Gå till innehåll

Var köpa trenchcoat?


Albert

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men mest av all skit ger jag till Jennez.

 

Maken till behov av bekräftelse har jag knappt skådat. Kom ut ur bubblan och erkänn att du har en beroendepersonalitet och att du helst av allt vill att någon på PF ska fnissa åt ett av dina kapitalistskämt.

 

Du är förmodligen 30+, och det är nästan det sorgligaste. Man märker att du gillar att ordbajsa, men det som kommer ut låter mer som någonting hämtat ur fjortisarna i Fucking Åmål.

 

Sluta häva ur dig truismer för att få uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men mest av all skit ger jag till Jennez.

 

Maken till behov av bekräftelse har jag knappt skådat. Kom ut ur bubblan och erkänn att du har en beroendepersonalitet och att du helst av allt vill att någon på PF ska fnissa åt ett av dina kapitalistskämt.

 

Du är förmodligen 30+, och det är nästan det sorgligaste. Man märker att du gillar att ordbajsa, men det som kommer ut låter mer som någonting hämtat ur fjortisarna i Fucking Åmål.

 

Sluta häva ur dig truismer för att få uppmärksamhet.

 

Vänta bara till JZ upptäcker att Albert jobbar svart. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lollilol! Hur ska jag kunna släppa ett sånt här inlägg? :D

 

Men mest av all skit ger jag till Jennez.

 

Ty, ser fram emot kommande diskussion.

 

Maken till behov av bekräftelse har jag knappt skådat.

 

Då har du minsann inte sett mycket.

 

Kom ut ur bubblan och erkänn att du har en beroendepersonalitet och att du helst av allt vill att någon på PF ska fnissa åt ett av dina kapitalistskämt.

 

Menar du beroendeproblematik? Hade du gått fordon eller hur var det? Skojigt med folk som klankar ner på andras sätt att uttrycka sig när de själv har ett ordförråd i paritet med Daddy Boastin’.

 

Men för att svara på det jag tror du frågar om: Jag vet faktiskt inte om jag har beroendementalitet. Jag tror inte det, men visst stannar jag upp och tänker efter ibland.

 

Du är förmodligen 30+, och det är nästan det sorgligaste.

 

Då blir du glad, eftersom jag ”bara” är 26! :D Hur gammal är du själv förresten?

 

Man märker att du gillar att ordbajsa, men det som kommer ut låter mer som någonting hämtat ur fjortisarna i Fucking Åmål.

 

Jag har faktiskt inte sett den filmen, men du verkar ha koll på fjortiskulturen så du kanske kan upplysa mig vari likheterna ligger?

 

Tråkigt att du inte gillar det jag skriver, men det verkar som att det i alla fall finns några som gillar det och då är jag nöjd. Hell, jag är nöjd bara jag själv gillar det när jag tänker efter. Och vad du anser bryr jag mig överhuvudtaget inte om. Det är dock kul med personangrepp och en sådan här debatt, helt enkelt eftersom jag vet att du kommer att sjunka lägre och lägre i argumentationen och göra dig själv till åtlöje (igen).

 

Sluta häva ur dig truismer för att få uppmärksamhet.

 

Nej.

 

 

EDIT: Snälla moderatorer, stäng inte denna tråd. Jag tar inte illa upp av personangreppen, jag sitter bara och gnuggar mina händer mumlandes ”excellent”. Dela av den om ni måste.

 

Tar någon annan illa upp får ni naturligtvis göra vad ni anser rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty, ser fram emot kommande diskussion.

 

Det är ingen diskussion, jag säger bara vad jag tycker om dig. Framförallt tycker jag synd om dig.

 

Men det är väl bra att du får ventilera dig någonstans där du känner dig hemma, i stället för att du vilset söker dig till Sverigedemokraterna eller dess like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen diskussion, jag säger bara vad jag tycker om dig. Framförallt tycker jag synd om dig.

 

Du vill inte berätta lite om dig själv och din livssituation?

 

Själv tycker jag inte alls synd om mig. Jag har det svinbra.

 

Men det är väl bra att du får ventilera dig någonstans där du känner dig hemma, i stället för att du vilset söker dig till Sverigedemokraterna eller dess like.

 

Ja, absolut. Jag gillar att skriva här eftersom jag gillar att diskutera det mesta. Det som gör det extra roligt är snubbar som du som bara dyker upp från ingenstans med personangrepp och en helt vedervärdig argumentationsteknik. För att återknyta till ”fördomstråden”: Av dina inlägg att döma är du antagligen ganska pretentiös men ännu ung och lågutbildad. Du försöker med snyggt språk men misslyckas (naturligtvis) kapitalt.

