Gå till innehåll

Turnbeslut med AK


Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns ju nästan som att man måste ha AcAx för att våga inducera bluff där eller ??

Då har han oss kraftigt :( Men hur ofta är det liksom :D

 

alltså vi säger inte att det är det mest troliga sceanriot, bara att det är ett tänkbart men dock mindre troligt scenarion samt att det är troliagre att han inducerar bluff av dig än att du kan inducera bluff av honom.

 

 

det är ju som flera nämnt, skalle88 tror att denna hand är jämförbar med lederers hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså vi säger inte att det är det mest troliga sceanriot, bara att det är ett tänkbart men dock mindre troligt scenarion samt att det är troliagre att han inducerar bluff av dig än att du kan inducera bluff av honom.

 

 

det är ju som flera nämnt, skalle88 tror att denna hand är jämförbar med lederers hand.

 

Att jag ville inducera bluff alls handlar om jag inte tro att Fi vill erbjuda ett frikort här. Dock är det som Gryt sa inte alls omöjligt att han spelar så men jag tror fortfarande att BB som slår om med många händer preflop sköt ett skott och ger upp nu. Det var därför jag ville ge honom en anledning att skjuta en bluff till här.

 

 

Hade du varit läskunnig hade du sett att jag inte hade koll på stackdjup att min ide är värdelös i denna situationen.

 

Är lite nyfiken på när jag jämförde denna handen med Lederers hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det skulle gå jättebra för honom, iaf mot dig.

 

Haha alla dina inlägg i denna tråden är ju riktade mot mig:D Ganska roligt

 

Att du ens försöker få åsiktsskillnader till något personligt säger en hel del om dig. Gå och lägg dig innan dina föräldrar får reda på att du smygsurfar så här sent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha alla dina inlägg i denna tråden är ju riktade mot mig:D Ganska roligt

 

Att du ens försöker få åsiktsskillnader till något personligt säger en hel del om dig. Gå och lägg dig innan dina föräldrar får reda på att du smygsurfar så här sent.

 

du är verkligen sämst på att needla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad var planen med att syna flop??

Att sätta nästnöten o mjölka ur han minubets om han inte har Ac?

 

visst att syna där kanske var lite dumt men jag tror att jag är i ledning där samt att jag "vet" att han är fullt kapabel att skjuta turn även om den skulle kommit c, A, K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mgps

Asså varför hänger du inte på Lunar istället? Där kan du och dina jämnlikar med Robinson-Robban intelligens tjafsa i något som kallas gästböcker.

 

Har du fler påhopp/kränkande antaganden du känner att du måste få ut så skicka meddelande. Känns som om du smutsat ner denna tråden tillräckligt.

 

 

 

ursäkt till Panda för skitinläggen. Lyssna på jojje2k och spelarna som vill checka bakom som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite nyfiken på när jag jämförde denna handen med Lederers hand?

 

Du har nyss postat en tråd där du geniförklarar spelet som involverade en ganska svag hand och bluffinduktion. Nu sitter du här och svamlar om fullkomligt ologiska saker som att vi VILL hamna all in på turn med esshög, vilket du bygger på massiv visad styrka från fi skulle tyda på att vår esshög står. Ser du inte själv hur bakvänt det är?

 

Haha alla dina inlägg i denna tråden är ju riktade mot mig

 

Kan kanske tyda på att det är du som är ute och cyklar här?

 

mgps

Asså varför hänger du inte på Lunar istället?[/i]

 

Är det inte DU som har suttit i denna tråd och kallat folk "älskling"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst att syna där kanske var lite dumt men jag tror att jag är i ledning där samt att jag "vet" att han är fullt kapabel att skjuta turn även om den skulle kommit c, A, K.

 

MM I c... Men det jag personligen inte gillar i dessa lägen är att man får såna äckliga beslut, där det mot river är en hårfin linje mellan hjältesyn eller tomtesyn. :cry:

 

Planen är alltså att syna ned oavsett turn o river ? Förstår jag rätt då ?

 

Jag vet själv att jag gör så mot vissa spelare. vilket både är bra/anus vid olika tillfällen förstås :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betar Fi ut med på floppen här? Allt förutom nötterna typ. Jag gillar omslag all-in som ger Fi ett otroligt svårt beslut med de flesta händerna i hans HD, såvida han inte har AcAx eller färgen då..

