Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Det ska inte behövas några $

 

Har du fått in postgrees? Om inte, kan det bero på att Norton lämnar kvar en del filer. (Symantec gör det iaf)

Kolla på deras hemsida efter en avistallations guide.

 

Sen kan vi ta det därifrån. Det borde inte vara svårt.

En kort beskrivning, om jag minns rätt. är det denna väg att gå

 

 

1/ Importera, om du vill kan du lägga till rätt mapp under "click here to...." direkt.

Är det här det strular? Är det svs vi pratar om?

 

2/ Options-Playeralias-add

Hittar du inte dig själv här?

 

3/ Då är det dags för huden: Hud options- setup heronames

Samma här, borde vara skitenkelt.

 

Eller? jag fattar inte vad som kan gå snett:roll:

Jag vet att "Hittapengarna" hade lite strul också. Jag vet faktiskt inte om vi fick ordning på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det ska inte behövas några $

 

Har du fått in postgrees? Om inte, kan det bero på att Norton lämnar kvar en del filer. (Symantec gör det iaf)

Kolla på deras hemsida efter en avistallations guide.

 

Sen kan vi ta det därifrån. Det borde inte vara svårt.

En kort beskrivning, om jag minns rätt. är det denna väg att gå

 

 

1/ Importera, om du vill kan du lägga till rätt mapp under "click here to...." direkt.

Är det här det strular? Är det svs vi pratar om?

 

2/ Options-Playeralias-add

Hittar du inte dig själv här?

 

3/ Då är det dags för huden: Hud options- setup heronames

Samma här, borde vara skitenkelt.

 

Eller? jag fattar inte vad som kan gå snett:roll:

Jag vet att "Hittapengarna" hade lite strul också. Jag vet faktiskt inte om vi fick ordning på det?

 

Nu har jag kommit så långt att jag har "downloadat" postgres, men va faan, dom frågar efter password, vilket JÄÄVLA password?

PS: Du får dina $25 om du hjälper mej.

PPS: Hittade det på EnterpriseDB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer frågan igen eftersom jag är väldigt angelägen om att få svar!

 

När jag spelar Turneringar på exempelvis PokerStars reggar inte HEM mina ITM-placeringar. Alltså står det bara röda siffror i form av buy-in!

 

Någon som vet vad detta kan bero på?

 

Det blir lite extra meck tydligen.

 

Först måste du begära att få dina turneringsresultat via mail i Pokerstars-lobbyn:

 

Requests >> Tournament History...

 

Sedan ska du importera texten du fick som mail för hand i HM. Hur man gör detta förklaras här:

 

http://faq.holdemmanager.com/questions/117/Import+Emailed+Hand+Histories+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite extra meck tydligen.

 

Först måste du begära att få dina turneringsresultat via mail i Pokerstars-lobbyn:

 

Requests >> Tournament History...

 

Sedan ska du importera texten du fick som mail för hand i HM. Hur man gör detta förklaras här:

 

http://faq.holdemmanager.com/questions/117/Import+Emailed+Hand+Histories+

 

 

Tack tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som har stora problem med HEM just nu?

 

När jag startar det stängs det direkt och sedan varnar virusprogrammet (AVG) för att exefilen har nåt skit med sig. Kvittar vad jag väljer (heal, move to vault eller ignore), ingenting hjälper...

 

Sen helt plötsligt dög inte min licenskod till HEM på laptopen :S Allt har funkat perfekt innan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segar ner knapparna på pokerklienten (SS)

 

Hej, spelar för första gången med Omaha manager på Svenska Spel idag och OH segar ner (-eller hur man ska beskriva det, minskad känslighet) på pokerklienten. Så jag måste när jag skall trycka på knapparna göra det två gånger för det mesta. Det är inge problem att flika i förvalen.

 

Finns det en lösning på det?

 

Mvh, Max

 

Har fått samma problem på SS. Har inte varit så tidigare... Och det är så oavsett om HEM är igång eller inte... Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Windows 7 ikväll. HEM startade men hittar självklart inte postgres eftersom den inte är installerad under windows 7, installerade då om den. Är nu igång med en NY databas och undrar:

 

Hur gör jag för att koppla upp mig mot min gamla databas där jag har alla mina händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Går det att använda HEM med SvS utan add-ons och få HUD:en att fungera? Hur i så fall?

 

/Ej Benny utan Bennys kompis som lånar kontot.

 

Asch, Jag som trodde Benny var tillbaka. Men du är välkommen du också.

Skaffa gärna ett eget konto.

 

Men till frågan.

Ja det funkar, men du måste ladda ner en beta. Närmare bestämt 1,10 beta 7

OBS Här kan jag ha fel, men jag har inte fått det att funka med senare versioner. Så mitt råd håll dig till den även om det finns senare versioner

 

 

Edit: OT, Hur går det för Benny? Säg till honom att han borde dra igång sin DB igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch, Jag som trodde Benny var tillbaka. Men du är välkommen du också.

Skaffa gärna ett eget konto.

 

Men till frågan.

Ja det funkar, men du måste ladda ner en beta. Närmare bestämt 1,10 beta 7

OBS Här kan jag ha fel, men jag har inte fått det att funka med senare versioner. Så mitt råd håll dig till den även om det finns senare versioner

 

Tack för hjälpen!

 

 

Edit: OT, Hur går det för Benny? Säg till honom att han borde dra igång sin DB igen

 

Det går rätt bra för Benny. Han har varit i St Petersburg och tittat på museum och festat med ryska och tyska kvinnor på nätterna(och även nog söt svenska som hittat dit). Livet kunde nog vara sämre för honom.

 

Dessutom så sägs det att han kommer att köra igång på SvS första april då han blivit utmannad av en kompis på en kamp. Och utmanningar brukar ju inte Benny backa för! 8-) Sen om det blir något mer skrivande vet jag inget om. Men jag ska hälsa honom att han borde dra igång sin DB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Windows 7 ikväll. HEM startade men hittar självklart inte postgres eftersom den inte är installerad under windows 7, installerade då om den. Är nu igång med en NY databas och undrar:

 

Hur gör jag för att koppla upp mig mot min gamla databas där jag har alla mina händer?

Importera händerna igen. De finns antagligen sparade i den mapp du valt som "archive". Vet inte exakt var den här mappen ligger som standard men jag skulle gissa på programmappen/random undermapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Crappy Visa inlägg

Asch, Jag som trodde Benny var tillbaka. Men du är välkommen du också.

Skaffa gärna ett eget konto.

 

Men till frågan.

Ja det funkar, men du måste ladda ner en beta. Närmare bestämt 1,10 beta 7

OBS Här kan jag ha fel, men jag har inte fått det att funka med senare versioner. Så mitt råd håll dig till den även om det finns senare versioner

 

Det där låter som något jag är intresserad av också! Letade runt lite på holdemmanager.net utan resultat. Du vet möjligtvis inte var jag kan hitta den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har laddat ner och testar holdem manager nu, förstår hur man ser graph osv och har fixat in mina händer och kan uppdatera osv, så det fungerar rätt bra. Men vad är det man gör för att se vilka bord som passar en osv? har hört massa att man kan se andra spelare samtidigt när man spelar osv? Hur fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara för mig varför mitt holdem manager hänger sig 9 av 10 gånger? det fungerar inte förutom 1 gång ibland. Och när jag väl kommer in, vad menas med hud? Graph osv förstår jag, har 5 dagar try kvar och ska köpa det vill. Vill mest veta vad och hur man fixar HUD? man gör man ? vad hjälper det spelet osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...