Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

Här kommer en hand från tidigare idag. Blev lite vilsen p.g.a. stackdjupet.

 

 

$50 NL Texas Hold'em

Seat 6 is the button

Total number of players : 4

Seat 6: huttingham ( $113.15 )

Seat 3: Hero ( $91.48 )

Seat 5: Mark_126 ( $47 )

Seat 4: Vannila81 ( $50.85 )

Hero posts small blind [$0.25].

Vannila81 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :7h::Ah:

Mark_126 folds.

huttingham raises [$1.50]

Hero calls [$1.25]

Vannila81 folds.

** Dealing Flop ** :As::8h::9h:

Hero: ?

 

Fi är 33/16/1.4. Han har haft lite svårt att släppa händer som topp-par och dylikt, men jag vet inte hur han justerar med tanke på stackdjupet.

 

Vad är din plan för flop + turn, beroende på kort som kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar NL50 ibland och skulle då göra följande:

Flop: Betta 2/3-1 pottbet, opp raise, jag syn.

 

Turn: Träffar jag inte hjärter på Turn så blir det halv potbet, kommer raise foldar jag nog här. Kommer hjärter på Turn så är jag sugen på en check/syn.

 

River: Synar opp på mitt bet på turn, så betar jag på rivern också.

Träffar jag hjärter här så betar jag halv-/helpott

 

Övrig information: Jag är nog inte så bra på CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeeeep, någon har röstat en etta på vår dagbok!!! Igår upptäckte jag att någon/några hade röstat på dagbokskvalisorten, det var två pers som röstat femmor (jag och Conspiracy obv), men idag var snittet nere på 3.67 efter tre röster... Instaban på ettkorv... :evil::twisted:

 

 

Angående handen:

 

Jag gillar också den mer passiva linjen här faktiskt. Stackdjupet gör att vi inte direkt är überlyckliga över att dega in på floppen, även om det troligtvis är EV+ (vi är 47/53 mot en HD innehållande TP, set och tvåpar) så är det inte det bästa vi kan göra. Med 100bb-stackar eller en fi som är mer benägen att släppa TP så är det ju givet att dega in.

 

Om vi betar ut så tappar vi ofta de händer som fi hade CBat med, och om vi får raise så är vi på väg in i just den situation som vi vill undvika. CR känns också kallt, återigen mtp på stackdjupet, om fi 3betar så är vi tillbaks på ruta noll och om han synar så ser vi alldeles för ofta en blank turn, sittandes oop med alldeles för mkt av degen i mitten.

 

Checksyn flop, utvärdera turn, vid en :h: 7a, 6a eller 10a kan det bli skoj, annars checka och hoppas på check bakom/billig river. Både donkbet på turn och CR på turn känns ju rättså kallt.

 

Tyvärr så fick jag hjärnsläpp på turn pga stackdjupet och hörde Psatiws dova stämma eka i bakgrunden, "donka turn efter checksyn är ok, donka turn efter checksyn är ok". Jag checksynar flop, betar ut turn, blir miniraisad, synar (kostar $7 i en $30-pott) och checkfoldar river (som självfallet också blankar) mot fis pottbet, varefter jag slår mig i hufvudet och känner mig helt CP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitt inte och slå dig i huvudet när Smilla tittar på bara.

Min grabb lärde sig tidigt att slå sig i pannan/huvudet och sambon undrade vart han fått det ifrån. :oops:

 

Hehe, nej jag är inte så utåtagerande oftast. Vet inte om det är bra eller dåligt... :roll:

 

Men visst sjutton lär de sig fort de små liven... Hon har t.ex. lärt sig att bestämt säga "Nejnejnejnejnej!" efter att jag åtskilliga gånger har försökt att hindra henne från att klättra upp på TV-bänken och därefter upp i på TVn och sen upp i fönsterkarmen. Efter att ha hämtat/hindrat henne tjugofyra gånger på 5 minuter så blir man lite lätt frustrerad... Hon verkar nu tro att TV-bänken heter "Nejnejnejnejnej!", och att namnet ska ackompanjeras av ett ivrigt viftande med pekfingret...

 

 

Var hedrade, nu ska jag sporadiskt följa 2 dagböcker, och ni är en av dom. Kan ni inte slå vad ett 24pack norrlands guld om vem av er som klonkar en stor turre först. :-) dvs minst 100k kr

 

God lök

 

Ja så fort pokersajterna lär sig att lägga bra turneringar så att de passar in i mitt schema så är det gäjm ånn. Fast jag är ingen ölfantast. Ett bättre vad kanske vore att Conspiracy, när han torskar, ska lyssna uteslutande på Christina i ett år, och att jag, om jag torskar, ska plöja igenom samtliga DVDer (inklusive extramaterial) av House och OC. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så fick jag hjärnsläpp på turn pga stackdjupet och hörde Psatiws dova stämma eka i bakgrunden, "donka turn efter checksyn är ok, donka turn efter checksyn är ok".

 

"Dova stämma" - wtf? Jag låter som en liten jävla fitta ffs. "Donkadonkadååånkadåååååånka!!". ;)

 

Anyway, inte superlycklig av synen pre, men floppen checksynar jag oftast om jag väl kommer dit och med de där stackarna. Går eventuellt att variera med betsyn, så kan du betta både turn och river om du träffar direkt på turn eller CRAI på turn om du fiskar upp ett stegdrag också (som gör bordet rätt äckligt för honom) utan att det är ett överbet och då har du fortfarande FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpper nästan alltid den handen pre oop men valde att syna pga stackdjupen (3b känns uteslutet mot denna fi). Men vettefan om de högre implicita oddsen makes up for den lite sunkigare spelbarheten som det blir med jättedjupet oop med en draghand.

