Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

Inspirerad av en tråd på 2p2 har jag ett förslag till alla lowstakes SnG-grinders på pf.nu. z32fanatic och TotalScience mfl kör under februari ett propbet som går ut på att vinna den höga SnG-leaderboarden på Full Tilt. Om jag inte minns fel så ger alla deltagare $1k till den som kommer högst på leaderboarden.

 

Det jag vill göra är att under mars månad kopiera detta rakt av med undantaget att vi kör på den låga leaderboarden istället. Alla SnGs med buy-ins upp till $22+2 räknas till den (om jag inte minns fel, rätta mig isf). Självklart kommer vi inte köra med ett bet på $1k utan $200 är mitt förslag. Personligen skulle jag kunna tänka mig att betta $500 eftersom jag är jätteöverrullad för $22+2 SnGs men ni får komma med förslag!

 

Om exempelvis 5 st rävar deltar så ger alla $200 till den av oss som kommer högst på leaderboarden.

 

Skriv gärna här om ni är intresserade. Blir intresset stort så drar jag igång en ny tråd i Poker Off-Topic forumet där jag beskriver detta lite mer ingående om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag håller på Skanke för att jag gillar din röst så mycket:h:

 

Spontant ser jag Skanke som det största hotet eftersom jag vet att han spelar rätt mkt. eury kan nog bli tuff han med om han ger sig fan på att spela mkt :)

 

$200-$500 låter rimligt.

 

Men det vore sååå mycket bättre om Starshelvete kunde få upp en liderbård.

 

Ja, men Stars e ju så sjukt sega på de :-(

 

200 känns stabilt för mig...

 

Ok, då kör vi på de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att z32 madplussar på FTP nu när han och några till kör ett leaderboardrace i februari.

 

Kanske kan han tysta alla so tvivlar på han.

 

Han verkar vara riktigt duktig och hans blogg är oftast intressant att läsa. Undra om deras filmer är ngt att ha? Du är kanske medlem där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han verkar vara riktigt duktig och hans blogg är oftast intressant att läsa. Undra om deras filmer är ngt att ha? Du är kanske medlem där?

 

Ja, jag är medlem på sngicons. Jag har inte sett alla hans videos men dom är bra. Vissa känns rättså basic dock. Bigjoes videos är bra de med, lite roligare att kolla på dom eftersom han öppnar upp spelet lite mer på tidiga levels.

 

Skön rush han hade på FTP för ett par dagar sen iaf, plus 20-30k eller nåt på två dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag iofs inte möjlighet att vara med då $200 är mer än hela min rulle (:roll: ) men jag skulle gärna vilja veta mer om hur detta funkar? Förklara gärna det här leaderboard-snacket? Jag fattar ingenting... :oops:

 

Man får x-antal leaderboardpoäng för varje SnG man spelar. Du får oxå mer poäng om du placerar dig bra men i grund och botten handlar det om att spela mycket. Sen får man mer poäng för en $24 SnG än för en $12 oxå. $24 är den högsta buyin att räkna till den låga leaderboarden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är medlem på sngicons. Jag har inte sett alla hans videos men dom är bra. Vissa känns rättså basic dock. Bigjoes videos är bra de med, lite roligare att kolla på dom eftersom han öppnar upp spelet lite mer på tidiga levels.

 

Skön rush han hade på FTP för ett par dagar sen iaf, plus 20-30k eller nåt på två dagar.

 

Ok, jo bigjoe verkar vara ruskigt bra. Att han sedan är övertygad om den saken själv är ju rätt kul :-). Visste inte att han lirade på ftp också, samma nick som vanligt där lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför limpar du JJ-handen? Sämsta pos och rätt jobbigt att donkbetta nästan alla floppar.

 

Med så många i potten spelar jag den främst för setvärde. Hade jag suttit på knappen varierar jag mellan limp och raise. Först in från knappen är det såklart raise.

 

conspiracy: Har du testad JohnnyBax och Sheets sida också?

 

Nej, det har jag inte. Valde mellan icons och pokerxfactor och det blev icons till slut.

 

Ok, jo bigjoe verkar vara ruskigt bra. Att han sedan är övertygad om den saken själv är ju rätt kul :-). Visste inte att han lirade på ftp också, samma nick som vanligt där lr?

 

Ja, bigjoe är skön. Jag tror jag skrev lite otydligt i det tidigare inlägget. Det jag menade vara att z32 spelar på ftp nu. bigjoe kör på stars.

 

 

 

 

Kollade på lite videos av både z32 och bigjoe igår. Rätt kul att båda dom ofta limpar AK på tidiga levels. Även pudge714 (Str8$$$homey på Stars) openlimpar AK på tidiga levels. Jävligt intressant faktiskt och jag tror utan tvekan att det är ett bra spel på lite högre buyins ($100+) eftersom det sällan är en massa donks med och det kommer sällan bli multipotter. Däremot på exempelvis $27's kan det inte vara bra eftersom det skulle blir för många i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på lite videos av både z32 och bigjoe igår. Rätt kul att båda dom ofta limpar AK på tidiga levels. Även pudge714 (Str8$$$homey på Stars) openlimpar AK på tidiga levels. Jävligt intressant faktiskt och jag tror utan tvekan att det är ett bra spel på lite högre buyins ($100+) eftersom det sällan är en massa donks med och det kommer sällan bli multipotter. Däremot på exempelvis $27's kan det inte vara bra eftersom det skulle blir för många i potten.

 

Vilken nivå spelar de på då? De pratade lite på 2+2 om att det är först på $500+ som det är nödvändigt (och ens EV+) att mixa upp det mycket mer, både tidigt och sent.

 

Raptor förespråkade ju openlimp på knappen med QJ i en HH från min $1K-sng (9xbb-stack på bubblan eller nåt), och Shahin gillade idén också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...