Gå till innehåll

FTP shopen


The__muse

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rolle, var en snäll pojke nu och berätta vad i min uträkning som inte stämmer.

 

Uträkningen stämmer självklart. Vet däremot inte vad du försökte åstadkomma med den?

 

Jag och Akumila (Säkert flera andra också.) visar att det finns ett värde i shoppen och beräknar detta till 1,5-3% RB utöver de redan existerande 27 procenten.

Sedan kommer du i nästa post och skriver att det finns värde i shoppen (Till råga på allt som någon slags replik på mitt redan existerande inlägg!.)

Goddag yxskaft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uträkningen stämmer självklart. Vet däremot inte vad du försökte åstadkomma med den?

 

Jag ville visa att detta är fel:

 

Just den bärbara dvd-spelaren, Philips PET731, som du tittade på är kanske prisvärd. Den kostar den 41 000ftp vilket ger en MGR-hit på 205$.

Billigaste pris jag hittade på pricerunner var 1590kr

 

Som jag visade får du alltså en DVD-spelare som är värd 1590 kr för cirka 387 kr. Du skriver att den kanske är prisvärd. Tyvärr Rolle, du har fel, igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville visa att detta är fel:

Som jag visade får du alltså en DVD-spelare som är värd 1590 kr för cirka 387 kr. Du skriver att den kanske är prisvärd. Tyvärr Rolle, du har fel, igen.

 

 

Du har ju alltid ett val att köpa andra grejer för FTP-poängen (Eller rent av sälja poängen.) som kanske ligger närmare marknadsvärdet än det av FTP satta priset....

Om vi leker med tanken att även den andra nästan identiska dvd-spelaren för 900kr skulle finnas i shoppen för motsvarande FTP-kostnad, dvs 25 000 FTP, anser du då fortfarande att den ovan nämnda är ett jävligt bra köp då eller???

 

Nu kommer det inte att skilja överdrivet mycket i pris eftersom vi bara betalar 27% av detta, men den extra tidsåtgången att spela ihop poängen lär knappast vara att förakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju alltid ett val att köpa andra grejer för FTP-poängen (Eller rent av sälja poängen.) som kanske ligger närmare marknadsvärdet än det av FTP satta priset....

Om vi leker med tanken att även den andra nästan identiska dvd-spelaren för 900kr skulle finnas i shoppen för motsvarande FTP-kostnad, dvs 25 000 FTP, anser du då fortfarande att den ovan nämnda är ett jävligt bra köp då eller???

 

Nu kommer det inte att skilja överdrivet mycket i pris eftersom vi bara betalar 27% av detta, men den extra tidsåtgången att spela ihop poängen lär knappast vara att förakta.

 

Att argumentera med hjälp av hypotetiska situationer när det handlar om en shop som existerar med fastställda produkter är ganska menlöst. Dessutom så hade DVD-spelaren för 41k poäng fortfarande varit ett lika bra köp, annars är det ju inte shopen i sig som diskuteras, utan att folk som inte alltid väljer det billigaste alternativet skulle vara ekonomiskt dumma i huvet.

 

Spelar man poker bara för att handla i FTP-shopen så kanske man kan bry sig om tidsåtgången för att spela ihop poängen. Spelar man poker för att man tycker det är skitkul eller för att man är bra på det och vinner pengar så tror jag man skiter blankt i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shop+rakeback är värt 28,5% (30% för spel under happy hour.) totalt räknade jag ut det till. Jämfört med dina siffror i förra posten så har jag då tagit hänsyn till att nästan ingenting i Shoppen faktiskt är värt så mycket som den MGR-hit man får.

 

Just den bärbara dvd-spelaren, Philips PET731, som du tittade på är kanske prisvärd. Den kostar den 41 000ftp vilket ger en MGR-hit på 205$.

Billigaste pris jag hittade på pricerunner var 1590kr

 

En tidigare modell, Philips PET721D, däremot som är nästan identisk får man för under 900kr

 

Kan du förklara vart du vill komma med detta då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara vart du vill komma med detta då?