 

Vad för slutsatser du har dragit av mina inlägg har vi redan fått presenterat för oss och vi har dessutom konstaterat att du är helt fel ute.

 

Känns skönt med en liten hit and run va? Du får faktiskt vara beredd att ta diskussionen om du häver ur dig grova personangrepp, eller det är inte så man gör på Stureplan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på tal om ironi så har du missuppfattat mitt inlägg eftersom det egentligen mest var såna som dig jag kastade skit på.

 

Och kom igen, att ha Hasselhoff som avatar är varken roligt eller fyndigt, och dina försök till att vara dryg faller pladask någonstans mellan Existentialisten och Hjort.

 

Jag blir mörkrädd när jag läser inlägg som verkar vara skrivna av folk som går fordon på gymnaiset, vars machostil ofta är en chimär, och som fortfarande har komplex över att de knappt längre går hem hos tjejerna som gillade killarna med moppar.

 

Försök se saker ur ett bredare perspektiv än du gjorde när du var 14 och var inte en sån stereotyp hela tiden.

happy0187.gifGod människokännedom är i alla fall inte något du kan sätta på din meritlista, men rolig är du :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte postat i forumet på ett par månader, men känner mig tvungen att försvara min gode vän Jennez en smula.

Jennez tycker om att skriva små finurliga och kanske inte alltid så snälla saker.

Dock är han en av de mest generösa, roliga och trevliga personer jag någonsin har träffat och är väldigt långt ifrån de fjortisar som jag dagligen kommer i kontakt med. (Är pianolärare för 13-19åringar, det är jättekul, men man får sin släng av tonårsproblematiksleven)

Med det sagt har jag ytterligare en gång totalt gått OT.

Jag har nämligen ingen aning var man köper trenchkoat.

Sköt om er och var snälla.

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att 98% av mina trådar går OT på en kvart?
För att de är roligare på det sättet.

 

And for the record så har jag aldrig tagit emot bidrag förutom studiebidrag.
Barnbidrag?

 

Det är bara det att jag inte vill betala för Alberts trenchcoat vilket jag säkerligen kommer att få göra förr eller senare i form av bostadsbidrag, socialbidrag eller whatever. ;-)
Exakt, din lilla sosse!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte postat i forumet på ett par månader, men känner mig tvungen att försvara min gode vän Jennez en smula.

Jennez tycker om att skriva små finurliga och kanske inte alltid så snälla saker.

Dock är han en av de mest generösa, roliga och trevliga personer jag någonsin har träffat...

 

Dubbelnick? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara det att jag inte vill betala för Alberts trenchcoat vilket jag säkerligen kommer att få göra förr eller senare i form av bostadsbidrag, socialbidrag eller whatever. ;)

Exakt, din lilla sosse!

 

Glöm för helvete inte vem som gav dig tak över huvudet en regnig natt i London! Att vara snäll ar bra*, att vara sosse är korkat.

 

*Eftersom man kanske kan få tillbaka vänligheten någon dag men i ditt fall är det ju hopplöst. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill inte berätta lite om dig själv och din livssituation?

 

Själv tycker jag inte alls synd om mig. Jag har det svinbra.

 

 

 

Ja, absolut. Jag gillar att skriva här eftersom jag gillar att diskutera det mesta. Det som gör det extra roligt är snubbar som du som bara dyker upp från ingenstans med personangrepp och en helt vedervärdig argumentationsteknik. För att återknyta till ”fördomstråden”: Av dina inlägg att döma är du antagligen ganska pretentiös men ännu ung och lågutbildad. Du försöker med snyggt språk men misslyckas (naturligtvis) kapitalt.

 

Vad för slutsatser du har dragit av mina inlägg har vi redan fått presenterat för oss och vi har dessutom konstaterat att du är helt fel ute.

 

Känns skönt med en liten hit and run va? Du får faktiskt vara beredd att ta diskussionen om du häver ur dig grova personangrepp, eller det är inte så man gör på Stureplan?

 

Förlåt om jag gick för hårt åt med min kritik, men du lär ju inte ta åt dig med tanke på hur ofta du går över gränsen för vad som är PK i inlägg som du finner menlösa. Du beter dig ofta illa utan någon särskild anledning annan än att vara rolig på andras bekostnad, även om du finner dig själv oförarglig.

 

Jag förstår inte vad du menar när du nämner min argumentationsteknik. Jag har inte argumenterat för min åsikt - jag har endast uttryckt den.

 

Jag är ung, och har i princip jobbat i spelbranschen sedan gymnasiet; så där har du rätt i din fördomsprofil. Jag kan nog mycket väl vara pretentiös, men ser mig hellre som cyniskt anspråksfull, och där befinner vi oss nog på varsin sida om spektrat, inte sant?

