Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nån annan som vart/är här i thailand och älskas av myggen?

 

Kan man hitta nåt bra mot dom på pharmaciorna här nere el!?

Betten blir ju riktigt stora och kliar förbaskat mkt! :(

 

DEET funkar bra. den gula flaskan skeleton innehåller lämplig halt DEET och är billig, billigare på 7eleven än på apoteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty

 

Fick iofs panik å sprang till apoteket, köpte nån spray å salva...funkar bra hittils.

 

lite andra tips. om du har finnar eller andra irrationer så finns det en produkt som heter Zirh Fix

http://www.mankind.co.uk/ProductDetails.asp?ProductID=21451

som gör mirakel. säljs i de flesta boots-butiikerna, står blank raklödder etc. en dutt på irriationen så försvinner all rodnad. för insektsbett etc finns det en salva på apoteket som heter reparil gel som är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite andra tips. om du har finnar eller andra irrationer så finns det en produkt som heter Zirh Fix

http://www.mankind.co.uk/ProductDetails.asp?ProductID=21451

som gör mirakel. säljs i de flesta boots-butiikerna, står blank raklödder etc. en dutt på irriationen så försvinner all rodnad. för insektsbett etc finns det en salva på apoteket som heter reparil gel som är bra.

 

 

Tack för svaren heltok, kommer säkert fler frågor...vet att du har lite erfarenheter från thai så.

Har bra hud annars så det va mest myggen jag besvärades av hehe :)

Men nu när vi ändå är inne på hudprodukter, vad tar dom för diverse bra märken som biotherm,dior,shiseido osv....har du nån koll? inte hittat nån butik ännu med dessa märken, mest Loreal å Nivea mest jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren heltok, kommer säkert fler frågor...vet att du har lite erfarenheter från thai så.

Har bra hud annars så det va mest myggen jag besvärades av hehe :)

Men nu när vi ändå är inne på hudprodukter, vad tar dom för diverse bra märken som biotherm,dior,shiseido osv....har du nån koll? inte hittat nån butik ännu med dessa märken, mest Loreal å Nivea mest jag sett.

 

jag är storkonsument av biotherms produkter. shisheido gillar jag inte alls. gillar du denna typen av produkter så är siam paragon department store paradiset. gå in från plazan mot siam center, gå rakt fram och cruisa mellan ladyboysen i 50m så kommer du till biotherm. är billigare än sverige iaf, men inte överdrivet billigt. men upplevelsen att handla där inne är värd mycket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är storkonsument av biotherms produkter. shisheido gillar jag inte alls. gillar du denna typen av produkter så är siam paragon department store paradiset. gå in från plazan mot siam center, gå rakt fram och cruisa mellan ladyboysen i 50m så kommer du till biotherm. är billigare än sverige iaf, men inte överdrivet billigt. men upplevelsen att handla där inne är värd mycket. :)

 

Ok siam paragon ligger!?

 

Vilka produkter är bäst hos biotherm!? köpte deras oranga recharge förut, den tyckte jag va grymt bra men riktigt odryg.

Shideidos fuktkräm är bäst, dryg...räcker ca 5-6 månader och är riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok siam paragon ligger!?

 

Vilka produkter är bäst hos biotherm!? köpte deras oranga recharge förut, den tyckte jag va grymt bra men riktigt odryg.

Shideidos fuktkräm är bäst, dryg...räcker ca 5-6 månader och är riktigt bra!

 

vid BTS Siam i bangkok alltså.

 

jag kör recharge också, gillar den. de har bra hudkräm(biosense nutrition något) också. deras roll on deo är riktigt bra också(sticken är dålgi). i övrigt är deras ögonkräm också bra. ansiktstvätt så gå till hanako och köp deras egna, den sägs vara riktigt bra och inte lika uttorkande som hydra detox.

 

annars fråga ladyboysen vad de rekommenderar för grejjer, de brukar ha bra koll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid BTS Siam i bangkok alltså.

 

jag kör recharge också, gillar den. de har bra hudkräm(biosense nutrition något) också. deras roll on deo är riktigt bra också(sticken är dålgi). i övrigt är deras ögonkräm också bra. ansiktstvätt så gå till hanako och köp deras egna, den sägs vara riktigt bra och inte lika uttorkande som hydra detox.

 

annars fråga ladyboysen vad de rekommenderar för grejjer, de brukar ha bra koll...

 

Hydra Detox är nog den sämsta ansiktsrengöringen jag testa, man blir sjukligt torr i ansiktet. Ögonkräm har jag varit skeptiskt mot ganska länge, funkar det verkligen!?

Använder Dior nu, mkt bra men inte så dryg....blir väldigt dyrt(relativt) i längden, ca 550 per flaska, á 50ml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid BTS Siam i bangkok alltså.

 

jag kör recharge också, gillar den. de har bra hudkräm(biosense nutrition något) också. deras roll on deo är riktigt bra också(sticken är dålgi). i övrigt är deras ögonkräm också bra. ansiktstvätt så gå till hanako och köp deras egna, den sägs vara riktigt bra och inte lika uttorkande som hydra detox.

 

annars fråga ladyboysen vad de rekommenderar för grejjer, de brukar ha bra koll...

 

lol, vad har hänt med dig?=) Va det inte du som gnällde när jag hade en duschcréme för 149:- i Lamai för ett par år sen? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, vad har hänt med dig?=) Va det inte du som gnällde när jag hade en duschcréme för 149:- i Lamai för ett par år sen? :lol:

 

underdriv nu inte, den kostade 250kr på grooming.se när jag kollade.

 

på den tiden var jag fattig fl 2/4 fisk och bodde för 7k baht/månad. som tur är så har man inte knarkat ner sig utan grindat upp sig och har nu råd med lika dyra duschkrämer som du hade förr i tiden :mrgreen:

 

slaskade en CK IN2U

2672.jpg

http://shopping.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=+++Calvin+Klein+IN2U+Hair+%26+Body+Wash&fromform=true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså nu får du skärpa till dig;-) större översittare får man leta efter... kollar du aldrig upp nåt själv:mrgreen:

 

Fattar inte riktigt hur det gör mig till översittare? Men lat o låter andra dela med sig av sina erfarenheter för att slippa leta själv, det kan jag hålla med om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker till thailand med gf i början av maj och tänkte kolla lite olika grejer med er som åkt förut..

 

Hur det ligger till med transport från flygplatsen till phuket, tar man buss eller taxi?

 

Tänkte bo i phuket en natt innan vi tar färjan över till phi phi, kan nån rekommendera ett hotell man boka nu för en natt i phuket samt ett hotell på phi phi som vi kan boka några dagar? sen om nån har koll på färjorna från phuket harbor till phi phi, kostar tider etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...