Gå till innehåll

Staahla - NBA-slutspel!


Staahla

Recommended Posts

  • Svars 901
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du bör spela mediumhöga par mer aggro preflopp i fortsättningen. Det är din stora lucka att du viker ned dig lite för lätt med dem. Annars märks det att du har känsla för spelet.

 

edit: för övrigt bra förslag att staahla ska ner i brunnen, jag längtar efter anekdoter om hans liv och barndom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde berätta det viktigaste, jag har provat på PLO och så jag har gjort det! 3-0 i PLO-sngs mot Hjort och 2-0 i cg-sessioner mot jello, bägge erkänt duktiga PLO-spelare. Härligt, härligt!

 

jello är väl ingen större bedrift, men Hjort som spelat över en miljon plo-händer, wow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att döma av vad jag sett på krogen så är loser ett attribut de gillar.

 

Du är inte bitter?

 

Om du verkligen känna att du knappt existerar rekommenderar jag att du kollar på en Beck-film du redan sett - det går inte att spendera 90 minuter på ett mer meningslöst vis.

 

QFT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conan!

 

Mongol General: Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?

Mongol: The open steppe, fleet horse, falcons at your wrist, and the wind in your hair.

Mongol General: Wrong! Conan! What is best in life?

Conan: To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentation of the women.

Mongol General: That is good! That is good.

 

There can only be one Conan, I rest my case.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Dags att återuppliva den här pärlan tillfälligt. Eftersom jag sitter på Chalmers för att börja tentaplugga så fungerar inte msn och irc av någon anledning så detta får bli min undanflykt från studierna.

 

Tentor som ska göras är:

 

Basic Econometrics (Nek C, fördjupningsnivå) 2008-03-26 14:30 - 20:30

Mikroteori (Nek B, fortsättningsnivå) 2008-03-27 14:30 - 19:30

Marknadsföring (Fek A, grundnivå) 2008-03-28 13:30 - 17:30

 

Målsättning:

 

Att klara minst 2/3 tentor samt att skriva 3/3 tentor.

 

Status nu:

 

Har varit nere på Handels och hämtat ut fyra tentor med lösningar till Econometricstentan i morgon. Har ännu inte hunnit sätta mig in i vad kursen riktigt handlar om men det verkar vara 1/3 flervalsfrågor och allmänt typat så det bådar gott. Dessutom har jag hunnit med att avverka en timmes fotbollssnack och en kaffe med min bordsgranne som nöter inför en mekanikomtenta.

 

Statusen gällande de två följande tentorna är lite småskakig, har varken litteratur eller typtentor men har satt en kumpan, som också ska göra de tentorna, på att fixa typtentor tills i morgon.

 

Då kör vi igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supply-demand-right-shift-demand.svg

Bilden fungerar inte, men att döma av namnet "Supply-demand-right-shift-demand.svg" så låter det som något som passar kurserna i makro- och internationell ekonomi samt grundkursen i mikro bättre. Det här är nästan räkna rakt av, tack och lov.

 

Ny lägesrapport:

 

Tittat igenom och lärt mig flervalsfrågorna på de fyra tentorna nu. Det var väldigt typat och i sista tentan jag gjorde så träffade jag på 9/10 uppgifter som varit i de föregående. Är morgondagens tenta lika typad så har jag 27p där och det räcker med 13p på resterande 60p. Ska ge mig på räkneuppgifterna nu, upptäckte dock att jag glömt papper och penna. Får luska rätt på det först, sen blir det räkna av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill du kugga på tentorna? dagboken är ju jinxad :(

Vad menar du? Jag hade väl knappt en backdag under perioden jag som aktivast uppdaterade dagboken. Jag tror att den ger mig både råg och vind i ryggen.

 

Ny statusuppdatering:

 

Precis stormat hem i snöblasket för att äta, jag och mekaniktomten insåg att man pluggar som bäst med en tv i bakgrunden. Jag har friskat upp mina kunskaper i t- och f-test nu ivf, även om de fortfarande är darriga. Nu blir det ivf storkok - Findus köttfärssås + krossade tomater + någon tomat/chilisås på burk + ideal makaroner. Till detta drickes en Stadiumflaska ljummet vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny statusuppdatering:

 

Precis stormat hem i snöblasket för att äta, jag och mekaniktomten insåg att man pluggar som bäst med en tv i bakgrunden. Jag har friskat upp mina kunskaper i t- och f-test nu ivf, även om de fortfarande är darriga. Nu blir det ivf storkok - Findus köttfärssås + krossade tomater + någon tomat/chilisås på burk + ideal makaroner. Till detta drickes en Stadiumflaska ljummet vatten.

Haha, det blev riktigt vidrigt. Frågan är varför jag skulle blanda ett gäng färdigrätter. Vitvins/tomat/chili-pastasåsen skar sig sådär härligt äckligt mot köttfärssåsen. Tur att man inte är kräsen dock, det slank ner till lite illagrinande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...