 

Du räknade ju ut shop+RB totalt vara värt 30%, medan jag menade att det bör vara 28,5% (Redan på sid 3 för övrigt.) eftersom priserna på grejerna i shoppen oftast är högre än motsvarande på den vanliga marknaden.

Vet inte hur det lyckades bli sånt ståhej kring en sådan skitgrej och förstår fortfarande inte vad cooper och drunken tillför tråden med helt ovidkommande poster.

 

Det enda Cooper upprepat i post efter post är att det är bättre att handla upp poängen än att inte göra det.

Det är väl för i helvete ingen som någonsin har skrivit tvärtom hitills???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du räknade ju ut shop+RB totalt vara värt 30%, medan jag menade att det bör vara 28,5% (Redan på sid 3 för övrigt.) eftersom priserna på grejerna i shoppen oftast är högre än motsvarande på den vanliga marknaden.

Vet inte hur det lyckades bli sånt ståhej kring en sådan skitgrej och förstår fortfarande inte vad cooper och drunken tillför tråden med helt ovidkommande poster.

 

Det enda Cooper upprepat i post efter post är att det är bättre att handla upp poängen än att inte göra det.

Det är väl för i helvete ingen som någonsin har skrivit tvärtom hitills??????

 

Svar på sista frågan: Jo, du. Det jag fetmarkerat implicerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår fortfarande inte vad cooper och drunken tillför tråden med helt ovidkommande poster.

 

Du skriver att en SEK 1600 DVD-spelare kostar $205 i MGR och därför inte är ett särskilt bra köp.

Cooper skriver att $205 i MGR bara innebär $55.35 i utebliven rakeback.

Du skriver lol.

Cooper ber dig förklara var han har fel.

Du frågar om DVDn fortfarande är bra om man får en likadan för 25k poäng istället för 41k (utan att säga något om varför han skulle ha haft fel).

Cooper och jag förklarar för dig att fantasisituationer inte förändrar värdet på en faktisk produkt.

Du kallar våra poster ovidkommande.

 

Förklara gärna vad DU tillför tråden, eftersom vi andra inte tillför något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att en SEK 1600 DVD-spelare kostar $205 i MGR och därför inte är ett särskilt bra köp.

Cooper skriver att $205 i MGR bara innebär $55.35 i utebliven rakeback.

Du skriver lol.

Cooper ber dig förklara var han har fel.

Du frågar om DVDn fortfarande är bra om man får en likadan för 25k poäng istället för 41k (utan att säga något om varför han skulle ha haft fel).

Cooper och jag förklarar för dig att fantasisituationer inte förändrar värdet på en faktisk produkt.

Du kallar våra poster ovidkommande.

 

Förklara gärna vad DU tillför tråden, eftersom vi andra inte tillför något.

 

Tack! Exakt vad jag själv skulle ha skrivit om jag bara hade orkat. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att en SEK 1600 DVD-spelare kostar $205 i MGR och därför inte är ett särskilt bra köp.

Cooper skriver att $205 i MGR bara innebär $55.35 i utebliven rakeback.

Du skriver lol.

Cooper ber dig förklara var han har fel.

Du frågar om DVDn fortfarande är bra om man får en likadan för 25k poäng istället för 41k (utan att säga något om varför han skulle ha haft fel).

Cooper och jag förklarar för dig att fantasisituationer inte förändrar värdet på en faktisk produkt.

Du kallar våra poster ovidkommande.

 

Förklara gärna vad DU tillför tråden, eftersom vi andra inte tillför något.

 

Läs om läs rätt.

Det enda jag har skrivit är att de flesta produkterna i shoppen är överprissatta. Några dåliga köp har jag aldrig pratat om.

Försök fatta någonting för en gångs skull:twisted:

Eftersom man bara betalar 27% av det av FTP fastställda priset så blir det sällan något dåligt köp ändå.

