enfulfisk Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Texas No Limit Cash game 0.20/0.40 BengtE (CO) ($18.75) theminister (Button) ($24.35) Hero (SB) ($71.05) Foppa12 (BB) ($45.15) Sjoel (UTG) ($55.65) Coolamber (UTG+1) ($25) Delar ut hålkorten(Kh Kd ) > Sjoel höjde $1.60 > CoolAmber lade sig > BengtE lade sig > theminister lade sig > Hero höjde $3 > Foppa12 lade sig > Sjoel höjde $9.60 fi är en av de som jag tyckte spelade bra på bordet. Jag har nyligen synat ner och vunnit en stor pott med bottenparet med min K3, min image är troligen lös/aggresiv, har spelat 50 % av händerna. Han höjer direkt upp till 9 dollar efter min raise, utan betänketid. Jag har som sagt en lös image, å andra sidan blixthöjer han mig. Jag tror att han hade funderat lite mer ifall han hade haft KK, QQ eller AK. Är det rätt att lägga sig här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 resultatorienterad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Nej, endast 3% av gångerna du har KK så förlorar du för att motståndaren har AA vid fullbord. Så det är aldrig ett alternativ - betala av de gånger Fi har AA och få betalt alla de gånger Fi har Ak QQ KK osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
enfulfisk Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Nej, endast 3% av gångerna du har KK så förlorar du för att motståndaren har AA vid fullbord. Så det är aldrig ett alternativ - betala av de gånger Fi har AA och få betalt alla de gånger Fi har Ak QQ KK osv. Men hur får du fram 3 % ? Inte kan det väl vara bara 3 % när han trebettar? Svårt att säga utan speciell read iofs, men som sagt, han blixthöjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Badjes Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Folda aldrig KK och 3-betta större. Pusha nu är ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nevermind Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Varför mini 3-bettar du? Säg $5 ungefär och va glad om du får in hela stacken pf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Insta ställ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sevenfeet Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Erfarenheten av din "timingtell" är väl att få blixtgör något med AA, KK, QQ i fi:s läge här. Ju snabbare de agerar desto mer skulle jag säga att det lutar mot svagare händer. QQ, AK etc kan han raisa här men han vet också redan vad han måste göra om du slår tillbaka - folda. AA, KK är svårare för honom och borde kräva iaf lite tanketid. AA - "Hur gör jag för att vinna mest pengar? Re-raise nu preflop? syna och raisa postflop?" KK - samma frågor som ovan + att han måste ta med i beräkningarna att han kanske inte ens leder ibland. Du kan ju inte folda pre i alla fall, det måste ju stå klart. Dels talar hans blixtagerande (i mina ögon) för en något svagare hand vilket per definition då innebär att den är som bäst lika bra som din Dels kostar det dig $6 för att vinna ~$60 så du kan syna till floppen för set value om du e en vekling Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Nej, endast 3% av gångerna du har KK så förlorar du för att motståndaren har AA vid fullbord. Så det är aldrig ett alternativ - betala av de gånger Fi har AA och få betalt alla de gånger Fi har Ak QQ KK osv. Skulle också vara intresserad av att veta varifrån du får de 3 %! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Tycker nog du kan syna här och spela poker på floppen (checkraise oftast). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dabrother Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Blixtraise e ganska ofta bluffar. men att han höjde 9 dollar e en ganska bra bet. vill få in mer pengar pre. Ger iaf mig en känsla av att han har AA. Men KK e jävligt svårt o lägga ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eardy Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Texas No Limit Cash game 0.20/0.40 BengtE (CO) ($18.75) theminister (Button) ($24.35) Hero (SB) ($71.05) Foppa12 (BB) ($45.15) Sjoel (UTG) ($55.65) Coolamber (UTG+1) ($25) Delar ut hålkorten(Kh Kd ) > Sjoel höjde $1.60 > CoolAmber lade sig > BengtE lade sig > theminister lade sig > Hero höjde $3 > Foppa12 lade sig > Sjoel höjde $9.60 fi är en av de som jag tyckte spelade bra på bordet. Jag har nyligen synat ner och vunnit en stor pott med bottenparet med min K3, min image är troligen lös/aggresiv, har spelat 50 % av händerna. Han höjer direkt upp till 9 dollar efter min raise, utan betänketid. Jag har som sagt en lös image, å andra sidan blixthöjer han mig. Jag tror att han hade funderat lite mer ifall han hade haft KK, QQ eller AK. Är det rätt att lägga sig här? Du synar ner med bottenparet i en stor pot, och du vill slänga KK pf mot reraise. Lös-aggresiv image:roll: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aldrin Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 haha efter att han förlorat en stor pott där du vann med K3 o hade bottenparet så kan jag verkligen tänka mig att han har en lös image av dig o tvekar inte me o raisa dig med hyfsat bra händer asså... jag skulle stält mot honom där, eller iaf reraisa till 30-35 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 haha efter att han förlorat en stor pott där du vann med K3 o hade bottenparet så kan jag verkligen tänka mig att han har en lös image av dig o tvekar inte me o raisa dig med hyfsat bra händer asså... jag skulle stält mot honom där, eller iaf reraisa till 30-35 precis. men det är typsikt att springa in i AA med KK när man har en lös image och tror att fi fått nog, men så är han bara en trist nyutpeddler med noll game i sig men då får man ta den smällen... det finns lägen då det kan avar rätt att lägga KK preflop, tex mot 12-tablande nötgrinder och man själv har tight image eller om det är riktigt djupt. detta är inte ett sådant tillfälle, ha rhan AA så ge honom dina pengar. med din image hade jag nog pushat rakt av men syn och checkraise allin på floppen funakr fint också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PlayTeen Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Men hur får du fram 3 % ? Skulle också vara intresserad av att veta varifrån du får de 3 %! Det är ungefär en halv procents chans för var motståndare att få essen i hålet, samt ca 20% chans att köpa ut med kungarna. Nu var ju inte situationen fullt bord, plus att man fått information från samtliga spelare på bordet när beslutet skulle tas... men de tre procenten kommer iallafall från: 9 * C(4,2) / C(50,2) * 0.8 = 9 * 6 / 1225 * 0.8 ~ 3% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KimHartman Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Jo fast i detta fallt är ju verkligen inte P(skit med skit) = P(skit med skit | saker har hänt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Jo fast i detta fallt är ju verkligen inte P(skit med skit) = P(skit med skit | saker har hänt). Well put Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts