Gå till innehåll

NL50 - Lägga KK preflop?


Recommended Posts

Texas No Limit Cash game 0.20/0.40

 

BengtE (CO) ($18.75)

theminister (Button) ($24.35)

Hero (SB) ($71.05)

Foppa12 (BB) ($45.15)

Sjoel (UTG) ($55.65)

Coolamber (UTG+1) ($25)

 

 

Delar ut hålkorten(Kh Kd )

> Sjoel höjde $1.60

> CoolAmber lade sig

> BengtE lade sig

> theminister lade sig

> Hero höjde $3

> Foppa12 lade sig

> Sjoel höjde $9.60

 

 

fi är en av de som jag tyckte spelade bra på bordet. Jag har nyligen synat ner och vunnit en stor pott med bottenparet med min K3, min image är troligen lös/aggresiv, har spelat 50 % av händerna. Han höjer direkt upp till 9 dollar efter min raise, utan betänketid. Jag har som sagt en lös image, å andra sidan blixthöjer han mig. Jag tror att han hade funderat lite mer ifall han hade haft KK, QQ eller AK. Är det rätt att lägga sig här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, endast 3% av gångerna du har KK så förlorar du för att motståndaren har AA vid fullbord. Så det är aldrig ett alternativ - betala av de gånger Fi har AA och få betalt alla de gånger Fi har Ak QQ KK osv.

 

Men hur får du fram 3 % ?

Inte kan det väl vara bara 3 % när han trebettar?

Svårt att säga utan speciell read iofs, men som sagt, han blixthöjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenheten av din "timingtell" är väl att få blixtgör något med AA, KK, QQ i fi:s läge här. Ju snabbare de agerar desto mer skulle jag säga att det lutar mot svagare händer.

 

QQ, AK etc kan han raisa här men han vet också redan vad han måste göra om du slår tillbaka - folda. AA, KK är svårare för honom och borde kräva iaf lite tanketid.

 

AA - "Hur gör jag för att vinna mest pengar? Re-raise nu preflop? syna och raisa postflop?"

KK - samma frågor som ovan + att han måste ta med i beräkningarna att han kanske inte ens leder ibland.

 

 

Du kan ju inte folda pre i alla fall, det måste ju stå klart. Dels talar hans blixtagerande (i mina ögon) för en något svagare hand vilket per definition då innebär att den är som bäst lika bra som din ;-) Dels kostar det dig $6 för att vinna ~$60 så du kan syna till floppen för set value om du e en vekling ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, endast 3% av gångerna du har KK så förlorar du för att motståndaren har AA vid fullbord. Så det är aldrig ett alternativ - betala av de gånger Fi har AA och få betalt alla de gånger Fi har Ak QQ KK osv.

 

Skulle också vara intresserad av att veta varifrån du får de 3 %!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas No Limit Cash game 0.20/0.40

 

BengtE (CO) ($18.75)

theminister (Button) ($24.35)

Hero (SB) ($71.05)

Foppa12 (BB) ($45.15)

Sjoel (UTG) ($55.65)

Coolamber (UTG+1) ($25)

 

 

Delar ut hålkorten(Kh Kd )

> Sjoel höjde $1.60

> CoolAmber lade sig

> BengtE lade sig

> theminister lade sig

> Hero höjde $3

> Foppa12 lade sig

> Sjoel höjde $9.60

 

 

fi är en av de som jag tyckte spelade bra på bordet. Jag har nyligen synat ner och vunnit en stor pott med bottenparet med min K3, min image är troligen lös/aggresiv, har spelat 50 % av händerna. Han höjer direkt upp till 9 dollar efter min raise, utan betänketid. Jag har som sagt en lös image, å andra sidan blixthöjer han mig. Jag tror att han hade funderat lite mer ifall han hade haft KK, QQ eller AK. Är det rätt att lägga sig här?

 

Du synar ner med bottenparet i en stor pot, och du vill slänga KK pf mot reraise.

Lös-aggresiv image:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha efter att han förlorat en stor pott där du vann med K3 o hade bottenparet så kan jag verkligen tänka mig att han har en lös image av dig o tvekar inte me o raisa dig med hyfsat bra händer asså... jag skulle stält mot honom där, eller iaf reraisa till 30-35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha efter att han förlorat en stor pott där du vann med K3 o hade bottenparet så kan jag verkligen tänka mig att han har en lös image av dig o tvekar inte me o raisa dig med hyfsat bra händer asså... jag skulle stält mot honom där, eller iaf reraisa till 30-35

 

precis.

 

men det är typsikt att springa in i AA med KK när man har en lös image och tror att fi fått nog, men så är han bara en trist nyutpeddler med noll game i sig :)

 

men då får man ta den smällen...

 

det finns lägen då det kan avar rätt att lägga KK preflop,

tex mot 12-tablande nötgrinder och man själv har tight image eller om det är riktigt djupt.

 

detta är inte ett sådant tillfälle, ha rhan AA så ge honom dina pengar.

 

med din image hade jag nog pushat rakt av men syn och checkraise allin på floppen funakr fint också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur får du fram 3 % ?

 

Skulle också vara intresserad av att veta varifrån du får de 3 %!

 

Det är ungefär en halv procents chans för var motståndare att få essen i hålet, samt ca 20% chans att köpa ut med kungarna. Nu var ju inte situationen fullt bord, plus att man fått information från samtliga spelare på bordet när beslutet skulle tas... men de tre procenten kommer iallafall från:

 

9 * C(4,2) / C(50,2) * 0.8 = 9 * 6 / 1225 * 0.8 ~ 3%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...