Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag har tappat bort mitt användarnamn på gaming club efter att ha formaterat om datorn och min fråga är hur man får tillbaka användarnamen ? :/

Ingen som vet hur man gör det är account namnet som har försvunnit..

Postad
Jag har tappat bort mitt användarnamn på gaming club efter att ha formaterat om datorn och min fråga är hur man får tillbaka användarnamen ? :/

Så här gjorde jag efter en hårddiskkrash..

Skrev ett mail till support@gamingclubpoker.com

Hi...

After a harddrivecrash I have lost my accontnumber for The Gambling Club

Poker Room. My Screenname is *******. Can you help me to retrive my

accountnumber ?

Best Regards

Postad

Hi...

accountnumber ?

Best Regards

fick du tillbaka det?

Postad

Hi...

accountnumber ?

Best Regards

fick du tillbaka det?

Japp fick en del frågor som jag fick svara på först, sedan fick jag tillbaka numret..

Postad

Hi...

accountnumber ?

Best Regards

fick du tillbaka det?

Japp fick en del frågor som jag fick svara på först, sedan fick jag tillbaka numret..

Funkade bra trevliga var dom också :)

• 3 weeks later...
Postad

QoS, njet, där får jag reda på hur många raked hands jag har, men jag vet ju inte hur många "rakeningar" jag har per nivå, och var jag ska fortsätta för att få mer bonus-pengar.

Jag skriver till supporten så länge. :)

Postad

QoS, självklart! :--)

Supporten tog ca en timme på sig att svara (edit: vilket jag tyckte var hyfsat kvickt):

Thank you for your email.

You unfortunately cannot retrieve this information from the software, however if you ever need these details, feel free to contact us and we will e-mail them to you without delay.

Your current BRPs on the different table limits are as follows:

...så fick jag hela listan, uppdelat på table limits osv.

Postad
Hur går jag tillväga för att skatta i Gibraltar?

Ett enkelt svar borde vara att flytta dit.

Är du däremot svensk och spelar på en Gibraltarregistrerad sida är dina eventuella vinster skattefria pga EU-lagstiftning om utländska lotterier

• 2 weeks later...
Postad
Någon som provat att få en check hemskickad? Funkar det?

Blev lite smått besviken när dom inte ens kan göra en vanlig enkel banktransaktion..... :?

Undvik checker. Det blir svindyrt att ta ut pengarna på en bank i Sverige. Jag skulle satsa på att skaffa neteller. Sen kan du ta ut dem till ditt bankkonto därifrån för $1.

Postad

Efter att ha läst om alla trevliga människor som ringer upp från TGC och erbjuder bonusar till höger och vänster tänkte jag berätta var dessa pengar kommer ifrån. Dom kommer från mitt konto! :evil:

När jag cashade ut i januari så lämnade jag en skvätt ($15.79) för den händelse att det skulle bli någon mer PF-turnering där.

Eftersom jag inte spelat där på ett tag så det blev lite nedladdning och uppdateringar när jag drog igång TGC idag. Till min förvåning hade jag inte en dollar på TGC! "Credits $0.00". TGC tycker tydligen inte att man behöver några pengar om man haft ett uppehåll.

Ingen förmögenhet, men jag är jäkligt nyfiken på vart dollarna tagit vägen!

Har mailat två gånger utan att få något svar. Första gången för 5 timmar sen. Hade sett fram emot en dust ikväll, men jag sätter inte in en nickel där förrän jag fått en förklaring på vad som hänt. :x

Ska bara tillägga att jag har grymkoll på bankrullen, varje session, varje dollar finns antecknad i en upphottad version av "ballers blad" sen första januari i år.

Så, tyvärr blir det en tomte mindre att spela pengarna av ikväll! :)

Postad

Efter ett par dagars mailande har jag nu "fått tillbaka" mina pengar.

Blev hänvisad till detta stycke i "Terms and conditions":

1.4.2. Should you fail to use your account for at least 6 (six) months your account will be considered to be a Dormant Account. The 6 (six) month period will be counted from the date of your last login to your account. In such cases, we shall levy a monthly administration fee on your Dormant Account at a rate of 10% (ten percent) of the balance in the account upon the date that the account becomes dormant, starting from the sixth month in which the account is inactive. Such administration fee shall be debited from your account at the end of the sixth month following your last log in. The administration fee will be waived if your account is re-activated prior to the fee actually being debited.

1.4.3. Should you request exclusion from the Poker Room, all uncontested funds shall be remitted to you. If, after a reasonable and diligent effort by us to contact you, we are unable to remit these funds to you, the onus shall fall upon you to lay claim to these funds within a period of 6 (six) months from the date of exclusion. Should you fail to do so your account shall be considered a Dormant Account and shall be treated by us in terms of 1.4.2 above.

Eftersom jag är så kass på engelska så har jag svårt att förstå hela innebörden av ovanstående, men som jag tolkar det skall det dras en månatlig avgift om 10% när kontot varit inaktivt i 6 månader.

I mitt fall har dom ju tagit allt och sen "betalat tillbaka" när jag började hojta lite. Känns inte helt bra. Frågan är vad som hade hänt om jag inte haft exakt koll på hur mycket jag hade på kontot?

Dessutom tycker jag att dom borde ha skickat ett mail och förvarnat mig.

Kan tänka mig att det finns många som spelar att tag, lämnar sitt konto med några cent, eller några dollar, och sen inte tänker så mycket mer på saken. Det kan bli mycket pengar som "försvinner".

Personligen tycker jag att det verkar ganska skumt.

Är inte speciellt sugen på att ha pengar på kontot hos TGC efter det här.

Postad

Nu är jag väldigt trött på Gaming Club, jag fick en inbjudan att spela på Gaming Club av en polare. I instruktionen står det "3. Enter your friends Poker User Name AFTER registration." När jag signade upp mig så kunde jag inte hitta nåt fält där jag skulle ange hans namn, så jag skrev det där det stod "bonus code" för säkerhets skull, i tron att det kanske skulle komma upp nån ruta där man skulle ange sin väns namn efter att registreringen var avslutad, men någon sådan ruta fanns såklart inte.

Jag brydde mig inte så mycket utan spelade mina 400 händer och följde nedanstående instruktion:

6. Go to http://www.gamingclubpoker.com/raf and claim your bonus

Jag klickade på länken men fattade inte vart jag skulle kräva in min bonus eftersom jag bara kom till deras förstasida. Nu har jag skickat PM till dom, men det verkar inte hjälpa, han svarar att jag skulle ha angivit min polares namn "during registration" och att det inte finns nån "link" mellan oss och jag därför inte kan få någon bonus.

Jag är kanske inget ess på engelska, men jag vet i alla fall att "during" och "after" inte är samma sak. Jag har gjort allt som de säger att man skall göra i instruktionsmailet, men nu vill de inte ge mig nån bonus.

Det känns som att de bara försöker blåsa mig, om jag inte får nån bonus kommer jag fan att sluta spela där.

• 2 weeks later...
Postad

Signade upp för 50$ för att få deras 50$ bonus, läste sen att min staken för nl är 0,5-1$ för att få bonus gilltiga rake händer ....stämmer det så kan man alltså inte fixa bonusen på 0,25-0,5$ borden?