Gå till innehåll

FTP shopen


The__muse

Recommended Posts

Druknen_penguin? är det inte detta rolle försökt säga hela tiden, nämligen att varorna kostar i princip samma i butik som i ftp shoppen? enligt honom kanske det inte är ett bra köp då priset är den samma som i affärer?

 

Dum fråga: vad står MGR för? och hur räknar man ut det?

 

Jag blir dock lite förvirrad, dels för jag inte kan sätta mig in i uträknngarna då jag inte vet vad mgr är tex, men om jag förstått detta rätt så får dom som har 0% rakeback prylarna för i princip butikspris, mendans vi med rakeback får dem betydligt billigare MEN måste isf den månaden ge upp en liten del av våranrakeback på 27%?

 

stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Druknen_penguin? är det inte detta rolle försökt säga hela tiden, nämligen att varorna kostar i princip samma i butik som i ftp shoppen? enligt honom kanske det inte är ett bra köp då priset är den samma som i affärer?

 

Dum fråga: vad står MGR för? och hur räknar man ut det?

 

Att fråga vad MGR står för är inte dumt om man inte vet. Det står för Monthly Gross Revenue (eller något liknande, kanske inte är exakt). I korthet så innebär det vad vi har rakeat. Om vår MGR en månad är $100 och vi har 27% rakeback så får vi tillbaka $27 den månaden.

 

MGR räknas ut som så att i varje pott man spelar så får man en MGR-ökning på raken i potten delat på antalet spelare i potten. Spelar du en hand HU och raken blir $0,50 så kommer du få en MGR-ökning på $0,25 för handen (0,50/2). Spelar du en hand 6-max där bordet är fullt och raken blir $0,60 så kommer du få en MGR-ökning på $0,10 för den handen (0,60/6). Reggar du dig i en turnering för $10+1 så kommer du få en MGR-ökning på $1 för den turneringen osv.

 

Problemet med att säga att varorna kostar samma i butik som den MGR-hit vi får är att om man "betalar" $300 i MGR-hit för en vara som kostar $300 i butik, så går man bara miste om 300*0,27=$81 i utebliven rakeback. FTP-spelaren betalar alltså bara $81 för en vara som egentligen kostar $300.

 

Jag blir dock lite förvirrad, dels för jag inte kan sätta mig in i uträknngarna då jag inte vet vad mgr är tex, men om jag förstått detta rätt så får dom som har 0% rakeback prylarna för i princip butikspris, mendans vi med rakeback får dem betydligt billigare MEN måste isf den månaden ge upp en liten del av våranrakeback på 27%?

 

stämmer detta?

 

Nej, dom som saknar rakeback men ändå spelar på FTP tjänar ännu mer på att använda shoppen.

 

Jämför en spelare A som saknar rakeback med spelare B som har rakeback. Båda spelar bara 6-max, och spelar aldrig Happy Hour. De spelar båda ihop 60k poäng, vilket innebär att de har rakeat $10k (eftersom man får 1 FTP för $1 i rake, men delar raken broderligt. Låtsas tex att vi ser två potter som rakeas med max, dvs $3. Vi får 3x2=6 FTPs, medan vi får ($3/6)x2=$1 i MGR).

 

Om A inte spenderar sina poäng så kommer han få $0 tillbaka.

Om B inte spenderar sina poäng så kommer han få $2700 tillbaka.

 

Om båda nu istället köper en vara för 60k, dvs $300 i MGR-hit/butikspris, kommer det se ut som följer:

 

A får varan som är värd $300, samt $0 då han inte har rakeback. Totalt går han då plus $300 på att använda sina poäng.

B får en MGR-hit på $300, dvs hans rake sjunker till $9700. Hans rakeback sjunker från $2700 till $2619 (totalt $81). Han kommer alltså få varan som är värd $300 plus $2619 i rakeback, för ett totalt värde på $2919.

 

Jämför man nu de här två scenarion så kommer A öka sin "inkomst" från raken med $300, medan B ökar den med $219. Man skulle kunna säga att A har en rakeback på 3%, då han får $300 tillbaka på $10k, medan B har en rakeback på 29,19%, då han får $2919 tillbaka på $10k.

 

 

 

Givetvis bygger det här på att man köper något som man faktiskt vill ha. Om man köper prylar från shopen för att sälja dem vidare för cash så kommer man få mindre ut av det, då man knappast kan återsälja en vara för nypris, även om man inte ens har öppnat förpackningen. Givetvis kommer dock A och B att gå miste om lika mycket om de gör så, förutsatt att de kan sälja sina saker till en tredje person för samma pris.

 

Om det som Ola säger stämmer, att man slipper MGR-hit om man handlar i shoppen en månad man inte spelar, då kommer värdet på shoppen vara samma för A och B. Det gäller ju dock att man faktiskt har månader man inte spelar, såvida man inte tänkt lägga av att spela på FTP helt och cashar in poängen i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har beställt ipod, skärm och hörlurar från shoppen. Hörlurarna beställdes för sjukt länge sedan. Jag fick ett mail att jag beställt men sen har ingen annan information kommit.

*Skickar de paketen som postpaket så man får en avi?

*Mailar dom när de postar produkterna så man är förberedd?

*Ungefär vilken leveranstid snackar vi från beställning till leverans? Ett par månader nästan verkar det.

 

Jag försökte maila dom men jag fick bara något standardsvar om att de "is being processed blabla".

 

Jag är nämligen rädd att de försökt skicka hörlurarna som brev och att de sedan blivit stulna för att brevbäraren satte utanför dörren, långsökt jag vet.

 

Tackar ödmjukast för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...