Gå till innehåll

Vem vinner vadet?


Jennez

Vem vinner vadet?  

137 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem vinner vadet?



Recommended Posts

Risken för förnedring är ett billigt pris att betala för chansen till utdragna vårdnadstvister, år av terapi och livslång betalning av underhåll.

 

FYP

 

Du får i egenskap av den antagligen enda kvinnliga deltagaren i diskussionen gärna hjälpa till att utforma detta sms som ska skickas eftersom folk har gjort klart för mig att det inte är min starka sida.

 

Var inte rädd för att fråga MIG! ;)

 

Ja, for du verkar ju ha lyckats bra med dina relationer. Ar du bitter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, egentligen behöver hennes svar inte betyda någonting. För några år sedan tyckte jag att det var på gång med en tjej, och frågade henne om vi skulle hitta på något. (minns ej exakt vad jag föreslog, men har för mig att jag var ganska rättfram).

 

Hon svarade i alla fall att hon inte hade tid på ett tag, att hon var upptagen veckorna som kom och hade mycket att göra, men kanske någon annan gång typ. En 100%-ig diss alltså.

 

Hur som helst, jag brydde fattade vinken och lade ner, men sprang på henne några veckor senare. Det första hon gör är att frågar om vi inte skulle ta och hitta på något, att hon hade bättre med tid nu. Hon hade alltså varit helt seriös, och ingen diss alls. Så kan det gå.

 

Vi hade väldigt trevligt ihop en tid, och det ledde nästan till ett förhållande, men jag klantade bort det för ovanlighetens skull, det är dock en helt annan historia.

 

OT: Fyfan va roligt det skulle va om någon visade den där bruden den här tråden. Stahl skulle va så in i h-vete utskämd, och Jennez skulle dö av skratt. Jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Fyfan va roligt det skulle va om någon visade den där bruden den här tråden. Stahl skulle va så in i h-vete utskämd, och Jennez skulle dö av skratt. Jag med.

 

Den tanken slog mig också!

 

Lutar åt att Jennez har rätt, men är fortfarande rätt luddigt. Bör ges lite tid, typ 1-2 veckor. Hr hon inte hört av sig var det dump. Hör hon av sig så var det inte det.

 

Kanske ville hon lämna sig själv outsoch knappt vet själv om hur det egentligen var menat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Fyfan va roligt det skulle va om någon visade den där bruden den här tråden. Stahl skulle va så in i h-vete utskämd, och Jennez skulle dö av skratt. Jag med.

Ja, jag skulle skratta men varför skulle Stahl vara utskämd? Han har ju egentligen inte gjort något fel. Han har bara försökt slå mynt av sin egen olycka (han har ju ingen lycka och inget annat verkar funka att dra in pengar på för honom). Hade det däremot varit så att vi hade slagit vad om när han skulle dumpa den här bruden hade det sett riktigt illa ut. Iofs ganska illa att han själv kan styra vadet lite grann om han nu hellre vill ha pengarna än tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Fyfan va roligt det skulle va om någon visade den där bruden den här tråden. Stahl skulle va så in i h-vete utskämd, och Jennez skulle dö av skratt. Jag med.

Ja, jag skulle skratta men varför skulle Stahl vara utskämd? Han har ju egentligen inte gjort något fel. Han har bara försökt slå mynt av sin egen olycka (han har ju ingen lycka och inget annat verkar funka att dra in pengar på för honom). Hade det däremot varit så att vi hade slagit vad om när han skulle dumpa den här bruden hade det sett riktigt illa ut. Iofs ganska illa att han själv kan styra vadet lite grann om han nu hellre vill ha pengarna än tjejen.

 

Jaja, men det skulle vara sjukt pinsamt för honom vilket fall som helst..

Bruden says: jag såg att du skrev om mig på ett forum...

Stahl says: :oops::oops::oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pollen börjar jämna ut sig och tråden förvandlas till att handla om .. stock och skäggbiff.

 

Och att jag haller pa att vinna. Jag tror att nar nu folk borjar uppfatta det ingangna vadet korrekt sa finns det ingen diksussion langre. Da blir det sa att folk vill diskutera "stock" och "skaggbiff" istallet. (Bagge uttrycken ar for ovrigt daliga och allmant sunkiga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken för förnedring är ett billigt pris att betala för chansen till utdragna vårdnadstvister, år av terapi och livslång betalning av underhåll.

 

FYP

 

Du får i egenskap av den antagligen enda kvinnliga deltagaren i diskussionen gärna hjälpa till att utforma detta sms som ska skickas eftersom folk har gjort klart för mig att det inte är min starka sida.

 

Var inte rädd för att fråga MIG! ;)

 

Ja, for du verkar ju ha lyckats bra med dina relationer. Ar du bitter?

 

Det är klart han är bitter. Han umgås med mig på regelbunden basis. Då mår man inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sms om en vecka om hon inte hört av sig kan ju aldrig skada...

 

Du får i egenskap av den antagligen enda kvinnliga deltagaren i diskussionen gärna hjälpa till att utforma detta sms som ska skickas eftersom folk har gjort klart för mig att det inte är min starka sida :)

 

Det gör jag så gärna. Här kommer några alternativa varianter:

 

Alt 1. "Du måste ha tappat bort mitt nr eftersom du inte hört av dig... :). När skall vi ta den här vinkvällen?"