 

Gillar den mer aggressiva linjen du förespråkar, klart bättre än att börja försöka dega in på floppen IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när Myssion varit så duktig att posta en HH så måste ju jag med bidra med ett strå till stacken.

 

Anyway, det är en $27 SnG det handlar om. Inga reads men eftersom det är en $27 så kan vi ju förutsätta att de flesta inte är några snillen. Däremot finns det en del duktiga spelare även på denna nivå (Stars är ett helvete numera...).

 

Det här är f.ö. bland de vidrigaste situationer jag vet i en SnG...

 

I det här fallet är det iofs rätt många spelare men mot låt säga två spelare är jag ännu mer lost...

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t10/t20

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1480

UTG+1: t1440

MP1: t1480

MP2: t1500

MP3: t1490

CO: t1590

Button: t1540

Hero: t1480

BB: t1500

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with J:club: J:heart:

UTG calls t20 (pot was t30), 4 folds, CO calls t20 (pot was t50), Button folds, Hero calls t10 (pot was t70), BB checks.

 

Flop: 8:club: 3:diamond: 6:heart: (t80, 4 players)

Hero bets t60, BB calls t60 (pot was t140), UTG raises to t180, CO folds, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn, utvärdera turn. c/c lr c/f beroende på kort och action på turn. På lägre nivåer kan jag dock raisa floppen för värde, alternativt CRAI på turn, men mot random fi på $27 tror jag man bör vara mer försiktig. 88/66/33 lär ju vara en stor del av hans range här, men ofta också 99/TT och ibland A8 eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara lol när jag gör sånna här syner. Skjut mig, ok?

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t25/t50

8 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: t2315

UTG+1: t1760

MP1: t1570

MP2: t1385

CO: t3040

Button: t1030

SB: t610

BB: t1790

 

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with 9:diamond: 9:heart:

Hero calls t50 (pot was t75), UTG+1 folds, MP1 raises to t200, 5 folds, Hero calls t150 (pot was t325).

 

Flop: J:spade: 2:spade: 6:heart: (t475, 2 players)

Hero checks, MP1 is all-in t1370, Hero calls t1370 (pot was t1845).

 

Turn: 5:spade: (t3215, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3215)

 

 

River: Q:spade: (t3215, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3215)

 

 

Results:

Final pot: t3215

Hero showed 9d 9h

MP1 showed Jc As

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget skitsnackt om min Greg nu bara.

 

Ett vettigt vad vore väl typ en årsprenumeration på nån föräldratidning (det finns väl sån smörja?) till Consp om han vinner (förlorar?). Hans stackars flickvän lär väl bli skräckslagen.

 

Motsvarande för Myssion kan ju vara t.ex att tvingas lära Smilla säga "men orka!" genom att upprepa det så fort han är ensam med henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget skitsnackt om min Greg nu bara.

 

Ett vettigt vad vore väl typ en årsprenumeration på nån föräldratidning (det finns väl sån smörja?) till Consp om han vinner (förlorar?). Hans stackars flickvän lär väl bli skräckslagen.

 

Motsvarande för Myssion kan ju vara t.ex att tvingas lära Smilla säga "men orka!" genom att upprepa det så fort han är ensam med henne.

 

Om Myssion förlorar vadet ska han varje gång han inte håller med om något som någon annan säger svara: "FYS" och därefter säga vad den andra skulle ha sagt istället.

 

Ett scenario skulle kunna se ut så här:

 

Myssions fruga: Hasselhoff är sååå mycket snyggare än vad Brad någonsin kommer att bli!

 

Myssion: FYS, Hasselhoff är sååå sinnessjukt mycket snyggare än vad någon någonsin har varit eller kommer att bli.

 

Myssions fruga: Vad är FYS?

 

Myssion: Fixed Your Sentence.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeeeep, någon har röstat en etta på vår dagbok!!! Igår upptäckte jag att någon/några hade röstat på dagbokskvalisorten, det var två pers som röstat femmor (jag och Conspiracy obv), men idag var snittet nere på 3.67 efter tre röster... Instaban på ettkorv... :evil::twisted:

 

Hur ser man detaljerna (hur många som röstat, etc)?

 

EDIT: Klämde till med en femma så jag får svar på frågan. Jag kände mig generös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när Myssion varit så duktig att posta en HH så måste ju jag med bidra med ett strå till stacken.

 

Anyway, det är en $27 SnG det handlar om. Inga reads men eftersom det är en $27 så kan vi ju förutsätta att de flesta inte är några snillen. Däremot finns det en del duktiga spelare även på denna nivå (Stars är ett helvete numera...).

 

Det här är f.ö. bland de vidrigaste situationer jag vet i en SnG...

 

I det här fallet är det iofs rätt många spelare men mot låt säga två spelare är jag ännu mer lost...

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t10/t20

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1480

UTG+1: t1440

MP1: t1480

MP2: t1500

MP3: t1490

CO: t1590

Button: t1540

Hero: t1480

BB: t1500

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with J:club: J:heart:

UTG calls t20 (pot was t30), 4 folds, CO calls t20 (pot was t50), Button folds, Hero calls t10 (pot was t70), BB checks.

 

Flop: 8:club: 3:diamond: 6:heart: (t80, 4 players)

Hero bets t60, BB calls t60 (pot was t140), UTG raises to t180, CO folds, Hero ???

 

Jag känner igen mig... JJ,1010 tidigt i en SnG och ur position suger! Jag brukar alltid torska på dem om jag inte träffar set.

 

I det här läget, hade du säkert fått bort någon med att höja till typ t100 men då är risken stor att man kastar bort marker. Äh, fan vet, jag hade säkert spelat som du och lagt mig efter omslaget på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...