Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Under "Options" så går du in i "Configure autoimport folders", där lägger

du in vart dina handhistory filer ligger, det gör du genom att trycka på "add".

 

Det var steg ett. Lycka till

 

tack! nu börjar vi närma oss känner jag. vet du möjligen var handhistory filer brukar ligga? jag hittar inte dom nämligen. så vitt jag vet har aldrig sparat några sådana på min dator men dom kanske sparas automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tack! nu börjar vi närma oss känner jag. vet du möjligen var handhistory filer brukar ligga? jag hittar inte dom nämligen. så vitt jag vet har aldrig sparat några sådana på min dator men dom kanske sparas automatiskt?

 

Vart spelar du?

 

Oftast ligger handhistoryfilerna i installationsmappen för klienten, på Fulltilt & Pokerstars måste man aktivera att man skall spara dessa på datorn annars blir det inte gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon måste veta hur man gör så man får namn på huden? Ändrade lite och det är som jag ivll förutom att man inte ser namnen, och ibland kan det komma lite olika osv så det är ganska jobbigt när man inte ser.

 

Hud pop up configuration under hud options: där ställer du in vad du vill se, namn och vilka stats du vill skall visas. Börja med några stycken och fyll på efterhand då du vänjer dig är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hittar du dom under C:\Users\"Ditt_Namn"\AppData\Local\Boss Media\Poker\Svenska Spels Poker\history

 

Du måste ha "visa dolda filer" i mappalternativ för att hitta AppData-mappen.

 

Hojta till om du behöver mer hjälp.

 

tackar så mycket! :-D

 

håller på och importerar nu. verkar som om det kommer ta nån timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hud pop up configuration under hud options: där ställer du in vad du vill se, namn och vilka stats du vill skall visas. Börja med några stycken och fyll på efterhand då du vänjer dig är mitt tips.

 

Jo, jag har ändrat till de stats jag vill se. Men namnen syns inte. Hur gör man för att få fram namnen? Hittar inte vad jag har tryckt bort :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Lyckades fippla till mitt Holdem Manager i dagarna..

 

Någon som vet hur man lyckas få statsen att "fastna" under spelarna istället för att ploppa upp var som helst på bordet?

 

Spelar på svenska spel och kör med HH converter..

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat och kört en testsession, vore tacksam för lite hjälp till en tacksam nybörjare:-D

 

Jag får bara upp en ruta med stats på varje bord (statsen visas för den spelaren som sitter på den platsen jag ställt in att jag alltid har). Jag vill se allas stats, hur gör jag?

 

Kan man ändra så delayen innan mucked cards visas minskar?

 

Var ändrar man layouten? Dvs var statrutor och muckade kort poppar upp mm?

 

2 Sngs vägrar importeras och står som "not finished". Går det att rätta till/importera manuellt? (kanske bara resultatet?). Har kollat i HH filerna och inget ser skumt ut med dem 2...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat och kört en testsession, vore tacksam för lite hjälp till en tacksam nybörjare:-D

 

Jag får bara upp en ruta med stats på varje bord (statsen visas för den spelaren som sitter på den platsen jag ställt in att jag alltid har). Jag vill se allas stats, hur gör jag?

 

Kolla under Options/Player preferences att "Display for opponents" är ikryssad nere i höger hörn.

 

Kan man ändra så delayen innan mucked cards visas minskar?

 

Var ändrar man layouten? Dvs var statrutor och muckade kort poppar upp mm?

 

Gå in under Options/Table Preferences bocka i Card and Alignment edit tryck apply. Så kommer du att se vart dom ligger på bordet. OBS! du måste spela ett bord samtidigt. När du har fått dom på rätt plats så bockar du ur Card..... trycker apply så kommer det att funka.

 

2 Sngs vägrar importeras och står som "not finished". Går det att rätta till/importera manuellt? (kanske bara resultatet?). Har kollat i HH filerna och inget ser skumt ut med dem 2...

 

Gå in under Tourneys ställ dig på den sng som inte har ett resultat, tryck manual entry och ändra resultatet.

 

Lycka till!!

 

..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem när jag spelar Sng på Boss (Diamondbet), HUDen hittar bara ett bord, när jag startar bord nummer två så kommer statsen ibland fram på bord nr 1. Jag tror att problemet beror på att alla sng bord heter Holdem Poker och inget unikt nummer. Någon mer som har det problemet och vet hur man kommer runt det?

 

Om jag spelar på nivån $1.10 så registreras den som $11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem när jag spelar Sng på Boss (Diamondbet), HUDen hittar bara ett bord, när jag startar bord nummer två så kommer statsen ibland fram på bord nr 1. Jag tror att problemet beror på att alla sng bord heter Holdem Poker och inget unikt nummer. Någon mer som har det problemet och vet hur man kommer runt det?

 

Om jag spelar på nivån $1.10 så registreras den som $11

 

 

Ni behöver inte svara, fick svar på Holdem managers egna forum, det var tydligen ett känt problem som man inte har hittat någon lösning på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har installerat den senaste versionen av HM och kör nu utan hh converter, funkar fint.

 

Har dock ett problem.

 

Hur får man fram den stora statistiksidan man tidigare fick då man spelade på svenska spel, alltså den sidan man fick då man klickade på en spelare där all info står.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick nåt problem me huden när försökte få igång den på PKR clienten. HUDen går igång och hittar alla borden men sen kommer detta felmeddelande fram och huden dör hur man än gör.

 

qdYyfwhnJ.jpg

 

nån som har råkat ut för de eller vet hur ska göra för att få igång de igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...