Gå till innehåll

Vem vinner vadet?


Jennez

Vem vinner vadet?  

137 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem vinner vadet?



Recommended Posts

Hej kära forumare!

 

Nu behöver jag er hjälp.

 

Stahl träffade en brud på en bal som jag tog med honom till (ni kan läsa mer om själva balen i hans dagbok).

Denna brud träffade han sen ett par dagar efter balen för lite mysigt samkväm, dock ej sex (enligt hans egen utsago).

 

Hur som helst kände den gode Stahl på sig att damen i fråga skulle dumpa honom nästa gång han hörde av sig. Han erbjöd mig 2 mot 1 i odds på att så skulle bli fallet. Jag antog vadet och satsade 500 kr.

 

När han senare på dagen ringde tjejen svarade hon inte. Jag försökte då hävda att jag hade vunnit vadet eftersom han ju trots allt inte blivit dumpad vid kontaktförsöket. Stahl tokvägrade och efter lite diskussion gav jag med mig (han hade ju inte haft någon riktig ”kontakt”).

 

Idag fick jag veta att han skickat ett mess med förfrågan om vindrickande och tillhörande. Han får då svaret:

”Hej! Jag skall hem till Kalmar imorgon så det går tyvärr inte. En annan gång! Hoppas att allt är bra.”

 

Ok, ett iskallt svar och hon är troligen inte intresserad. Men han är ju inte dumpad! Alltså borde väl jag vinna vadet, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

exakt hur blir man dumpad efter att ha träffats två gånger?

 

betyder det att hon inte vill träffas fler gånger? if so så ger meddelandet att han inte har blivit dumpad...

 

eller betyder det, jag orkar inte med dig eller har inte tid med dig.. du är dumpad, jag ängnar mig åt annat (tex åker hem till kalmar), ie han är dumpad, iaf för tillfället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt hur blir man dumpad efter att ha träffats två gånger?

 

betyder det att hon inte vill träffas fler gånger? if so så ger meddelandet att han inte har blivit dumpad...

 

eller betyder det, jag orkar inte med dig eller har inte tid med dig.. du är dumpad, jag ängnar mig åt annat (tex åker hem till kalmar), ie han är dumpad, iaf för tillfället

 

Ok, ok... ditchad eller whatever da. Men hon har ju inte uttryckligen sagt att hon inte vill traffas mer. Hon har ju faktiskt till och med, om man ska vara petnoga, sagt "En annan gang" vilket (aven om jag inte tror det) lamnar en del fonster oppna. I.e han ar inte ditchad eller dumpad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket ord man än använder dumpad, ditchad, slängd på soptippen etc så kan man inte komma ifrån att detta är en klockren "dumpning". Du är inte ens nära Jennez...

 

Det är bara semantik som håller dig kvar i den här matchen...

 

Hon kommer snart inte ens svara på samtalen. Har han dolt nr dröjer det eventuellt lite längre. Det är tom en överhängande risk att hon byter tel.nr....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kommer snart inte ens svara på samtalen. Har han dolt nr dröjer det eventuellt lite längre. Det är tom en överhängande risk att hon byter tel.nr....

 

Vadet var pa om han skulle bli dumpad nasta gang han pratade/hade kontakt med henne. Jag tror ocksa att han kommer att bli dumpad inom en snar framtid men han blev ju de facto inte dumpad genom det dar messet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska vara schysst och skriva ut SMSet som föranledde hennes "åka iväg till kalmar"-svar:

 

"Hej, jag vill dricka vin med dig, helst hos dig, på onsdag. Hör av dig om du är intresserad eller har ett bättre förslag. Om du inte är intresserad av något får du gärna meddela det."

 

Det här messet gör det såååå enkelt för henne att boka av allt om hon vill, men svaret hon ger är inte en ditchning i mina ögon (behöver inte vara det), men det är heller inget intressevisande. Det säger mig att hon är tveksam till vad hon vill, och antagligen försöker köpa tid.

 

POÄNGEN är dock: vadet handlade om huruvida hon ditchar mig eller inte. Detta är ett neutralt mess. Valet ska självklart avgöras när ett BESLUT kommer från hennes sida. Ifall hon nu inte hör av sig mer så vinner jag ju uppenbarligen vadet. Hör hon av sig om en vecka och vill träffas vinner de som har bettat.