 

Jag hetsade upp mig och bar mig dumt åt. Men jag blir lätt sådan när folk, i stället för att reflektera över sina egna åsikter, tar till vedertagna generaliseringar som går ut på att förtrycka eller nedvärdera andra. Det vi hittills har kunnat läsa i tråden är hurvida ett klädplagg är homosexuellt eller ej, och bara bärs av brats eller blottare, när plagget säkert har existerat i över 100 år och burits av alla från militären till Humphrey Bogart (som någon nämnde).

 

Underligt att det ska bli så mycket bråk om just trenchcoats. Herregud, folk får väl ha sin egen smak, men jag önskar att alla kunde utveckla lite mer än att bara påstå att något är "gay".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag gick för hårt åt med min kritik, men du lär ju inte ta åt dig med tanke på hur ofta du går över gränsen för vad som är PK i inlägg som du finner menlösa. Du beter dig ofta illa utan någon särskild anledning annan än att vara rolig på andras bekostnad, även om du finner dig själv oförarglig.

 

Jag tar alltid åt mig av kritik om den är relevant. Jag förstår att det för en utomstående kanske kan se ut som om jag går till hårda angrepp mot exempelvis Albert, men det råkar vara så att vi snackar en hel del med varandra även utanför forumet och vi känner ganska väl var gränsen går gentemot varandra. Det är alltså inte allvarligt menat. Läs Horts inlägg riktade mot mig i den här tråden till exempel, samma sak där, vi vet vad vi gör och vad den andra tål på ett ungefär. Så enkelt uttryckt: De flesta jag gör mig lustig över är ok med det, precis som jag är ok med vice versa.

 

Angående att vara PK: Du är knappast människan att försvara politisk korrekthet. För övrigt är PK bullshit och du vet om det.

 

Jag förstår inte vad du menar när du nämner min argumentationsteknik. Jag har inte argumenterat för min åsikt - jag har endast uttryckt den.

 

Du uttrycker en åsikt om mig och jag måste naturligtvis få försvara mig. Du har en viss uppfattning om mig, som råkar vara negativ, och om jag då anser att det inte stämmer, då måste jag naturligtvis bemöta din felaktiga uppfattning och i möjligaste mån få dig att revidera den. Då uppstår det följaktligen en debatt kring min person och jag tycker att det är fegt att slänga ur sig beskyllningar om både det ena och det andra och sedan bara dra utan minsta förklaring. Nu har du kommit tillbaka och det är ju hedervärt.

 

Jag är ung, och har i princip jobbat i spelbranschen sedan gymnasiet; så där har du rätt i din fördomsprofil. Jag kan nog mycket väl vara pretentiös, men ser mig hellre som cyniskt anspråksfull, och där befinner vi oss nog på varsin sida om spektrat, inte sant?

 

I ärlighetens namn känner jag dig inte tillräckligt väl för att göra en sådan bedömning. Vem vet, vi kanske är otroligt lika i verkliga livet?

 

Då kommer vi till en annan sak som jag stör mig lite på. Jag är, i viss mån, en offentlig person, dels genom det här forumet och dels genom att jag presenterar vissa åsikter och fakta om mig själv i rikstäckande media. Detta gör att du har ett slags övertag gentemot mig när du sätter igång med personangrepp. Du är i din fulla rätt att säga vad du tycker om mig, det kan jag ta, men då får du också stå för dina åsikter och inte gömma dig bakom ett anonymt alias. Jag har ju nämligen inte den möjligheten.

 

Jag hetsade upp mig och bar mig dumt åt. Men jag blir lätt sådan när folk, i stället för att reflektera över sina egna åsikter, tar till vedertagna generaliseringar som går ut på att förtrycka eller nedvärdera andra. Det vi hittills har kunnat läsa i tråden är hurvida ett klädplagg är homosexuellt eller ej, och bara bärs av brats eller blottare, när plagget säkert har existerat i över 100 år och burits av alla från militären till Humphrey Bogart (som någon nämnde).

 

Jag skiter i om någon bär trenchcoat eller ej. Ironifaktorn i tråden var skyhög och jag tror att Myssion, Albert, jag och de flesta andra inblandade var helt på det klara med det. Du tog det helt enkelt för allvarligt.

 

Underligt att det ska bli så mycket bråk om just trenchcoats. Herregud, folk får väl ha sin egen smak, men jag önskar att alla kunde utveckla lite mer än att bara påstå att något är "gay".

 

Det var ett skämt som du tydligen tolkade som ett allvarligt ställningstagande. I vilket fall överreagerade du kraftigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...