Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har fått lite problem med HUDen på svs sen jag installerade om HM.

 

HUDen för de olika spelarna kommer fel på vissa bord. Och ändra jag dom på de borden flyttas statsen på de andra borden som de var rätt på.

 

Det funkar dock som det ska på boss. någon som vet vad man ska göra? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med svs. Inte speciellt stort problem men under fliken sessions visas alltid mindre vinst än det egentligen är. Däremot om jag kollar på reports visas lite för hög vinst(slår inte på mer än enstaka hundralapp men ändå). Kan det bero på hur raken räknas bort eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fått lite problem med HUDen på svs sen jag installerade om HM.

 

HUDen för de olika spelarna kommer fel på vissa bord. Och ändra jag dom på de borden flyttas statsen på de andra borden som de var rätt på.

 

Det funkar dock som det ska på boss. någon som vet vad man ska göra? :S

 

har samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med svs. Inte speciellt stort problem men under fliken sessions visas alltid mindre vinst än det egentligen är. Däremot om jag kollar på reports visas lite för hög vinst(slår inte på mer än enstaka hundralapp men ändå). Kan det bero på hur raken räknas bort eller?

 

du har inte att resultatet visas i € där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör med HUDen som vanligt ser jag statsen jag spelat vid det specifika bordet under den nuvarande sessionen, men finns det något sätt att se vad Fi har för stats på en?

 

Säg att jag har 500 händer på en Fi som garanterat har HUD och samma antal händer på mig, kan jag på något sätt se vad han har för stats på mig? Jag vill alltså isolera de händer jag spelat när han varit med och se vad det ger mig för stats. Möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte starta programmet, först kommer en ruta upp där det står:

"The following error occurred trying to open the database: Failed to establish a connection to '127.0.0.1'.", där man kan välja att klicka på "OK", vilket jag gör.

 

 

 

Då poppar en ny ruta upp, med rubriken "Database Control Panel", och underrubriken "Connect to PostgreSQL". Där man kan klicka på "connect", vilket jag gör.

 

 

Då står det att det inte går att connecta, Varför?:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte starta programmet, först kommer en ruta upp där det står:

"The following error occurred trying to open the database: Failed to establish a connection to '127.0.0.1'.", där man kan välja att klicka på "OK", vilket jag gör.

 

 

 

Då poppar en ny ruta upp, med rubriken "Database Control Panel", och underrubriken "Connect to PostgreSQL". Där man kan klicka på "connect", vilket jag gör.

 

 

Då står det att det inte går att connecta, Varför?:evil:

 

Jag har haft problemet ett par gånger och lösningen brukar vara att ominstallera antivirusprogrammet.

 

http://faq.holdemmanager.com/questions/91/Can%27t+Connect+%7B47%7D+Failed+to+Start+PostgreSQL+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem med HM som jag behöver hjälp med. Spelar på boss-klient 4-5 bord. När jag spelat en stund, cirka en timma blir klienten seg som sirap, och det är omöjligt att hinna med att agera. Har provat att stänga ned alla övriga program som är igång, men det enda som hjälper ar att stänga huden.

 

Någon som har varit med om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte starta programmet, först kommer en ruta upp där det står:

"The following error occurred trying to open the database: Failed to establish a connection to '127.0.0.1'.", där man kan välja att klicka på "OK", vilket jag gör.

 

 

 

Då poppar en ny ruta upp, med rubriken "Database Control Panel", och underrubriken "Connect to PostgreSQL". Där man kan klicka på "connect", vilket jag gör.

 

 

Då står det att det inte går att connecta, Varför?:evil:

 

Start- Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster - PostgreSQL - HÖGER KLICKA och Välj STARTA.

 

Om den är startad stopp och starta om den . :)

 

edit såg du fixa det nu. Men detta var betydligt enklare än att avinstallera men men :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem med HM som jag behöver hjälp med. Spelar på boss-klient 4-5 bord. När jag spelat en stund, cirka en timma blir klienten seg som sirap, och det är omöjligt att hinna med att agera. Har provat att stänga ned alla övriga program som är igång, men det enda som hjälper ar att stänga huden.

 

Någon som har varit med om detta?

 

Nu gissar jag bara lite men det skulle kunna vara så att du valt "Archive Folder" (när du konfigurerade autimport) att ligga under samma folder som Boss lägger handhsitoriken. Leder i så fall till någon form av evig loop där samma händer importeras igen och igen och till slut kväver hela systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gissar jag bara lite men det skulle kunna vara så att du valt "Archive Folder" (när du konfigurerade autimport) att ligga under samma folder som Boss lägger handhsitoriken. Leder i så fall till någon form av evig loop där samma händer importeras igen och igen och till slut kväver hela systemet.

 

Nope, processade händer går till mapp på skrivbordet. Men någon slags överbelastning känns det som att det är.

 

Tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver hjälp.

 

Har lagt in rätt mapp, får upp på table selection alla bord jag spelar på. Men hittar inte mitt namn inne i hem och huden kommer inte upp.

 

Har tagit bort UCA som det stod att man skulle göra för entraction. Vad ska jag göra?

 

Hud options--->set up hero names

 

Kanske kan vara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...