Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

det känns lite fantasi här, varför inte kliva upp i nivå om man nu fullständigt totalkrossar NL50-100. Eller det kanske mer är förmågan att multitabla 30 bord med 4 skärmar 12h 7 dagar som gör att man gör såna pengar på den nivån snarare än att man spelar ut motståndet....

 

Nu diskuteras deras bb/100 vilket inte har nåt att göra med hur många bord etc.

 

Inte för att jag tror att någon kan hålla 20 PTBB/100 öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt kul att läsa denna tråd för folk fattar uppenbarligen inte överhuvudtaget hur stor påverkan på BB/h som lite otur/en taskig dag kan ha.

 

Kan bara ta mig själv som exempel. För ett par månader sedan hade jag 5 ptBB/100 h, en databas på 50k händer med spelade händer mellan NL50-NL200 (medelmåttigt kanske, men så såg det ut). Två taskiga sessioner senare där jag bland annat förlorade en 1000$ pot. Så låg ptBB på 0,7 på ett ungefär. Jag låg cirkus 4000 $ på spelet innan downswingen och ca 1400$ efter. Sådant händer även den bäste spelare och det påverkar. Nu är ptbb på väg upp igen, vilket ju känns skönt, men egentligen bryr jag mig inte eftersom jag inte tror att något av de nuvarande värdena ligger nära det riktiga.

 

Saken är den att när man har spelat mellan 50-100k händer så har en bra/taskig session ganska stor inverkan på ptBB. För att det skulle ge ett någorlunda rättvisande värde måste man nog upp på en cirkus 500k händer åtminstonde.

 

Folk som säger att de har 20bb+/h och citerar ett handsample på 20k eller liknande kanske har rätt, det är möjligt att de krossar spelet. Men de har fanimig inte presenterat något bevis för det. Snarare har de uppvisat en slående okunskap i matematik, statistik och varians vilket ju närmast talar emot att de skulle vara brillianta pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många i denna tråd kulle vara betjänta av lite studier av statistik. folk underskattar variansen. Tar ett lite orelaterat exempel, från The Mathematics of Poker:

 

I detta exempel tittar författarna på en spelare som spelat 100k händer FL. Han hade under dessa händer en winrate på 5BB/100 och en standardavvikelse på 2,1BB/hand (fullt normal standardavvikelse). Med hjälp av Bayes Teorem (och en rimlig uppskattning av hela spelarpopulationens fördelning på winrate-axeln) visade de att han med största sannolikhet hade en verklig winrate på 1BB/100 (58,37% sannolikhet). Det var bara 6,6% sannolikhet att han hade 2BB/100 och 0,4% för 3BB/100, högre än så i stort sett obefintligt. Sannolikheten att han var en break-even-spelare var 33,42% trots att han observerat 5BB/100 över 100k händer.

 

Vad visar då detta? Jo, 2 saker:

1) Variansen är en så stor faktor att vi omöjligen kan säga någonting om våra winrates utan extremt många händer

2) Med lite Bayesiskt tänkande kan vi komma fram till att resultat som vida överstiger de 10PTBB/100 som anses mkt bra med nästan all sannolikhet bara är varians.

 

Ok, mitt inlägg sa inte så mkt om det, ni får helt enkelt ta mitt ord för det eller köpa boken (eller nån annan bok).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratar vi om 200k händer/månad?

 

F.ö rekommenderar jag dig att spela högre iom att du uppenbarligen är en fantastisk spelare. Gäller även the Muse...

 

Nej, kanske 40-50k månad, kanske 60-75 någon.

Har poker som enda inkomst o kommer troligtsvis ha det ett bra tag framöver (Skadad pga. av mc-krash o kan inte jobba även fall jag vill ens).

Har nog rulle för nl400 men valt att stanna på nl100 ett tag till då jag känner mig trygg där o risken för att gula med över 100 inköp är rätt liten.

 

Fast nl200 kanske man skulle ta o gå upp till snart.

 

Fast som sagt kan ju ha varit i ett långvarit goodstreak.

Dock håller jag fast vid 25-30 inköp i snitt per månad skall jag klara i längden på nl100 med bonus/rb etc. i ryggen,.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, kanske 40-50k månad, kanske 60-75 någon.

Har poker som enda inkomst o kommer troligtsvis ha det ett bra tag framöver (Skadad pga. av mc-krash o kan inte jobba även fall jag vill ens).

Har nog rulle för nl400 men valt att stanna på nl100 ett tag till då jag känner mig trygg där o risken för att gula med över 100 inköp är rätt liten.

 

Fast nl200 kanske man skulle ta o gå upp till snart.

 

Fast som sagt kan ju ha varit i ett långvarit goodstreak.

Dock håller jag fast vid 25-30 inköp i snitt per månad skall jag klara i längden på nl100 med bonus/rb etc. i ryggen,.

 

Du drar alltså in 3000 $ på 50 000 händer? Det är i så fall inget speciellt med det utan är väl typ standard. Det är ju inte den PTBB/100 som det talats om i den här tråden utan mer normala nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, kanske 40-50k månad, kanske 60-75 någon.

Har poker som enda inkomst o kommer troligtsvis ha det ett bra tag framöver (Skadad pga. av mc-krash o kan inte jobba även fall jag vill ens).

Har nog rulle för nl400 men valt att stanna på nl100 ett tag till då jag känner mig trygg där o risken för att gula med över 100 inköp är rätt liten.

 

Fast nl200 kanske man skulle ta o gå upp till snart.

 

Fast som sagt kan ju ha varit i ett långvarit goodstreak.

