Panda_ Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Game #4448935384: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/04/19 - 13:04:18 (CET) Table "Punkithemidget" Seat 5 is the button. Seat 1: Muuuuseee ($505 in chips) Seat 2: wokiee ($643.25 in chips) Seat 3: jackmoor ($878.25 in chips) Seat 4: swedlana ($722.50 in chips) Seat 5: HERO ($711.50 in chips) Seat 6: ULSRYGLGG ($301.25 in chips) ULSRYGLGG: posts small blind $2 Muuuuseee: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO wokiee: folds jackmoor: folds swedlana: folds HERO: raises to $20 ULSRYGLGG: folds ULSRYGLGG sits out wokiee sits out Muuuuseee: raises to $80 wokiee sits back HERO: calls $60 ----- FLOP ----- Muuuuseee: bets $125 HERO: calls $125 ----- TURN ----- 2 of Clubs5 of Hearts Muuuuseee: checks HERO: ?? Vet att fi är rätt slaskig av sig och gärna re-raisar en raise från BB så där finns det ju ett val, men om vi bortser från detta, kommentarer kring spelet på flop och vad göra turn? Citera
vorre Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 jag skulle bettat 3/4 pott, oftast ar hans check ett svaghetstecken, men det beror mycket po read ockso. Citera
Panda_ Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Jo hans check indikerar ju verkligen svaghet men just eftersom han spelar lite vad som från BB så skulle han ju mycket möjligt ha träffat ngt här.. jag skulle bettat 3/4 pott, oftast ar hans check ett svaghetstecken, men det beror mycket po read ockso. Och om han ställer/kontrahöjer så..? Citera
dr_kvist Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Jag skulle checkat. Din hand har redan nu lite showdownvalue och den kan förbättras avsevärt av ett klöver, en kung eller ett ess på river. Om du höjer och blir återhöjd måste du slänga handen. Om du höjer och han synar sitter du åter i en knepig sits på river. Given check imho. Citera
DocLame Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Check. Vill inte tvingas folda mot ev. omslag med ett så fint drag. Om vi missar rivern och fi betar ut så får vi ta ett nytt beslut då. Citera
schoolbook Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Antingen ser jag i syne eller så har ni missat stackdjupet. Potten är på $412, fi har $300 kvar. Omslag kan alltså knappast vara relevant och kan förstås definitivt inte foldas. Skall vi beta skall vi gå all in. Citera
skalle88 Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Schoolbook - Varför? Vi behöver knappst skydda vår hand. Jag gillar iden på att komma AllIn på turn men om vi går AllIn själva kommer ahn ju bara syna när vi är slagna. Varför inte inducera en bluff här? Citera
schoolbook Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Jag ser helt enkelt inte någon rimlig möjlighet till bluff för honom om vi betar. Säg att vi betar $150. Går han då all in kostar det oss $150 att syna i en pott på $862, kan inte tänka mig att fi skulle tro att vi lägger oss där. Citera
Panda_ Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Check verkar ju vara det som förespråkas och visst... Håller dock med schoolbook det är ju som sagt 400 i potten och han sitter på 300 så en 3/4 potbet eller 1/2 så är man ju rätt commited till syn om han ställer. Linjen verkar dock vara check, men varför ge ett gratiskort till Fi om jag tror att jag leder här? Säg att river kommer Qx inte c och Fi bettar?! Citera
Big Less Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Varför inte inducera en bluff här? För att vi inte kan syna? Schoolbook - Varför pusha här? Då får vi ju bara syn av händer som har oss slagna. Jag vill inducera en bluff här. Beta svagt och får vi syn kan vi checka ner rivern. Slår han om så vet vi ju nästan att vår hand leder. Man skulle ju önska att du skämtar, men jag antar att du vill vara Howard Lederer. http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=32185 Citera
mgps Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Förmodligen har du ju bästa handen här. Antingen så kan du ju checka och syna river oförbättrad. En ide är ju annars att beta ut ganska svagt här och försöka inducera en bluff. Anta att du beta 1/2 pott och han raisar dig så kan du ju vara ganska säker på att han bluffar dig. Vad kan han raisa med utom flush? Kanske ett set men jag tror inte det. Hade du haft ett flushdraw hade du checkat bakom på turn vilket gör det trevligt för Fi att reppa flushen här. Beta, låt Fi bluffa och syna. Annars är väl check standard och ofta det bästa. lol nej man kan inte vara SÄKER på att han bluffar. edit: hans check kan dock vara för att inducera en bluff av dig. detta kan knappast jämföras med lederer-handen. Citera
Gyre Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Schoolbook - Varför pusha här? Då får vi ju bara syn av händer som har oss slagna. Jag vill inducera en bluff här. Beta svagt och får vi syn kan vi checka ner rivern. Slår han om så vet vi ju nästan att vår hand leder. Vi inducerar aldrig en bluff på turn här om inte Fi är helt jävla pantad. Så vi inte bettar 4$ finns det ingen fold-equity. Citera
skalle88 Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Jag ser helt enkelt inte någon rimlig möjlighet till bluff för honom om vi betar. Säg att vi betar $150. Går han då all in kostar det oss $150 att syna i en pott på $862, kan inte tänka mig att fi skulle tro att vi lägger oss där. sry, såg inte inte stackdjupet! Du har helt rätt här. Citera
skalle88 Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 För att vi inte kan syna? Man skulle ju önska att du skämtar, men jag antar att du vill vara Howard Lederer. http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=32185 Som sagt var såg jag inte stackdjupet i förhållande till potten. skulle vilja se dig bära upp den där lilla attityden i verkligheten btw. tror det skulle gå lite sisådär älskling Citera
jojje2k Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Pusha floppen? Board: 3c 6c 9c Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 38.914% 38.91% 00.00% 4623 0.00 { AdKc } Hand 1: 61.086% 61.09% 00.00% 7257 0.00 { QQ+ } Plus att han ofta har AK/AQ, KQ och liknande händer och måste folda... Citera
skalle88 Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 lol nej man kan inte vara SÄKER på att han bluffar. edit: hans check kan dock vara för att inducera en bluff av dig. detta kan knappast jämföras med lederer-handen. Tror knappast att han inducerar bluff här. Citera
skalle88 Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Pusha floppen? Inga dålig ide med tanke på att vi förmodligen har 15 outs och schyst FE Citera
JoeFalk Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Check eller all in på turn e dina val enligt mig..... Gillar jojjes linje mkt dock. Vad var planen med att syna flop?? Att sätta nästnöten o mjölka ur han minubets om han inte har Ac? Citera
jojje2k Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Men för det första hade jag nog 4-bettat preflop om han har bred 3-bet range. Citera
mgps Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 troliagre än attd u inducerar bluff av honom. läs och förstå. Citera
mgps Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Som sagt var såg jag inte stackdjupet i förhållande till potten. skulle vilja se dig bära upp den där lilla attityden i verkligheten btw. tror det skulle gå lite sisådär älskling tror det skulle gå jättebra för honom, iaf mot dig. Citera
Gyre Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Tror knappast att han inducerar bluff här. Verkligen inte orimligt, jag skulle tex mycket väl kunna ta hans linje med överpar och hoppas på CRAI/syn AI på turn. Citera
Recommended Posts