Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Kan någon länka till eller hjälpa till med hur man gör så att HM funkar med SVS? Kan ingen som orkar göra typ en steg för steg guide och skapa en ny tråd?

 

I dom senaste versionerna av HM så behöver man inte göra något speciellt för att få det att funka med Svs. Ställ bara in rätt mapp som HM skall importera HH ifrån.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag får in min HUD att fungera på FTP. Har nu förstått att det beror på att jag använder svenskt FT program. Vilket jag försökt ändra på genom att avinstallera och reinstall. Men även om jag väljer engelska så blir det endå svensk text när jag startar FTP. Hur löser jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får in min HUD att fungera på FTP. Har nu förstått att det beror på att jag använder svenskt FT program. Vilket jag försökt ändra på genom att avinstallera och reinstall. Men även om jag väljer engelska så blir det endå svensk text när jag startar FTP. Hur löser jag detta?

 

Det finns en flik i FTP menyn som heter språk, ändra den till Engelska så borde det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av omaha manager, hoppas det går bra att jag frågar här ändå.

 

Det är så att min HUD inte fungerar på PLO$10. Det fungerar utmärkt på PLO$2 och PLO$5. Har inte provat på högre nivåer. Den hittar HHn och alla händer finns i programmet men får inte upp några stats på spelarna.

 

De är lowstakes-versionen jag köpte men den ska ju iaf fungera till plo$50.

 

Spelar på stars.

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av omaha manager, hoppas det går bra att jag frågar här ändå.

 

Det är så att min HUD inte fungerar på PLO$10. Det fungerar utmärkt på PLO$2 och PLO$5. Har inte provat på högre nivåer. Den hittar HHn och alla händer finns i programmet men får inte upp några stats på spelarna.

 

De är lowstakes-versionen jag köpte men den ska ju iaf fungera till plo$50.

 

Spelar på stars.

 

 

Tack på förhand!

 

Det löste sig då man uppdaterade :!:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan någon hjälpa mig. Har spelat på titan poker under hela min HEM tid. Och nu har jag börjar spela på fulltilt, och jag får inte upp mitt namn, när jag söker på mitt namn kommer det bara upp från ipoker. Hur gör jag för att se fulltilt namnen? Kommer ihåg något att jag "tog" bort alla andra sidor från hem, men hur får jag tillbaks det så jag kan ha mitt fulltilt konto där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har problem på boss som gör att jag måste trycka 2 gånger varje gång jag ska ta ett beslut när jag har HUD på .. Någon som vet hur man fixar detta ?

 

Kan vara så att datorn inte pallar med riktigt, kolla i aktivitetshanteraren (eller vad den nu heter) om processorn får jobba mycket när du spelar.

 

Om det är så att processorn får jobba mycket så måste du trimma ditt system lite. Jag har skrivit tips om vad du kan göra i inlägg 1126 i denna tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Springer ganska mkt under EV på Svs enligt HEM, är det normalt? Svs är ju lite speciellt eftersom man inte får se motståndarens kort när denne synar och förlorar. Antar att det strular till det....?

 

Eftersom du inte ser när du vinner då deras kort bara muckas, även de gånger du dragit ut så kommer inte det med på AIEV. När du sedan hamnat allin och förlorat så ser du motståndarens kort och då får du bara med de gånger du förlorar på AIEV. Enda gången är ju när du _synar_ en allin för då visas väl motståndarens kort oavsett. Alltså du ska ligga under "aiev" på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt ny med HEM, skaffade det i förrgår, och ska försöka diskutera lite händer via skype genom att posta dom dom.

Problemet jag har då är att jag helt enkelt inte lyckats få över dom dit, har inte hittat hur jag konverterar dom till txt och så :P jag lirar på ipoker ( vet inte om det har med saken att göra över huvud taget, men :P ).

Så vill någon bara förklara för mig hur denna konst går till så vore jag väldigt tacksam :D cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt ny med HEM, skaffade det i förrgår, och ska försöka diskutera lite händer via skype genom att posta dom dom.

Problemet jag har då är att jag helt enkelt inte lyckats få över dom dit, har inte hittat hur jag konverterar dom till txt och så :P jag lirar på ipoker ( vet inte om det har med saken att göra över huvud taget, men :P ).

Så vill någon bara förklara för mig hur denna konst går till så vore jag väldigt tacksam :D cheers!

 

Högerklicka på en hand som du är intresserad av i HM-->Välj View selected handhistories--> posta i converter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat en till grej som är sjukt störande.

Efter att jag har spelat klart min session nu så ville jag gå igenom de största händerna, och försökte bara sortera utefter EV$diff, så jag klickar på den knappen, men den sorterar inte, utan den tror att jag vill flytta på själva knappen (som att jag skulle ha hållt in knappen och försökt dra den åt sidan). Men ibland så har det funkat utan problem.

Samma sak händer för alla kategorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu skummat igenom alla inlägg i tråden men inte hittat det en datoridiot som jag behöver.

 

Min gamla dator börjar sjunga på sita versen och för att inte min databas ska gå förlorad om den dör så vill jag kopiera den till en extern hårddisk. Men hur fan gör jag?

 

Från och med 1.11.01 har HEM egen backup/restore funktion. Så, tanka ner den senaste, kör "Backup Restore..." under "File". Då får du en komplett backup inklusive config och settings.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...