Däremot får man ju skriva ner värdet lite på poängen pga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om läs rätt.

Det enda jag har skrivit är att de flesta produkterna i shoppen är överprissatta. Några dåliga köp har jag aldrig pratat om.

Försök fatta någonting för en gångs skull:twisted:

Eftersom man bara betalar 27% av det av FTP fastställda priset så blir det sällan något dåligt köp ändå.

Däremot får man ju skriva ner värdet lite på poängen pga det.

 

Det är här du tänker fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om läs rätt.

Det enda jag har skrivit är att de flesta produkterna i shoppen är överprissatta. Några dåliga köp har jag aldrig pratat om.

Försök fatta någonting för en gångs skull:twisted:

Eftersom man bara betalar 27% av det av FTP fastställda priset så blir det sällan något dåligt köp ändå.

Däremot får man ju skriva ner värdet lite på poängen pga det.

 

Jag kollade upp skärmen, sony-kameran, bluray-spelaren och videokameran i EU-elektronikdelen. De kostar allihop mellan 60k och 100k poäng. Inte en enda av dem ger dig en MGR-hit på över det billigaste pris man kan hitta på pricerunner och liknande sidor (förutsatt $1=SEK7). Märk väl att det inte handlar om "branschstandard", utan jag har jämfört mot billigast möjliga. Till detta ska tilläggas att FTP står för alla fraktkostnader och tydligen ersätter alla tullavgifter och liknande man kan råka på. Till på köpet betalar du bara 27% av priset i shopen. Peka gärna på någon pryl som är dyrare att köpa via FTP än genom random internetbutik. När du misslyckats med det kan du försöka hitta någon som kostar mer än hälften på FTP. Det kanske till och med finns, men jag tvivlar på att det är särskilt många grejer eftersom alla fyra jag kollade hamnade under 27% av marknadspriset.

 

Några dåliga köp har jag aldrig pratat om.

 

Citera något av mina inlägg i den här tråden och fetmarkera var jag skriver "dåligt köp" i relation till vad du har skrivit. Hur var det nu, läs om läs rätt?

 

Däremot får man ju skriva ner värdet lite på poängen pga det.

 

Man behöver inte skriva ner värdet på poängen någonting. Har man butikspris på en vara kan man på ungefär 20 sekunder ställa upp en uträkning i Excel som visar dig precis hur mycket poängen är värda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tittar på MGR-hiten du får när du handlar i shoppen så ser du att den motsvarar exakt det priset+frakt som FTP köper grejerna för hos sina återförsäljare, iaf vad gäller det ursprungliga priset.

 

Både du och Drunken_Penguin: Varför är det överhuvudtaget relevant att kolla på MGR-hit?

 

På vilket sätt bör det finnas ett samband mellan MGR-hit och en varas pris?

 

Vilken rakeback-hit man får är det enda jag tycker är relevant, och om denna är långt under varans bästa pris i butik (vilket verkar vara fallet) är det ju tokbra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både du och Drunken_Penguin: Varför är det överhuvudtaget relevant att kolla på MGR-hit?

 

På vilket sätt bör det finnas ett samband mellan MGR-hit och en varas pris?

 

Vilken rakeback-hit man får är det enda jag tycker är relevant, och om denna är långt under varans bästa pris i butik (vilket verkar vara fallet) är det ju tokbra.

 

Eftersom MGR-hiten bestämmer vilken rakebackförlust du får är MGR-hiten i allra högsta grad relevant. Det är däremot inte relevant att direkt jämföra MGR-hiten mot varans butikpris, vilket Roland har gjort för att försöka få DVD-spelaren att framstå som ett sämre köp än den är.

 

Anledningen till att jag pratat MGR-hit över huvud taget är för att Roland jämför varans butikpris med ens MGR-hit, samtidigt som han anser att varorna har överpris i FTPs shop. Min argumentation har varit för att få honom att inse att sakerna inte har ett överpris, eftersom de inte ens skulle vara dyrare i FTP-shopen än i butik om man hade betalat MGR-hiten helt och hållet.

