Papa Kubo Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 Bäst just nu: Omar Rodriguez - Regenbogen Stelen Van Prostituees Flippad fusion från gitarristen i Mars Volta. Citera
Orcus Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Arch Enemy - Doomsday Machine, fantastisk dödsmetall med den osannolikt duktiga Angela Gossow på sång/growl. Mycket, mycket bra! //Hickmott Du hade rätt i detta grymt bra platta, men även Anthems of Rebellion var grym ! Bra tips, mer sånt Citera
Hickmott Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Arch Enemy - Doomsday Machine, fantastisk dödsmetall med den osannolikt duktiga Angela Gossow på sång/growl. Mycket, mycket bra! //Hickmott Du hade rätt i detta grymt bra platta, men även Anthems of Rebellion var grym ! Bra tips, mer sånt Kolla det här: Måste också passa på att tipsa om Roadrunner United. Ett måste för alla fans av Roadrunner Records artister. 40-50 av Roadrunners artister i olika nya konstellationer. En massa riktigt, riktigt bra låtar. //Hickmott Citera
Orcus Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Den var helt ok Hick tar nog några genomlyssningar dock. Får väl passa på att spika dit favorit Thrasharna ifrån Bay Area. Exodus - Shovel Headed Kill Machine Nytt thrashmästerverk och uppföljare till 2004 års absolut bästa thrash platta. Dock tar denna några fler genomlyssningar än Tempo Of The Damned. Thrash on Citera
hnat Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Det kan vara en kombination av att trådarna för NES-spel och den här ligger bredvis varandra och att jag ÄR vaken just nu, men hur jävla skön är ite låten till banan med han med saxarna i första mega men-spelet? EDIT: ändå ganska lite stafvfel va?!! EDIT 2: Mehh!!!! Cut Man heter ju bossen för faaan!11 Citera
Chris_ Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Låtar:Sonata Arctica - Shy *Blir lite småkär* Citera
hnat Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Det kan vara en kombination av att trådarna för NES-spel och den här ligger bredvis varandra och att jag ÄR vaken just nu, men hur jävla skön är ite låten till banan med han med saxarna i första mega men-spelet? EDIT: ändå ganska lite stafvfel va?!! EDIT 2: Mehh!!!! Cut Man heter ju bossen för faaan!11 Det här blir ju OT som fan, men hur skadad är man egentligen inte om det första man gör då man kommer hem från efterfest klockan 6 på morgonen är att logga in på pf.nu? EDIT: kan ju hålla det lite on topic och titta i backspegeln lite och tipsa om Isolation Years som jag nyss "upptäckt". Bra första lyssningar är Frosted Minds och I´m Not Myself. Citera
Papa Kubo Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Mest genialiskt just nu: Montt Mardiés engelskspråkiga version av Håkan Hellströms Kom igen Lena. Citera
Swede Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Mest genialiskt just nu: Montt Mardiés engelskspråkiga version av Håkan Hellströms Kom igen Lena. agree Citera
C-Line Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Det jag lyssnar mest på nu är: Cage - Hells Winter (Kanske årets bästa skiva) Kano - Home sweet home Sean Price - Monkey Barz Felt - A tribute to Lisa Bonet J-Zone - A job aint nothing but work Thethyrday - The perfection xperiment 2 Atmosphere - You cant imagine how much fun were having mfl Citera
Knapp_0 Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 länk till katebush.com Oj, vad bra hon är. Har missat helt att hon gjort come-back. Hon var mitt allt. Hon är mitt allt. * LP - QoS * Citera
Swede Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 länk till katebush.com Oj, vad bra hon är. Har missat helt att hon gjort come-back. Hon var mitt allt. Hon är mitt allt. * LP - QoS * Aerial (nya skivan) var en lätt besvikelse Citera
eurythmech Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Vackraste låten någonsin... Jag tänkte först påstå att du hade fel, men du hade rätt Citera
kj_ Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Jag tänkte först påstå att du hade fel, men du hade rätt synd om killen bara...sådan talang, sådan tragisk död. "Vackraste låten någonsin...", är kanske att överdriva, men man får fan leta länge för att hitta någon vackrare. Denna är också hur vacker som helst Citera
ErikJ Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Allinson Crowes verision av Hallelujah är bättre:) Citera
eurythmech Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Allinson Crowes verision av Hallelujah är bättre:)Tror den ska finnas på youtube med. ban pls Citera
kj_ Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Allinson Crowes verision av Hallelujah är bättre:) skämtar du med mig? jaja smaken é som baken Citera
Goatse Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Buckleys version är bra men John Cale's är bättre, den ger mig alltid rysningar. Oohhh! Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Oj! Så mycket sämre Cales version var. Förstår nu ännu mer varför Lou sjöng i VU Citera
psatiw Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Den aukustiska/live/demoversion (som jag inte hittar) som finns av den här är klart nåt av det bättre som skrivits i genren (gärna med Lou istället för "Ollo" då). Buckley's "Hallelujah" är förstås grym, bara löjligt att skriva annat. Nåt helt otippat som jag kommer på typ 1 gång per år (and now is that time) är hur bra delar av Moneybrothers produktion är. Lätt en av Sveriges mest underskattade artister och skivbolagen som promotat honom har fuckat upp big time IMO (genom att välja fatalt fel låtar) även om han nu har slagit igenom stort med det som pushats för. För de som orkar göra sig en ny uppfattning, lyssna på Don't call the Police, Keep the hurt at bay, Positive vibrations och Feelings get stronger in the dark från första skivan (Blood Panic) samt Nobody's lonely tonight och Whats the use in trying från andra (To die alone). Citera
Sansrom Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Smakprov på en gigant! http://youtube.com/watch?v=4Y65KyO_O-Q Citera
Goatse Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Den aukustiska/live/demoversion (som jag inte hittar) som finns av den här är klart nåt av det bättre som skrivits i genren (gärna med Lou istället för "Ollo" då). Buckley's "Hallelujah" är förstås grym, bara löjligt att skriva annat. Perfect day kan få mig att börja spontanböla. Ja Buckleys är grym, men jag föredrar det tempot som Cales håller, ska kika på live-videon som postades här i tråden nu. Jävla youtube är slött för mig idag. Citera
Recommended Posts