Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

Måtte datorn komma snart så vi får se en sng comeback Consp. Och Myssion....din bedrift att bygga en tiefighter av duplo väger upp Ola Salo bilden:-) Fast jag undrar just hur den där tiefightern såg ut. Den måste ha blivit gigantisk om du fick till spetsarna skalenligt, duplo e ju inte direkt finmekaniska komponenter:-D

 

Du tänker nog på denna:

 

300px-Tieinterceptor.jpg

 

Vilket är TIE Interceptor (eller T/I Starfighter). Jag byggde denna:

 

TIEfighter.jpg

 

D.v.s. TIE Fighter (eller T/Ln Starfighter). Men nej, det blev inte jätteexakt, har för få bitar (än så länge) för att kunna göra den så stor att det blir riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag och 87:an har rett ut våra olikheter. Tror knappast att han tog, och borde inte ha tagit, särskilt illa upp.

 

Jennez är 80-talist.

 

 

Anledningen till att jag bitchar om snorungarna är att jag antagligen känner igen mig. Man tror man är oövervinnerlig och att man skall leva som pokerproffs i resten av livet. Nu trodde ju inte jag det eftersom pokern knappt var uppfunnen när jag var 18 men hade den varit det hade jag själv varit precis likadan.

Nu ser ju verkligheten annorlunda ut som de flesta vet. Och nej, detta är inte riktat mot DaPine87 eftersom jag vet att han iaf har fötterna (någorlunda) på jorden.

Börjar bli gode less på din översittarsätt. Som gammal och vis (80- talist :roll: ) ska du påpeka gång på gång hur totalt vriden verklighetsuppfattning vi snorungar har. Men jäklar när vi börjar närma oss din respektabla ålder, då kommer inse vilka idioter vi varit..

 

Nu vet jag inte hur omogen du var när du var kring 20. Men jag kan då inte komma på någonstans där vi visar på vår totala brist på verklighetsuppfattning och tro på vår egen oövervinnlighet.

 

För övrigt kan man ju tycka att jag är en fjant som påpekar detta ständigt och jämt men hey, det är inte jag som sitter med en rulle på $100 (som lämpligt nog är nästan lika mycket som ett studiebidrag) och drömmer om att en gång i livet få vara med i ett avsnitt av Highstakes Poker med solglasögon och moppemustasch.

Men hey(:roll: ), inte är det någon av oss heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får det att låta som något dåligt...?

 

Ja precis. Wtf liksom?

 

Conspiracy: är inte OC på väg nedåt rejält? Sista säsongen känns som de satt in några praktikanter för att skriva manus.

 

Ja, kan hålla med till viss del. Däremot gillade jag det senaste avsnittet som gick på Kanal5. :heart: Taylor :heart: va ju med mycket.

 

---------

 

Orkade inte spela en massa satelliter idag eftersom jag ändå förmodligen hade bubblat precis som igår. Istället tar jag $215 och köper in mig i Sunday Million. Vet inte om det finns nån railbirdtråd denna vecka men annars kör jag lite rapporter här hur det går. Om jag inte skriver nåt så har jag bustat innan första pausen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad så länge som ni är på duplostadiet - legostadiet är ett svart tidshål för oss som spenderade stora delar av uppväxten med lego. Hade inte varit inne i en leksaksaffär på 10 år innan första barnet. Sedan står man där dreglandes vid legohyllan och tittar ner i plånboken och inser att man kan köpa hela hylldjäveln och uppfylla alla våta drömmar man hade som barn. Plockade fram allt mitt gamla tekniklego när han var tre år och sedan skulle "pappa bara bygga lite"... sitter här fortfarande.

 

Nöten är logiska grindar i lego. Förena alla nörtendenser i en skön orgie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...