 

Hon kommer snart inte ens svara på samtalen. Har han dolt nr dröjer det eventuellt lite längre. Det är tom en överhängande risk att hon byter tel.nr....

 

Jag kommer inte att höra av mig mer då jag anser bollen var hos henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får i alla fall underkänt för att ha sagt ovanstående. Avsluta messet efter Hör av dig.

 

Jag ville ju verkligen till alla pris undvika fler "dansa-runt-elden-lekar", varför jag ville göra det jävligt lätt för henne om hon nu ville boka av. Huruvida det är rätt att göra så eller inte låter jag vara osagt .. :)

 

Förövrigt avslutade hon sitt sms med "KRAM" efter "Hoppas allt är bra", men det glömde herr Jennez. All information måste fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag vill dricka vin med dig, helst hos dig, på onsdag. Hör av dig om du är intresserad eller har ett bättre förslag. Om du inte är intresserad av något får du gärna meddela det."

 

Det låter som att du försöker ge Jennez pengar. Snällt!

 

Vad menar du? Han vinner ju bara pengarna om hon _inte_ ditchar mig.

 

Nej, vadet var om hon ditchar dig eller inte nasta gang ni pratar i telefon/hors av/messar/whatever.

 

Ja men essensen av vadet var ju självklart när hon fattar någon form av beslut. Sen att du går in på detaljer som inte är relevanta egentligen, när du faktiskt förstod vad vadet handlade om även om jag inte skrev ut massa brasklappar för hur det skulle tolkas, det är bara synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag vill dricka vin med dig, helst hos dig, på onsdag. Hör av dig om du är intresserad eller har ett bättre förslag. Om du inte är intresserad av något får du gärna meddela det."

 

FFS! Jag har ju klockrent vunnit vadet! "Om du inte är intresserad av något får du gärna meddela det". Har hon meddelat det? SVAR NEJ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vadet var om hon ditchar dig eller inte nasta gang ni pratar i telefon/hors av/messar/whatever.

 

Ja men essensen av vadet var ju självklart när hon fattar någon form av beslut. Sen att du går in på detaljer som inte är relevanta egentligen, när du faktiskt förstod vad vadet handlade om även om jag inte skrev ut massa brasklappar för hur det skulle tolkas, det är bara synd.

 

Men for helvete! "Essensen" av vadet var ju att hon skulle dumpa dig vid nasta kontakt. Annars kan ju vadet vara pending tills ni ar 52 och skiljer er. Get my drift?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men for helvete! "Essensen" av vadet var ju att hon skulle dumpa dig vid nasta kontakt. Annars kan ju vadet vara pending tills ni ar 52 och skiljer er. Get my drift?

 

Nej, hon lär ju fatta beslut att träffas/ditcha innan vi är 52. Det förstår du väl själv?

 

Min poang ar bara att vadet gallde om det skulle ske vid forsta kontakt eller inte. Man kan ju inte inga ett vad med "nar hon bestammer sig" som alternativ. Det kan ju vara imorgon, om en vecka, om 1 ar, om 10 ar eller nar ni som sagt ar 52.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har uppfattat vadet på olika sätt, och bör därför stryka hela skiten.. ;)

 

Nej, Stahl VET att det gallde forsta kontakten och inget annat.

 

Jag vet vad jag menade och det gjorde du också.

 

Efter dubbekoll av regler for vadet vilket har givit dig mer an en chans att tanka igenom det sa spelar det fan ingen roll vad du menade. Det som spelar roll ar vad vadet ordagrant gallde. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet inte vad det är för kille som hon ska träffa i Kalmar?

 

Har Stahl tur kanske det är denna kille som blir dumpad och hon "stallar" bara könsumgänget med Stahl tills detta är genomfört.

 

Det ar ju faktiskt en mojlighet, om an mikroskopisk. Men det ar just sadana har forbehall som gor att han faktiskt inte ar dumpad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igentligen är det för tidigt för att säga om han har blivit dumpad eller inte, det verkar faktiskt i mina ögon som att hon mycket möjligt kan vara intresserad.

 

Staahl, det där var fanimej det sämsta sms jag nånsin sett :P Du ska vara glad att hon inte sade upp bekantskapen direkt ;) Visserligen bådar väll det gott för framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...