Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

Det kanske är så att man någon gång, kanske bara en gång, vill prova på att spela poker efter floppen också. Allt handlar ju inte om pang på rödbetan, ibland vill man lirka lite och testa spel i olika positioner och så.

 

Ska du börja nu oxå! Räckte det inte med Ken...

Antar att du har stor erfarenhet av SnG's? Har ingen aning om vem du är, det är därför jag frågar! No offence! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

No offence Conspiracy, jag gillar dig otroligt mycket (är nästan lite kär) men nu räcker det med uttrycket att något ”är nöten” eller att använda ”nöt-” som prefix till allehanda ord för att beskriva dess förträfflighet. Det gäller alla, ”nöt-”användandet har blivit lika fjortisaktigt som ”orka” eller ”liksom” (som jag själv har använt, jag vet).

 

With all my love :h: ,

Jennez

 

Haha, okey då :) Men ordet "liksom" missbrukas ju desto mer häromkring. Orka abusa nötord liksom :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skillad beskrivning om att spela ur position...

 

Från en tråd i Master Stickyn på 2p2 SSNL (de flesta har säkert läst det redan men men):

 

 

Think of position like many of us thought of hooking up back in college. You want to end up on top of the hot girl at the party. If you do, you’ll always get what you want, and you’ll usually finish ahead of her. Occasionally, though, you have to let her get on top; she’ll enjoy the position more, but that doesn’t mean you can’t get what you want.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yey, blir att spela 25k gtd som börjar på stars om 5 min. Det är en 5+R, älskar rebuy turneringar, mkt djupare stackar. Ska försöka klara mig under 10 rebuys. :-)

 

Fan vad jag saknar B2B:s Wild West MTTs som jag brukade spela förr btw. Någon som vet ifall dom finns kvar? Läge att sätta in lite slantar på nåt B2B-skin isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du börja nu oxå! Räckte det inte med Ken...

Antar att du har stor erfarenhet av SnG's? Har ingen aning om vem du är, det är därför jag frågar! No offence! ;-)

 

Inte spamma denna dagbok nu, men i korthet. Har en del erfarenhet av sng:s, men pga av två småbarn som gärna vaknar med krupp, magsjuka eller bara för att jävlas när man har 4-6 sng:s igång så har jag lagt ner det (EV-fucking-minus). En normal sng tar ca 45-90 min beroende på sajt och spelare. En stor del av den tiden sitter du med ett M under 10 och postfloppspel

är inte riktigt aktuellt. It's a fact. Ta nu och pallra dig till MIN dagbok och se mig suga på nanostakes-CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, bustade i turren direkt efter rebuyperioden. Hade halva average och ställde med 66 efter miniraise+syn+syn+syn...Orkade inte riktigt spela seriöst. Är för trött, nu blir de sängen!

 

Har förresten beställt en ny dator som jag ska få inom 7-14 dagar. Fram till dess blir det mest sporadiskt spel.

 

Gn boys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yey, blir att spela 25k gtd som börjar på stars om 5 min. Det är en 5+R, älskar rebuy turneringar, mkt djupare stackar. Ska försöka klara mig under 10 rebuys. :-)

 

Fan vad jag saknar B2B:s Wild West MTTs som jag brukade spela förr btw. Någon som vet ifall dom finns kvar? Läge att sätta in lite slantar på nåt B2B-skin isf.

 

 

Wild Westerna finns fortfarande. Riktigt roliga actionturarr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence Conspiracy, jag gillar dig otroligt mycket (är nästan lite kär) men nu räcker det med uttrycket att något ”är nöten” eller att använda ”nöt-” som prefix till allehanda ord för att beskriva dess förträfflighet. Det gäller alla, ”nöt-”användandet har blivit lika fjortisaktigt som ”orka” eller ”liksom” (som jag själv har använt, jag vet).

 

With all my love :h: ,

Jennez

 

Nöten, orka och lixom är och kommer alltid att vara guldet :D

 

EDIT: Stort lycka till för myssion och consp :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spamma denna dagbok nu, men i korthet. Har en del erfarenhet av sng:s, men pga av två småbarn som gärna vaknar med krupp, magsjuka eller bara för att jävlas när man har 4-6 sng:s igång så har jag lagt ner det (EV-fucking-minus). En normal sng tar ca 45-90 min beroende på sajt och spelare. En stor del av den tiden sitter du med ett M under 10 och postfloppspel

är inte riktigt aktuellt. It's a fact. Ta nu och pallra dig till MIN dagbok och se mig suga på nanostakes-CG.

 

Har samma situation med mina kids! Jag är väl helt enkelt för dålig på postflopspel! Varför ska man förresten spela postflop? ;-)

 

Sng lirar man när man inte orkar koncentrera sig för cashgame..

 

Japp, så är det förmodligen! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skönt att spela mot en jättetiltad Fi...Han hade T2 utan färgdrag....

 

Poker Stars

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

5 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $132.35

CO: $173.05

Button: $101.75

SB: $101.50

BB: $100

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with T:heart: Q:heart:

Hero raises to $3, CO calls, 2 folds, BB calls.

 

Flop: Q:spade: T:spade: 3:heart: ($9.5, 3 players)

BB bets $4, Hero raises to $13, CO folds, BB calls.

 

Turn: Q:diamond: ($35.5, 2 players)

BB bets $30, Hero calls.

 

River: 2:spade: ($95.5, 2 players)

BB is all-in $54, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $203.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt så tappar jag koncentrationen i slutet av sessionen, trots att jag bara spelade jättelite. Är hungrig och allmänt seg och donerade en del i slutet, måste skärpa mig. Slutade iaf upp ett halvt inköp.

 

Nu blir det tacos!

 

Förresten så står det så här på datorbutikens hemsida när jag kollar status på ordern jag lagt:

 

Orderinformation:

Prel. leveransdatum 2007-02-12.

Samtliga datum avser leverans till vårt lager.

 

Vaddå leverans TILL deras lager? Varför skulle jag bry mig om det. Det jag vill veta är ju när jag får det jag jag beställt. Kanske är trög men jag fattar nada :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att cashspelet ska gå så bra, inte. Kanske borde inse att jag suger på poker och ta tag i SnG-grinden igen? Måste fundera på det tror jag :)

 

Efter att ha blivit utdragen med tvåpar vs r-r färg så orkar jag inte med mer CG idag och slutar på stabila 1,5 inköp back.

 

Nu blir det lite 22/180 grind istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...