 

Edit: känns som jag upprepar mig själv en massa gånger, men hoppas du förstår mitt resonemang i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både du och Drunken_Penguin: Varför är det överhuvudtaget relevant att kolla på MGR-hit?

 

Tyckte det är relevant eftersom det är enda sättet att räkna ut hur mycket shop+rakeback är värt om man ska jämföra andra sajters erbjudanden.

 

B

På vilket sätt bör det finnas ett samband mellan MGR-hit och en varas pris?

 

Men Joppe

Det är ju FT själva som har gjort det upplägget...

 

Anledningen till att jag pratat MGR-hit över huvud taget är för att Roland jämför varans butikpris med ens MGR-hit, samtidigt som han anser att varorna har överpris i FTPs shop. Min argumentation har varit för att få honom att inse att sakerna inte har ett överpris, eftersom de inte ens skulle vara dyrare i FTP-shopen än i butik om man hade betalat MGR-hiten helt och hållet.

 

Det är ju för att du räknar på MGR-hit 0,27 hela tiden....

Om du räknar MGR-hiten från början istället så ska du se att det så gott som alltid går att hitta grejerna billigare någon annanstans.

 

Min argumentation har varit för att få honom att inse att sakerna inte har ett överpris, eftersom de inte ens skulle vara dyrare i FTP-shopen än i butik om man hade betalat MGR-hiten helt och hållet.

 

Ja, och??? Detta är ju helt uppenbart och totalt ointressant information som du upprepar i staccato i post efter post.

Det enda intressanta är att veta hur mycket dealen totalt sett är värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju för att du räknar på MGR-hit 0,27 hela tiden....

Om du räknar MGR-hiten från början istället så ska du se att det så gott som alltid går att hitta grejerna billigare någon annanstans.

 

LG W2361V-PF 23 tum. Billigast på Kelkoo: SEK 2310. MGR-hit: 60*5=$300=SEK 2100.

 

Sony Cybershot DSC-W290. Billigast på Kelkoo: SEK 2294. MGR-hit: 68*5=$340=SEK 2380

 

Panasonic DMP-BD80EG-K blurayspelare. Billigast på Kelkoo: SEK 3099. MGR-hit=87*5=$435=SEK 3045

 

Canon DC420 DVD videokamera. Billigast på Kelkoo: SEK 3515. MGR-hit: 100*5=$500=SEK 3500.

 

 

 

Då ska vi se...av de fyra randomly utvalda produkter jag kollat på så är det två som går att hitta billigare via Kelkoo.se. Och då pratar vi om en hundralapp, exklusive frakt. Jag har alltså inte räknat några 0,27 på MGR-hiten. Exakt vad vinner du på att ljuga om vad jag har skrivit? Du gör bara dig själv till åtlöje.

 

Din tur att hitta sakerna billigare.

 

Ja, och??? Detta är ju helt uppenbart och totalt ointressant information som du upprepar i staccato i post efter post.

Det enda intressanta är att veta hur mycket dealen totalt sett är värd.

 

Då ska vi se, upprepar i staccato? Jag har skrivit det i två poster, dels den där jag svarade dig och dels den där Akumila BER både dig och mig förklara relevansen med MGR. Tycker du att jag ska sluta svara på poster där folk frågar mig saker?

 

Varför har du ens dragit upp att sakerna är överprissatta om det handlar om hur mycket dealen är värd? Om det är det enda som räknas så är det enda vi behöver göra att hitta det ABSOLUT BÄSTA sättet att spendera våra FTPs på, dvs det sätt vi kan få ut så mycket cold hard cash som möjligt. Och då kommer vi över dina 28,5% kan jag lova dig.

 

 

 

Dessutom så MÅSTE man förklara saker för dig väldigt många gånger för att du ska förstå, så klaga inte på att jag upprepar mig, utan på att du inte fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...