 

Alt 2. "Jag skulle gärna åka till Paris med dig över helgen men jag antar att det inte är att tänka på. Istället undrar jag om du har lust att gå och bowla med mig nån kväll i veckan?"

 

Alt 3. Skippa hela smsgrejen och skicka en kaktus med blombud istället, samt ett kort med frågan Varför hör du inte av dig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stahl:

 

Jag tycker du ska skicka något av följande SMS istället. Visar lite tydligare vad du vill och får dig att framstå som en trevlig person:

 

1) Alltså, kan vi ta den där vinkvällen snart? Mina polare vägrar supa med mig för att jag blir så vidrig på fyllan, så jag tänkte att vi kunde supa ner oss på lite skönt bag-in-the-box-vin och sen knulla (om jag inte är för full för att få up den).

 

2) Jag skulle gärna visa dig min favoritort Ödeshög, men jag är för pank för att åka dit, och jag får inte längre färdtjänstkort gratis (de där äckliga jävlarna insåg att jag bara FEJKADE ett handikapp för gratis färdtjänst). Så - när ska jag komma över? Du betalar taxi.

 

Två vänskapliga förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag så gärna. Här kommer några alternativa varianter:

 

Alt 1. "Du måste ha tappat bort mitt nr eftersom du inte hört av dig... :). När skall vi ta den här vinkvällen?"

 

Om jag vore 32 år, IT-snubbe och desperat hade jag kunnat skriva det. Som 24-årig socionomstudent måste det här alternativet tyvärr gå bort. :(

 

Alt 2. "Jag skulle gärna åka till Paris med dig över helgen men jag antar att det inte är att tänka på. Istället undrar jag om du har lust att gå och bowla med mig nån kväll i veckan?"

 

Är dina förslag baserade på vad som hade funkat ifall någon hade skickat till dig? .. Det där var väl visserligen småsött men känns inte som att det är aktuellt nu såhär tidigt. Funkar väl bättre om man träffats några gånger? :)

 

Alt 3. Skippa hela smsgrejen och skicka en kaktus med blombud istället, samt ett kort med frågan Varför hör du inte av dig? :)

 

Gillar det lite grand. Ingenting säger "sjuk-i-huvudet" som en kaktus vid dörrkarmen.

 

2) Jag skulle gärna visa dig min favoritort Ödeshög, men jag är för pank för att åka dit, och jag får inte längre färdtjänstkort gratis (de där äckliga jävlarna insåg att jag bara FEJKADE ett handikapp för gratis färdtjänst). Så - när ska jag komma över? Du betalar taxi.

 

Det roliga är att jag faktiskt seriöst gillade det här förslaget... och hur skulle hon INTE kunna ÄLSKA det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt 2. "Jag skulle gärna åka till Paris med dig över helgen men jag antar att det inte är att tänka på. Istället undrar jag om du har lust att gå och bowla med mig nån kväll i veckan?"

 

Den har ar den basta! (Inte optimal men bast av forslagen). Och varfor kan du inte anvanda den, Stahl? For att hon vet att du ar gul?

 

Jag ar villig att ta bets pa huruvida det har messet funkar eller ej (om det skickas fran Stahl alltsa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: Du särskrev "kontaktväg". Det betyder att du inte alls vet vad du pratar om!!

 

ja du Stahl, att man råkar få iväg en särskrivning emellanåt hör nästan till. Sitter inte och korrekturläser mina inlägg efter att jag skrivit dom och sånt händer.

 

Men det är inte allt: ibland råkar jag även stava fel och dessutom så kastar jag om bokstäver ibland. Sjukt va?

 

:shock::shock::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

övrigt:

 

anledningen till att ditt första sms verkligen sög var 2 anledningar:

 

du å Jennez hade ett vad och du gav henne en knuff som lätt hade kunnat sluta i din favör (not fair play ;) )

 

Det andra är att du alldeles för mycket ber om lov och att dessutom skriva "Om du inte är intresserad av något får du gärna meddela det" tyder jag bara på att du är totalt osäker. Visa mer självförtroende och framåtanda utan att bli dryg...

 

Angående det sms som folk tycker att du ska skicka nu:

ta kommandot. Be inte om lov, lämna inte det hela för öppet!

 

"Hej, hoppas du hade det bra i Kalmar! Har ett förslag: du, jag, lite tända ljus och en flaska vin på fredag! Vad säger du?"

 

eller något i den stilen...

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min blygsamma erfarenhet av dylika situationer så är hennes svar en diss nio gånger av tio. Alla är ju olika så helt säker kan man aldrig vara.

Sen hur det skall avgöras emellan er hur man ska utse vinnare respektive förlorare låter jag vara osagt.

 

Tyvärr tror jag att det relativt osmidiga sms'et kan ha varit avgörande på ett negativt sätt ifall hon var tveksam (förutsatt att fortsatt umgänge var det önskade utfallet). Även här kan man inte veta säkert, det kan ha triggat henne också.

 

Nu var jag väl iofs inte direkt tillfrågad men jag kunde inte låta bli att kommentera saken.

 

mvh

VT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...