 

OT: Skalle88, vad lirar du för stakes? Dina inlägg känns lite tveksamma..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nyss postat en tråd där du geniförklarar spelet som involverade en ganska svag hand och bluffinduktion. Nu sitter du här och svamlar om fullkomligt ologiska saker som att vi VILL hamna all in på turn med esshög, vilket du bygger på massiv visad styrka från fi skulle tyda på att vår esshög står. Ser du inte själv hur bakvänt det är?

 

 

 

Kan kanske tyda på att det är du som är ute och cyklar här?

 

 

 

Är det inte DU som har suttit i denna tråd och kallat folk "älskling"?

 

Jag grundar slutsatsen om att vi har bästa handen på turn på

 

1. BB slår om med mkt händer preflop vilket gör att jag inte sätter honom på överpar när vi kommer till turn.

2. Jag tror inte att BB har en hand han kan raisa med här om han checkar turn till oss. Varför skulle han checka turn? Jag tror inte att han inducerar bluff här. De enda händerna jag kan se honom checkraisa oss här är set/flush och ingen av dessa händerna tycker jag är speciellt attraktiva att checka här eftersom han ofta både släpper ett frikort och mister värde när vi checkar bakom.

 

Skulle han checkraisa med JJ/QQ? Kanske men jag tror att han skulle beta ut.

 

 

Anledningen till att jag föreslog detta spelet är att jag trodde att dom hade mer pengar bakom sig på turn. Med dessa stackarna tycker jag att vi checkar bakom.

 

Och jag säger inte att jag har rätt i min analys men det är vad jag tror iaf.

 

jo det var JAG som satt i denna tråd och kallade folk älskling.

berodde på att jag har svårt att tro att en killen med nån som helst stake skulle underlåta sig något så töntigt som att passa på att blåsa upp sig bara för att han sitter bakom en skärm.

Jag försöker alltid uppträda sakligt och artigt även online eftersom jag inte känner behovet av att hävda mig eller bevisa något så jag förväntar mig att andra gör likadant, speciellt på en sån här sida.

 

Houser: Jag plussade stort på micronivå i tre månader och har nu ett uppehåll då jag ägnar mig åt pokerstudier för att gå upp på högre bord snart. Jag tycker fortfarande inte att min analys här är felaktig om spelarna hade mer pengar bakom sig. Det är ingen patentlösning men jag har svårt att se nån hand Fi hade velat försöka sig på en checkraise här med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer skulle han checka på turn först och främst? TT+? Knappast. Bet/call turn är knappast fel då du slipper ta fler beslut i handen. Ställer han är det instasyn. Om du checkar turn och han betar river på en blank vad är planen då, syn eller fold? Om du tror att du leder på turn men inte betar får du ett svårt beslut om han ställer på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för alla inläggen! Jag gjorde bedömningen att hans check på turn indikerade att han inte hade ngt å även om jag kanske då borde ha checkat (som många förespråkat) valde jag linjen att ställa honom all in. Med facit i hand så blev det ju bra men men..

 

----- TURN ----- 3 of Clubs9 of Clubs 2 of Clubs5 of Hearts

Muuuuseee: checks

HERO: bets $480

Muuuuseee: is all-in $300

----- RIVER ----- 3 of Clubs9 of Clubs2 of Clubs 5 of HeartsAce of Hearts

----- SHOW DOWN -----

HERO: shows King of ClubsAce of Spades (A Pair of Aces, King high)

Muuuuseee: shows Jack of Diamonds9 of Diamonds (A Pair of Nines, Ace high)

HEROcollected $1009 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planen är alltså att syna ned oavsett turn o river ? Förstår jag rätt då ?

 

Jag vet själv att jag gör så mot vissa spelare. vilket både är bra/anus vid olika tillfällen förstås :D

 

Hade turn kommit annorlunda och Fi bettat hårt då kanske man hade omvärderat.. Ville väl hålla ner potten lite också på floppen där för om jag hade re-raisat och fi hade ställt hade jag nog vikt handen som det blev nu så fick jag ta ett nytt beslut på en förhållandevis billig turn...Bra eller dåligt ja därom tvista de lärda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...