hansolo Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Satyricon: Dark Medieval Times och Nemesis Devina (album) Dimmu Borgir: Death Cult Armageddon (album) Citera
Goatse Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 %#"% fan psatiw, plocka väck den där länken. Tänk på de som hör Perfect day för första gången idag, av Ollo1412. Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Det där var ganska mysigt Sansrom! När vi är inne på Lou och på att nästan böla btw http://youtube.com/watch?v=S52aR94DYVs Vad gäller Moneybrother så... Jag vet inte, det är hemskt mysig musik. Mycket blås, och blås är bra. Men har han inte fått ganska mycket cred? Citera
jello Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Ja Buckleys är grym, men jag föredrar det tempot som Cales håller Jamen, Leonard Cohen ffs är ni helt efterblivna eller bah. Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jamen, Leonard Cohen ffs är ni helt efterblivna eller bah. Att säga att Leonard gör sin egen låt bättre än Jeff är lite som att hävda att Henry Ford borde köra Ford Focus i rally-VM i år. Nja, smärre överdrift kanske. Det finns ingen Reznor/Cash-diff, men som sångare betraktat är Buckley så otroligt >>> Cohen. Citera
Goatse Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Cohens suger. Däremot en eloge till honom för att han skrev en fin mall att skapa ett konstverk av. Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Ååååh! Jag har ju glömt dela med mig, till människor som kan tänkas vara lika efter som jag och inte sett den här förr....den borde ses två gånger om dagen, fyra dagar i veckan: Citera
hnat Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Moneybrother Tycker den nya plattan är mysig. Helst duetten med Jerry Williams. I övrigt hänvisar jag till min avatar + loc + signatur för 90-talets mest underskattade album. Rolling stones utnämde det till -96 års sämsta. Citera
Goatse Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Haha, helt sinnessjuk. Fick mig på bra humör i alla fall... Åh, att få se detta live: (ok det är klipp från olika konserter men ändå) http://www.youtube.com/watch?v=K7IieOVL64E Danzig får mig att tvivla på min sexualitet. Citera
Goatse Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jeff Healeys cover på Beatles - While my guitar gently weeps Vilken känsla! Så mycket bättre än originalet. Bonuspoäng för frisyren. http://youtube.com/watch?v=MJh3KaIKDAw Citera
AnnaDea Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Ennio Morricone, James Horner och Hans Zimmer. Gudomlig musik! Citera
tobbe102 Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Bra tråd med många bra tips. Oerhört märkligt dock att ingen nämnt Antony & the Johnsons. Detta torde vara den vackraste och samtidigt sorgligaste musik som någonsin gjorts. Uppskattas kanske inte av alla tuffa hårdrockare men man bör ge allt en chans! Två skivor har de släppt: Antony & The Johnsons (Fantastisk) I am a bird now (Ännu bättre) Citera
jello Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Att säga att Leonard gör sin egen låt bättre än Jeff är lite som att hävda att Henry Ford borde köra Ford Focus i rally-VM i år. Nja, smärre överdrift kanske.Det finns ingen Reznor/Cash-diff, men som sångare betraktat är Buckley så otroligt >>> Cohen. Därför det var så efterblivet att han inte ens var nämnd, pysen Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jeff Healeys cover på Beatles - While my guitar gently weeps Vilken känsla! Så mycket bättre än originalet. Bonuspoäng för frisyren. http://youtube.com/watch?v=MJh3KaIKDAw Wow, lyssnade i 17 sekunder, behöver spypaus. Herregud. Måste genast höra det fantastiska originalet. Citera
jello Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 John Frusciante - The Past Recedes Citera
psatiw Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Vad gäller Moneybrother så...Jag vet inte, det är hemskt mysig musik. Mycket blås, och blås är bra. Men har han inte fått ganska mycket cred? Men människa, läste han inte vad jag skrev? Killen är ju felpromotad. OK, ta ner bara TVÅ av de låtar jag listade och en av dem måste vara Don't call the police. Lyssna. Bra. Tycker den nya plattan är mysig. Helst duetten med Jerry Williams. Har faktiskt inte köpt den svenska ännu, men det måste man väl göra så att man har "hela" samlingen. I övrigt hänvisar jag till min avatar + loc + signatur för 90-talets mest underskattade album. Rolling stones utnämde det till -96 års sämsta. Alltså, jag svär, utan att söka eller nånting, och utan att ha den - är inte det där nån gammal Weezer-skiva? Props till mig själv om jag har träff på den här alltså! Negs till dig för att du "blev kvar" och inte fattade att Weezer faktiskt bara var kassa, även om jag också lyssnade lite på dem då det begav sig och fick för mig att det var nåt att ha. Citera
hnat Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Alltså, jag svär, utan att söka eller nånting, och utan att ha den - är inte det där nån gammal Weezer-skiva? Props till mig själv om jag har träff på den här alltså! Rätt. Negs till dig för att du "blev kvar" och inte fattade att Weezer faktiskt bara var kassa, även om jag också lyssnade lite på dem då det begav sig och fick för mig att det var nåt att ha. Fel. Eller det beror ju på, deras 2 första var ju underbara, sen en ok, en kass, och nu senast ok igen. Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Hmm, men jag hade ju Blood Panic en gång i tiden. Oh vänta, jag har den på datorn. Lyssnar Citera
hnat Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Trist grupp gör en cover på en trist artist låt = lol, bra? Citera
Juggler Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Inget tips om musik men tips om musiksajt. http://musicovery.com/ har jag använt mycket idag. Man väljer tempo och stämmning så slumpar den fram strömmande musik. Mestadels kända artister men det fungerar bra tycker jag. Vill man finlira kan man specificera vilka genrer som ska vara med. Citera
Djens Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Calaisa är nötgrindmusiken! ibland lugnt o ibland lite svängigare, perfekt! Citera
Bisox Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Calaisa är nötgrindmusiken!ibland lugnt o ibland lite svängigare, perfekt! Men nån måtta får det väl ändå vara... Nä nu måste jag rensa min själ med lite Dave Matthews och Tim Reynolds (Akustiskt gitarronani) Citera
The Grand Bark Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Santana, Soul Sacrifice, Woodstock 69'. Innan han började lira hissmusik. http://www.youtube.com/watch?v=XnamP4-M9ko Citera
KungKroon Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Lyssnar på Ozzy, Black Sabbath, Iron maiden, rainbow, sonata arctica, blind guardian, falconer mm.. Citera
Recommended Posts