Gå till innehåll

Online-SM 2007


Recommended Posts

Spelar ingen roll vilken site. Det viktigaste är att ni fixar ett stort inköp så att det inte blir så jäkla många deltagare. I ett SM borde Sveriges bästa spelare deltaga, inte kleti och pleti som förra året.

 

 

Och inköpet avgör om man är bra eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 363
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SJälv har jag inget emot att många dåliga spelare är med, känns som att det bara ökar chanserna om man själv är bra. Lättare att skaffa en stack i början när alla mindre bra spelare gör misstag. Tyvärr är ju pokerspelares självbild lite väl positiv, så även min, så det kanske är någon annan som bygger stack på min bekostnad. Klart att risken att bli utdragen när någon gör en dumsyn är större med fler spelare, men tror att en sida som vill arrangera detta helst ser upp emot 2000 spelare och då är ett inköp på 300-500 nog lagom. Många satelliter med garanterade platser kan göra det enklare för de lite fattigare att kunna spela.

 

 

Linux is only free if your time has no value — Jamie Zawinski

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med de som anser att inköpet till SM skall vara satt så högt att man reducerar antalet low- och mid-limit spelare till ett minimum. SM ska enligt mig vara ett evenemang för många, dock inte för alla.

 

Någonstans ser jag framför mig att ett inköp på t.ex. $300 och 2000 spelare är bättre än $1000 och 600 spelare. Inköpet bör dock sättas så att deltagarantalet inte blir allt för stort, gärna 1000-2000 spelare. Samtidigt vill man gärna få in tillräckligt med pengar för att det verkligen skall "kännas" som en stor tävling.

 

Det som jag verkligen hoppas är att vi får en bra struktur, hög prispott och en stabil klient. Alla sämre spelare (inkl. mig själv) som klonkar in via en satellit får ni försöka slå ut vid pokerbordet, inte via ett högt inköp.

 

Allt detta styrs dock troligtvis inte av oss på forumet utan av direktiv/råd från Svepof och av det företag som skall arrangera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med de som anser att inköpet till SM skall vara satt så högt att man reducerar antalet low- och mid-limit spelare till ett minimum. SM ska enligt mig vara ett evenemang för många, dock inte för alla.

 

Någonstans ser jag framför mig att ett inköp på t.ex. $300 och 2000 spelare är bättre än $1000 och 600 spelare. Inköpet bör dock sättas så att deltagarantalet inte blir allt för stort, gärna 1000-2000 spelare. Samtidigt vill man gärna få in tillräckligt med pengar för att det verkligen skall "kännas" som en stor tävling.

 

Det som jag verkligen hoppas är att vi får en bra struktur, hög prispott och en stabil klient. Alla sämre spelare (inkl. mig själv) som klonkar in via en satellit får ni försöka slå ut vid pokerbordet, inte via ett högt inköp.

 

Allt detta styrs dock troligtvis inte av oss på forumet utan av direktiv/råd från Svepof och av det företag som skall arrangera.

 

Vi läser forumen och tar till oss önskemål hela tiden, så visst har ni spelare ett finger med i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med de som anser att inköpet till SM skall vara satt så högt att man reducerar antalet low- och mid-limit spelare till ett minimum. SM ska enligt mig vara ett evenemang för många, dock inte för alla.

 

Någonstans ser jag framför mig att ett inköp på t.ex. $300 och 2000 spelare är bättre än $1000 och 600 spelare. Inköpet bör dock sättas så att deltagarantalet inte blir allt för stort, gärna 1000-2000 spelare. Samtidigt vill man gärna få in tillräckligt med pengar för att det verkligen skall "kännas" som en stor tävling.

 

Det som jag verkligen hoppas är att vi får en bra struktur, hög prispott och en stabil klient. Alla sämre spelare (inkl. mig själv) som klonkar in via en satellit får ni försöka slå ut vid pokerbordet, inte via ett högt inköp.

 

Allt detta styrs dock troligtvis inte av oss på forumet utan av direktiv/råd från Svepof och av det företag som skall arrangera.

