Gå till innehåll

SvS 2.5/5 - Spela med TPTK om 160 bb?


Recommended Posts

Jag har varit fisken vid bordet, alla har jagat mig.

De har klonkat när de har synat ned mina händer. När jag har bluffat

har de gjort EV- syner som stått en gång i livet.

 

Effektiva stackar på 800

 

byt3rider lägg LM 2.50

HERO lägg SM 5.00

anubis

byt3rider

HERO :Ad::Jd:

braaxen

wild_day

braaxen Syna 5.00

wild_day Lägg

anubis Lägg

byt3rider Lägg

HERO Höj till 20.00

braaxen Höj till 60.00

HERO Syna 60.00

:5d::Jh::8c:

HERO Passa

braaxen Satsa 95.00

Bowhunting Syna 95.00

:5d::Jh::8c::7h:

HERO Passa

braaxen Satsa 200.00

HERO Syna 200.00

:5d::Jh::8c::7h::5s:

HERO Passa

braaxen All-in 464.65

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hamnar ju i en ytterst otrevlig sits, men var borde jag ha spelat annorlunda?

Är jag för feg som bara checksynar floppen med TPTK när han har reraisat mig preflop? Det känns som att det är där problemen börjar. Sedan på turn så "kan jag inte" donkbeta så jag checkar och blir då illa tvungen att checksyna igen. Är jag för vek på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läste rubriken tänkte jag: "Nej, verkligen inte" och när man sen ser handen...jeezzze. Sorry kid, men wtf liksom?

 

OK. För att ändå ge lite input så, som alla andra säger, folda pre. Som spelat är väl sen flopsynen iaf rätt decent, men mucka turn när han skjuter igen - du är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ofta efter där.

 

För övrigt, om du inte vill verka vek pre (eller i allmänhet) så finns det bättre sätt att uppnå det på än att syna limpreraises med AJs. Särskilt om du spelar "jagad", då måste du ju vara EXTRA vaksam på starka linjer. Att limpreraisa pre i de här gejmsen är VÄLDIGT ofta just en stark linje. Slink då, och ta dem sen istället. I all välmening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver själv att du är bordets fisk och alla försöker att fånga dig. Han limpar in UTG och reraisar dig. Varningsflagga1? Han skjuter flop OCH turn. Hitta vik på turn. Vad ska han ha här egentligen? Han vem om din image. Han "mjölkar" dig ^^

 

Jag var inte bordets fisk, men alla trodde det eftersom jag blev utköpt i ett par potter.

 

Du kan ju lära dig läsa först.

 

Ja, jag medger att synen pre var kass. Men jag tycker att ni kan hacka lite mindre. Den här forumdelen är väl ändå till för att man ska kunna få hjälpa. Eller ska man visa sina "bäst spelade" händer och så ska alla sitta och säga "wow". Gud vad bra du spelade! Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger man upp en hand så måste man kunna tåla kritik, framförallt när den är så berättigad som i denna handen. Sorry, men du spelade inte bra.

 

Jag syftade mer på att alla skriver "Jävla pucko, det är klart att du är slagen" istället för att försöka hjälpa till. Även om den är berättigad måste man väl inte vara otrevlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade mer på att alla skriver "Jävla pucko, det är klart att du är slagen" istället för att försöka hjälpa till. Även om den är berättigad måste man väl inte vara otrevlig?

 

läs igenom tråden igen... kan inte hitta nåt otrevligt inlägg.

 

För att återgå till handen, vad sätter du han på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...