Dock håller jag fast vid 25-30 inköp i snitt per månad skall jag klara i längden på nl100 med bonus/rb etc. i ryggen,.

 

Räknar jag rätt när jag säger att du har runt 3PTBB/100h ?

((3 000USD/50 000 händer)*100)/2

 

Isåfall inget exceptionellt. Andra har ju påstått att de kan hålla mångdubbelt högre vilket är helt orimligt. Runt 10-12 tror jag är möjligt på NL100 och lägre men inte så mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du drar alltså in 3000 $ på 50 000 händer? Det är i så fall inget speciellt med det utan är väl typ standard. Det är ju inte den PTBB/100 som det talats om i den här tråden utan mer normala nivåer.

 

Något sånt ja.

Vissa månader 50k händer 3k vinst.

Vissa 40k händer 4k vinst kanske mer vid flyt.

 

Varierar lite men på en höft Ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar jag rätt när jag säger att du har runt 3PTBB/100h ?

((3 000USD/50 000 händer)*100)/2

 

Isåfall inget exceptionellt. Andra har ju påstått att de kan hålla mångdubbelt högre vilket är helt orimligt. Runt 10-12 tror jag är möjligt på NL100 och lägre men inte så mycket mer.

 

"Isåfall inget exceptionellt."... Nej, det har jag inte sagt.

Jag säger bara runt 30 inköp i månaden i snitt på 1 år är inga problem.

Iaf inte om man multitablar o lirar några H/dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Isåfall inget exceptionellt."... Nej, det har jag inte sagt.

Jag säger bara runt 30 inköp i månaden i snitt på 1 år är inga problem.

Iaf inte om man multitablar o lirar några H/dag

det var inte menat som nedlåtande utan mer ett förtydligande för tomtarna som tror det är möjligt att hålla 20+ PTBB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pallar ej blädra igen alla sidor, någon som kan säga vad en rimlig BB/100 är för NLH400?

 

Självklart är det bara du som vet vad som är rimligt för dig.

Tror du att du inte har något mer att utveckla som spelare så håll dig borta från tilten, så går allt bra.

Om du har mer att utveckla...varför bry sig om ett godtyckligt värde som en forumnisse kastar ur sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det bara du som vet vad som är rimligt för dig.

Tror du att du inte har något mer att utveckla som spelare så håll dig borta från tilten, så går allt bra.

Om du har mer att utveckla...varför bry sig om ett godtyckligt värde som en forumnisse kastar ur sig?

 

#Word, tänkte bara kolla vad folk i överlag som går plus brukar ligga på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Känns rent löjligt med dessa långa vinststreakar.... Jag spelade under en rush på B2b in 3500 utan rakeback på ca 80% 50nl, övrigt nl100. Nästa månad haglade utdragningarna . Set blev förstörda mot 2 outare osv inte en gång utan snarare 15-20ggr. Denna månad backade jag 400 istället och jag kan garantera dig att inte självaste Sbrugby hade fixat 80 inköp under en sådan streak. Ni kommer få en rejäl downswing, det händer alla oavsett skills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns rent löjligt med dessa långa vinststreakar.... Jag spelade under en rush på B2b in 3500 utan rakeback på ca 80% 50nl, övrigt nl100. Nästa månad haglade utdragningarna . Set blev förstörda mot 2 outare osv inte en gång utan snarare 15-20ggr. Denna månad backade jag 400 istället och jag kan garantera dig att inte självaste Sbrugby hade fixat 80 inköp under en sådan streak. Ni kommer få en rejäl downswing, det händer alla oavsett skills.

Så jävla sant. Det är nästan så man kan lägga ner diskussionen om hur länge man kan va run good efter den kommantaren. =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns rent löjligt med dessa långa vinststreakar.... Jag spelade under en rush på B2b in 3500 utan rakeback på ca 80% 50nl, övrigt nl100. Nästa månad haglade utdragningarna . Set blev förstörda mot 2 outare osv inte en gång utan snarare 15-20ggr. Denna månad backade jag 400 istället och jag kan garantera dig att inte självaste Sbrugby hade fixat 80 inköp under en sådan streak. Ni kommer få en rejäl downswing, det händer alla oavsett skills.

 

1 eller 2 månader är inte I LÄNGDEN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har spelat NL50 i 3månader ungefär, har inga flashiga BB i timmen,

och jag spelar inte på någon rakeback sida.

 

men jag för noga dokument på vad jag plussat och förlorat de dagar jag spelat

 

jag spelar inte varje dag

 

men snittet ligger på mellan 3-4inköp per spelad dag.. oftast 250dollar men ibland kan man ju backa.. så mitt snitt på 3månader är ca 175-200dollar per spelad dag, oftast då ca 4 timmar. så skulle tippa ungefär ett inköp i timmen

6tablar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har spelat NL50 i 3månader ungefär, har inga flashiga BB i timmen,

och jag spelar inte på någon rakeback sida.

 

men jag för noga dokument på vad jag plussat och förlorat de dagar jag spelat

 

jag spelar inte varje dag

 

men snittet ligger på mellan 3-4inköp per spelad dag.. oftast 250dollar men ibland kan man ju backa.. så mitt snitt på 3månader är ca 175-200dollar per spelad dag, oftast då ca 4 timmar. så skulle tippa ungefär ett inköp i timmen

6tablar

 

Jaså, du har inga flashiga BB i timmen? Din påstådda timsförtjänst motsvarar en väldig massa BB per timme (eller BB/100 är väl den korrekta termen)!?

Sådär 100 BB, låter helt osannolikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...