 

 

Håller inte med dig. Tycker det borde kosta $1000- $3000. Nuförtiden har många småspelare en rulle på 100 tusen + att det finns personer som ser möjlighet till "Once in a lifetime" vilket gör att deltagarantalet ändå kommer vara tillräckligt. Men borde i alla fall ge 400-600 deltagare och ett SM utan strul (stabil klient) där även strukturen gör det möjligt för de bra spelarna att placera sig efter sin spelförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig. Tycker det borde kosta $1000- $3000. Nuförtiden har många småspelare en rulle på 100 tusen + att det finns personer som ser möjlighet till "Once in a lifetime" vilket gör att deltagarantalet ändå kommer vara tillräckligt. Men borde i alla fall ge 400-600 deltagare och ett SM utan strul (stabil klient) där även strukturen gör det möjligt för de bra spelarna att placera sig efter sin spelförmåga.

 

Frågan är om man vill ha ett "OS" med möjlighet för Etiopien att skicka en backhoppare eller om det skall vara som NHL med en sluten högsta liga där endast de med tillräcklig stort kapital får vara med.

 

Jag tror att ett mellanting vore bäst för alla. Om inköpet är tillräckligt högt för att inte vi ska ha 8000 registrerade men ändå ge en person med mindre bankrulle ta ett skott eller kvala in sig via en billig satellit så tjänar alla på det. Poker-SM för större uppmärksamhet ju fler som deltar men det borde ju ändå vara +EV för en duktig spelare med lämplig rulle att köpa in sig direkt.

 

Sen kan man verkligen diskutera om en spelare mer än 100k (kr?) i rulle är en småspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill siten verkligen ha värde på det hela så bör de se till att precis som i melodifestivalen ha kvaltävlingar till stora eventet.

 

Säg 10 kvaltävlingar där endast de 10% bästa i varje heat går vidare till finalen. En kvaltävling kan då ha 100 dollar/euro i inköp och finalen ha 1000 i inköp.

 

Det enda sättet att få spela finalen är då genom att spela en kvaltävling. Det gör att kvaltävlingarna får högre status om alla tvingas att spela dem för att nå finalen.

 

Säg att antalet är begränsat till 2000 per tävling så då kan de få 20 000 att kvala för 100 för att nå en tävling där 2000 deltager med ett inköp av 1000 per skalle och ett total prissumma på 2 000 000 dollar/euro. Ett förstapris på 25% av totala vinstsumman ger då runda 500 000 dollar/euro i förstapris - pengar som definitivt förändrar en persons liv.

 

Genom 10 kvaltävlingar så kan även de som misslyckas i ett kval få en ny chans i nästa kval. Dessutom så kommer då pokersverige få något att tala om under lång tid vilket gör att tävlingen kommer få mera uppmärksamhet genom att tidningarna får anledning och skriva om SM 11 gånger i stället för bara 1 gång.

 

 

PS Slutligen så vill jag att den site som får tävlingen stödjer även de som spelar på Mac och Linux genom att ha en bra webbklient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill siten verkligen ha värde på det hela så bör de se till att precis som i melodifestivalen ha kvaltävlingar till stora eventet.

 

Säg 10 kvaltävlingar där endast de 10% bästa i varje heat går vidare till finalen. En kvaltävling kan då ha 100 dollar/euro i inköp och finalen ha 1000 i inköp.

 

Det enda sättet att få spela finalen är då genom att spela en kvaltävling. Det gör att kvaltävlingarna får högre status om alla tvingas att spela dem för att nå finalen.

 

Säg att antalet är begränsat till 2000 per tävling så då kan de få 20 000 att kvala för 100 för att nå en tävling där 2000 deltager med ett inköp av 1000 per skalle och ett total prissumma på 2 000 000 dollar/euro. Ett förstapris på 25% av totala vinstsumman ger då runda 500 000 dollar/euro i förstapris - pengar som definitivt förändrar en persons liv.

