Gå till innehåll

Syna en allin med 22


Recommended Posts

Heads up i slutet av en turnering. Jag hade bara kalla kort under den ca timme som spelet böljade fram och tillbaks. Mestadels så väljer lilla mörken fold eller allin varpå stora mörk lägger sig. Jag tror vi såg två floppar på en timme. Slutligen hade han ungefär två tredjedelar av markerna när jag ställer in med T4o. Min stack var ungefär 5 stora mörk och hans 10. Ett av många nödvändiga stöldförsök. Han synade med 22. Var det en korrekt syn eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heads up i slutet av en turnering. Jag hade bara kalla kort under den ca timme som spelet böljade fram och tillbaks. Mestadels så väljer lilla mörken fold eller allin varpå stora mörk lägger sig. Jag tror vi såg två floppar på en timme. Slutligen hade han ungefär två tredjedelar av markerna när jag ställer in med T4o. Min stack var ungefär 5 stora mörk och hans 10. Ett av många nödvändiga stöldförsök. Han synade med 22. Var det en korrekt syn eller ej?

 

 

 

Lätt syn med pockettvåor om SB ställer först in med 5 BB effektivt, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget monster men iaf en 50/50-situation som vi kan ta eftersom vi har 66% av alla marker. Som bäst är tvåorna ledare med c:a 54% så övertaget är inte speciellt stort.

 

Som BÄST har de har 67.5% mot 72o. Mot random 50%.

 

Edit: okej, drygt inlägg men jag antar att du inte tänkte på 2x händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som BÄST har de har 67.5% mot 72o. Mot random 50%.

 

Edit: okej, drygt inlägg men jag antar att du inte tänkte på 2x händer?

 

:oops: Du har helt rätt. Alla fi:s händer innnehållande en tvåa missade jag totalt. Förutom dessa så är det dryga 50%. Sry.

Vore alla dryga inlägg lika odryga som ditt vore pf ett bättre ställe. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter och svar på detta. Lutar nog åt att det var rätt men skulle inte vilja säga så solklart som alla andra. Slantsingling är det troligaste. Men sannolikheten för solklar underdog är större än sannolikheten för solklar favorit (dvs kontra högre par än kontra X2). Markerstapeln är dock en avgörande faktor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter och svar på detta. Lutar nog åt att det var rätt men skulle inte vilja säga så solklart som alla andra. Slantsingling är det troligaste. Men sannolikheten för solklar underdog är större än sannolikheten för solklar favorit (dvs kontra högre par än kontra X2). Markerstapeln är dock en avgörande faktor.

 

Den avgörande faktorn är att man får 3 mot 2 i pottodds. Det finns ingen rimlig HD som knappen kan ha som motiverar att man ska folda pockettvåor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops: Du har helt rätt. Alla fi:s händer innnehållande en tvåa missade jag totalt. Förutom dessa så är det dryga 50%. Sry.

Vore alla dryga inlägg lika odryga som ditt vore pf ett bättre ställe. :-D

 

Du har varit ute lie och cyklat i den här tråden. Finns det verkligen inga händer som 22 ligger under mot? Inte menat att vara dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter och svar på detta. Lutar nog åt att det var rätt men skulle inte vilja säga så solklart som alla andra. Slantsingling är det troligaste. Men sannolikheten för solklar underdog är större än sannolikheten för solklar favorit (dvs kontra högre par än kontra X2). Markerstapeln är dock en avgörande faktor.

Ett bra tips är att komma ifrån den där typen av tänkande. Tänk istället på hur bra 22 klarar sig i genomsnitt mot en range som inkluderar T4o. Räkna sen på vad du behöver för att gå runt på en 5 BB syn med 2 BB i overlay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har varit ute lie och cyklat i den här tråden. Finns det verkligen inga händer som 22 ligger under mot? Inte menat att vara dryg.

 

Men för helvete människa, lär dig läsa innan du börjar slå ner lite random tangenter! Jag skrev att vi som BÄST har ungefär 54% med 22 (missade dock X2-händer där vi har större chans).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops: Du har helt rätt. Alla fi:s händer innnehållande en tvåa missade jag totalt. Förutom dessa så är det dryga 50%. Sry.

Vore alla dryga inlägg lika odryga som ditt vore pf ett bättre ställe. :-D

 

 

Sorry Mike:oops: . Jag gick på den här och missade den ovan + din miss av den ironiska passningen gjorde att jag skrev ner dig. Ska läsa noggrannare i fortsättningen:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...