Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller inte med Hjort ang cykling.

 

Cyklister är, förutom ett litet äggskal på knoppen, totalt oskyddade, och att ge sig in i en klunga på upploppet i...50-60 km/h? mer?...och med vetskapen att det räcker med att nån annan idiot gör ett litet, litet misstag så kommer det göra jävligt ont...

Det kräver en hel del mod, alltså är cykling och cyklingsskador tufft.

Smärtan i boxning är ju heller inte i närheten av jämförelsebar med en krossad knäskål, bruten arm eller ens ett uppskrapat lår. Boxare känner sällan någon särskild smärta under match, och att de så småningom blir grönsaker struntar de väl i då.

 

 

edit: och gällande fotboll så har ju Roy Keanes karriär allena utklassat boxning i grad av tuffhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte nämna att det är väldigt få cyklister som avbryter ett lopp. Ett brutet nyckelben? Inga problem, cykla i mål bara. Så länge du kan sitta på en cykel och trampa utan att omkomma, ja då får du fan trampa i mål. Ju mer jag tänker på det ju tuffare blir cykling. Sen att alla är dopade är ju en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag måste gå in och rätta allt...

 

Om två sporter har likvärdiga skador, men den ena sportens utövare i snitt har 100 ggr så många matchminuter som den andra, så är den senare sporten betydligt hårdare att utöva.

 

Så boxning är mycket hårdare att utöva per tidsenhet än fotboll, eller något annat som nämnts för den delen. I alla andra sporter så får man ju visserligen stryk om man går in som halvdålig, i säg 100 minuter tot, men i boxning så hinner man få så många knockouts att man blir grönsak.

 

Möjligen kan man ju titta på vilka som kämpar med intensiv fysisk smärta under lång tid, och då torde väl långdistanscykling, eller något liknande, hamna i topp. Själv tycker jag det är fel, eftersom det är möjligt att cykla 100 mil för de flesta, det bara en jävla massa tid.

 

Edit: Vi diskonterar cyklingsskador eftersom de mestadels går ut på att ramla och slå sig. Det är inte tuft att ramla och slå sig. Skador är bara tuffa när de levereras av en fradgande best till motståndare, eller när de är medvetet självförorsakade för att uppnå något. Även den senare sortens skador räknas bort om man gnäller över dem.

 

Det korrekta alternativa sättet att se på vilken sport som är hårdast är att titta på sporten som har hårdast utövare. Dvs, vilken sport har högst proportion utövare som exempelvis inte skulle ha något problem att skalla en björn, springa ett marathon på brutna ben, ragga på kungligheter i deras makes sällskap, dricka ett par pints läkarsprit utan att röra en min och liknande manliga aktiviteter. Där är det enda som egentligen står klart är att det omöjligen kan vara en fotbollsspelare, då det är en sport som gjort maskning, gnäll och allmänt fjolleri till en konstform.

 

Mmm så har personen som fått sin perfekta fakta ifrån mestadels tv-tittande uttalat sig:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

lol, andra filmen, tanten i publiken vid 0:32 som blir överförtjust och klappar i händerna :D

 

Aussie rules är tufft.

 

Visst man har skydd på sig i amerikansk fotboll, men det innebär också att man kan tacklas på ett sätt som man inte kan i andra sporter som t.ex. aussie rules där man själv också skulle dö om man gick in med huvet först.

 

 

Jag gillar personligen sporten skarpt då det är den ultimata kombinationen av taktik, skill och tuffhet.

 

Fotboll är seriöst hårdaste sporten, hårdare än tex thaiboxning trot eller ej.

 

lol igen, ingen sport där man måste överdriva hur ont man fick efter en tackling (förutsatt att motspelaren alltså faktiskt rörde dig och du inte föll av bara vinddraget) kommer någonsin att vara tuff för mig.

 

 

 

edit: ja det var ju en uppenbar level, dumstrut på mig...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alltså, i basket (NBA2K9) kan jag ta att shahin har mest tur i världshistorien och sätter 39 av 40 buzzerbeaters och när jag sätter min första ever så dömer domarhelvetet bort den med 0.000000000001 sekunders marginal. Det gör ont, men jag kan ta det som en man.

 

MEN i det helvetes jävla skitspelet PISS-PES så orkar man inte med den oändliga frustration som uppkommer när übermensch-spelarna som Eto och Ronaldo springer igenom mitt försvar 30 000 gånger på raken och målvakten beter sig som en utvecklingsstörd sengångare på heroin. DET GÅR inte att bara säga; - Nämen, oj. Så förargligt att målvakten GLIDtacklar bakåtpassningen rakt till motståndaren i 93 minuten så Shahin får sitt 48:e stoppage time-mål...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Författat 2007-07-07:

 

Hade Robin Söderling slagit ut honom [Nadal] hade jag fan ta mig ställt till med en brakfest och bjudit in hela pokerforumet. Sedan hade jag kört matchbollen på autorepris på storbildstv hela natten.

 

Kanske dags att köra på en fest nu istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

×
×
  • Skapa nytt...