Gå till innehåll

FTP shopen


The__muse

Recommended Posts

Poängen verkar således inte ha något lysande värde...hade ingen aning om detta innan jag läste denna tråd. Man får tacka för infon!

 

En iPod Nano 4Gb (t ex) kostar 40000 poäng, vilket alltså motsvarar en minskad banan på $200 ? Känns som om man i denna shop endast ska handla sånt som man verkligen hade tänkt sig köpa oavsett.

 

Blir alltså:

40 000*$0,005 * 27% = $54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Bumpar denna tråd lite...

 

Någon som har tips på hur man får en FTP Custom Jersey och krympa? Nog för att man visste att amerikanarna var stora, men att dom är så pass mycket större en oss att deras M är som "vår" XL/XXL hade jag ingen aning om.

 

Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig...

 

Tvätta hårt bara. Prova dig fram. Fast hellre 2 tvättar 60 grader än en gång 90 grader. Blir det för mkt är det kört. Fast vänta nu är inte de där customtröjorna typ som amerikansk fotbollströjor i materialet? Dvs syntet. Isf går det nog inte alls. Om inte är det bara att tvätta.

/Lixifer - Din guide i hushållsdjungeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar denna tråd lite...

 

Någon som har tips på hur man får en FTP Custom Jersey och krympa? Nog för att man visste att amerikanarna var stora, men att dom är så pass mycket större en oss att deras M är som "vår" XL/XXL hade jag ingen aning om.

 

Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig...

 

ajfan! Synd att man inte läste ditt inlägg tidigare. Beställde en Custom Jersey igår i storlek XL.

Har själv beställt från andra amerikanska sidor och då har storlekarna varit relativt små, men får hoppas på det bästa då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Rätt dåligt utbud i shoppen för att vara världens näst största pokersajt. Mitt önskemål för shoppen är inköp till alla landbaserade turneringar ni har kval till. Det borde väl vara en självklarhet?

 

Vem vill för övrigt betala pengar (vilket det blir eftersom MGR minskas när poängen används) för reklamprylar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet med FT ligger mest i rakebacken.

Shoppen får man ta som någon slags bonus.

Man måste ju raka en ca 8500kr bara för att få ihop till en bok och då kostar det ju dessutom ca 100kr i rakeback att få ut den:-(

 

Och reklamprylar vill man knappast betala för.

1,5% extra rakeback skadar ju inte iaf:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Rätt dåligt utbud i shoppen för att vara världens näst största pokersajt. Mitt önskemål för shoppen är inköp till alla landbaserade turneringar ni har kval till. Det borde väl vara en självklarhet?

 

Vem vill för övrigt betala pengar (vilket det blir eftersom MGR minskas när poängen används) för reklamprylar?

 

Minskar MGR eller rakebacken med värdet på det man köper?

 

Hur mycket beräknas en poäng vara värd i detta sammanhang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar denna tråd lite...

 

Någon som har tips på hur man får en FTP Custom Jersey och krympa? Nog för att man visste att amerikanarna var stora, men att dom är så pass mycket större en oss att deras M är som "vår" XL/XXL hade jag ingen aning om.

 

Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig...

 

Dessa tröjor är större än vanliga kläder i storleken. Bara ett tips=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MGR-en minskar med 5$/1000 poäng, alltså 1,35$ i rena pengar.

 

Hur stor MGR hit man får för olika uttagningsmetoder verkar vara svårare att få svar på. Måste vara den enda sidan man inte har en aning om hur mycket uttag kostar.

 

Men då är det ändå värt att använda shoppen. Shop+rakeback måste mostavara en bra bit över 27 % rakeback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är det ändå värt att använda shoppen. Shop+rakeback måste mostavara en bra bit över 27 % rakeback

 

Shop+rakeback är värt 28,5% (30% för spel under happy hour.) totalt räknade jag ut det till. Jämfört med dina siffror i förra posten så har jag då tagit hänsyn till att nästan ingenting i Shoppen faktiskt är värt så mycket som den MGR-hit man får.

 

Just den bärbara dvd-spelaren, Philips PET731, som du tittade på är kanske prisvärd. Den kostar den 41 000ftp vilket ger en MGR-hit på 205$.

Billigaste pris jag hittade på pricerunner var 1590kr

 

En tidigare modell, Philips PET721D, däremot som är nästan identisk får man för under 900kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den bärbara dvd-spelaren, Philips PET731, som du tittade på är kanske prisvärd. Den kostar den 41 000ftp vilket ger en MGR-hit på 205$.

Billigaste pris jag hittade på pricerunner var 1590kr

 

En MGR-hit på $205 gör att man tappar $55,35 i rakeback. Dvs, du får en DVD-spelare värd 1590 kr för cirka 387 kr. Inte prisvärt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En MGR-hit på $205 gör att man tappar $55,35 i rakeback. Dvs, du får en DVD-spelare värd 1590 kr för cirka 387 kr. Inte prisvärt?

 

LOL.

Hur kan man lyckas missförstå mer än så?

Kanske bläddra tillbaka en sida och läsa lite istället för att sitta och muppa?

Hade shoppen inte varit prisvärd så hade shop+rakeback varit värt 27% RB, vilket i så fall hade gjort shoppen totalt värdelös att ha överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL.

Hur kan man lyckas missförstå mer än så?

Kanske bläddra tillbaka en sida och läsa lite istället för att sitta och muppa?

Hade shoppen inte varit prisvärd så hade shop+rakeback varit värt 27% RB, vilket i så fall hade gjort shoppen totalt värdelös att ha överhuvudtaget.

 

Shoppen hade inte varit värdelös att ha. Det hade däremot varit värdelöst för oss medvetna att handla i den.

Det jag vill säga är att bara för att den finns kan man inte dra slutsatsen att det är +EV att handla i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL.

Hur kan man lyckas missförstå mer än så?

Kanske bläddra tillbaka en sida och läsa lite istället för att sitta och muppa?

Hade shoppen inte varit prisvärd så hade shop+rakeback varit värt 27% RB, vilket i så fall hade gjort shoppen totalt värdelös att ha överhuvudtaget.

 

Rolle, var en snäll pojke nu och berätta vad i min uträkning som inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...