Gå till innehåll

Turnbeslut med AK


Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nej det är dte ju inte just av den anledning jag skrev.
Han kanske vill skydda sin hand. Som handen faktiskt var hade han tjänat på att beta ut all in på turn och kanske fått hero att folda. Om han redan bestämt sig att han ska köra på sitt par i nior hela vägen är det bättre för honom att skydda sin hand än att checksyna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag om vissa av er någonsin spelat poker.
Har du kommit med något konstruktivt i den här tråden? Har du inga vettiga argument att komma med borde du nog lägga ner dina bittra kommentarer. Det skulle kännas bättre för mig och så slipper du framstå som ett besserwisser svin. Det eviga mantrat om att "beta inte du får bara syn av händer som slår dig" är inte applicerbart i alla lägen och definitivt inte glasklart i alla lägen heller. Det här är ett av dem.

 

Om han planerar att checksyna (dvs inducera en bluff) är det smartare att ställa all in och slippa riskera att bli utdragen.

 

Fi checksynade i handen, dvs han hade bestämt sig för att inte folda utan köra med sina 9or hela vägen. Ställer han in själv kanske han får fi att vika sin hand, det vill han i den här handen då hans 9or är så sårbara. Är det svårt att förstå? Han tjänar mer på att ta potten här och nu (på turn) än att hero får chansen att dra ut honom. Vilka färdiga händer som är sämre än par i 9or hade hero betat ut på turn? Jag kommer inte på någon. Så antingen har hero en hand som han hade (överkort + färgdrag) eller en bättre färdig hand. Om fi ändå inte kommer folda är det bättre att ställa och få hero att folda de gånger han inte har en bättre färdig hand.

 

Checksyn är den absolut sämsta linjen för fi i den här handen. Antingen ställer han eller checkfoldar. Eftersom han checksynade hade han bestämt sig för att spela handen hela vägen och borde alltså ställt på turn istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

hade jag checkat bakom så hade ju jag inte alls fått så bra betalt på den handen för inte tror jag att fi hade ställt på rivern som landar A och då vete 17 om han ens hade synat om jag hade bettat ut säg 200 så på det hela taget så blev utgången för mig det bästa även om jag hade en god portion tur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång synade jag ett gigantiskt överställ preflop med 22, min motspelare hade såklart AA men det var bra spelat av mig för jag drog ut... heja.

 

Så här ligger det väl till: Fi spelade klockrent förutsatt att han hade bra koll på HERO (dvs att hero kan ställa på drag på turn osv), och förutsatt att han vet att han leder. Dessa saker kan han ju inte veta så därför blir hans spel mer tveksamt. För mig känns det som att det är fi som har mest pejl i den här handen, men jag kan såklart ha fel.

 

Nåt mattesnille kan väl räkna på om det är bäst för fi att få hero att folda på turn eller om det är bättre för honom att all deg åker in med de odds som finns i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi vinner $400 (nuvarande potten) 100% av gångerna om han ställer in på turn (synar panda_ några få % spelar det knappt ngn roll för resonemanget).

 

Han vinner $700 ($400 i potten + $300 till från hero) ~66% av gångerna det blir fi check-> hero AI-> fi syn. 0,66x700=462. Lägg därtill några få fall av att om fi inte leder på turn så skulle han istället förmodligen ligga pissdåligt till. Det hela känns iaf väldigt 50/50 för fi's del. Hero kan paja allt genom att checka bakom på turn. Check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att det går (fi)check - (hero)all in - (fi)syn blir fi's EV följande:

 

Fi satsar 300 för att vinna 700. 33% av gångerna förlorar han 300, 67% av gångerna vinner han 700.

 

EV: 0.33(-300) + 0.67 x 700 = -99 + 469 = 370

 

Det blir samma EV om handen istället utspelas (fi)allin - (hero)syn

 

Om den istället går (fi)allin - (hero)fold får fi ett EV av 400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...