "ta mig an" en bonnläpp till tennis-torsk :mrgreen: PF's största slampa med andra ord :oops: Edit: Dessutom har jag enligt uppgift en välformad stjärt :lol:

 

Kul att denna tråden fått liv igen. Värsta rock star livet du lever jämfört med oss averagefiskar som bara periodvis slår lowlimit. Dessutom skriver du förbannat underhållande!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lovad match av Omalley, men när jag sms:ade honom under julen så fick jag inget svar och antog att jag var kall på forum-marknaden när det kommer till tennis :-(

 

Äh, va fan :-( . Jag va riktigt sugen men antog att du inte hade möjlighet.

Jag pm:är nr så gör vi ett nytt försök. Skriv Agassi i ett sms för kontroll.

 

Edit: Fick ajfån i present så har nytt nr, därav sms-debaklet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...