 

Genom 10 kvaltävlingar så kan även de som misslyckas i ett kval få en ny chans i nästa kval. Dessutom så kommer då pokersverige få något att tala om under lång tid vilket gör att tävlingen kommer få mera uppmärksamhet genom att tidningarna får anledning och skriva om SM 11 gånger i stället för bara 1 gång.

 

 

PS Slutligen så vill jag att den site som får tävlingen stödjer även de som spelar på Mac och Linux genom att ha en bra webbklient.

 

 

Lätt interessant, mkt interessant, dock konfunderad omjag ska våga stödja ett sånt förslag till fullo, men dock interessant.

Annrs tycker ajg ca 500$ kanske kan vara ett rimligt buyin.Dcok föröutsatt attstrukturen är RIKTIGT lugn och fin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...massa vettigt....

 

Det enda sättet att få spela finalen är då genom att spela en kvaltävling. Det gör att kvaltävlingarna får högre status om alla tvingas att spela dem för att nå finalen. .... massa vettigt....

 

 

Kan inte annat än hålla med detta hade varit ett perfekt sätt att genomföra SM just för att få med småspelare och ändå begränsa antalet deltagare i själva SM tävlingen och ändå ge en bra slant till vinnaren.

 

Helt enkelt ett grymt bra förslag som får min röst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med de som anser att inköpet till SM skall vara satt så högt att man reducerar antalet low- och mid-limit spelare till ett minimum. SM ska enligt mig vara ett evenemang för många, dock inte för alla.

 

Någonstans ser jag framför mig att ett inköp på t.ex. $300 och 2000 spelare är bättre än $1000 och 600 spelare. Inköpet bör dock sättas så att deltagarantalet inte blir allt för stort, gärna 1000-2000 spelare. Samtidigt vill man gärna få in tillräckligt med pengar för att det verkligen skall "kännas" som en stor tävling.

 

Det som jag verkligen hoppas är att vi får en bra struktur, hög prispott och en stabil klient. Alla sämre spelare (inkl. mig själv) som klonkar in via en satellit får ni försöka slå ut vid pokerbordet, inte via ett högt inköp.

 

Allt detta styrs dock troligtvis inte av oss på forumet utan av direktiv/råd från Svepof och av det företag som skall arrangera.

 

Kape, nu vet jag inte om du är medlem, men det är medlemmarna som styr oss, och våra medlemmars enklaste sätt att debattera vad vi gör görs enklast via forum.

 

Den 8:e jui skall detta vara klart, det offentliggörs senast någon dag efter det.

 

Trådar som denna finns för att ni skall ge era önskemål/feedback gällande SM. Ja, det är vi i styrelsen som sätter struktur samt buy-in tillsammans med aktuell site.

 

Buy-in i år kommer inte överstiga €/$500. Det finns tankar på att ändra struktur på SM-arrangemanget tills 2008, men det får jag återkomma till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kape, nu vet jag inte om du är medlem, men det är medlemmarna som styr oss, och våra medlemmars enklaste sätt att debattera vad vi gör görs enklast via forum.

 

Den 8:e jui skall detta vara klart, det offentliggörs senast någon dag efter det.

 

Trådar som denna finns för att ni skall ge era önskemål/feedback gällande SM. Ja, det är vi i styrelsen som sätter struktur samt buy-in tillsammans med aktuell site.

 

Buy-in i år kommer inte överstiga €/$500. Det finns tankar på att ändra struktur på SM-arrangemanget tills 2008, men det får jag återkomma till.

Nej, jag är inte medlem. Jag hoppas dock att bl.a. mina synpunkter på forumet är av nytta men beslut fattas väl i förbundet och via omröstningar där endast medlemmar har rösträtt?

 

Jag ser fram emot Online SM och hoppas att det är på en sajt där jag spelar eller har spelat. Naturligtvis klonkar jag en satellit och deltar i år, förra året hade jag inte rulle eller medflyt i de 2 satelliter jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...