Gå till innehåll

Mogge - NL50


Mogge13

Recommended Posts

  • Svars 832
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte känt för att spela ngt mer sen förra sessionen så idag blev det bara ca 300 händer och +$571 på spelet och +$20 i bonus :) sen så fick jag också €700 i bonus idag.. så nu ligger totala rullen på ca $5700 :) Men som sagt så kommer jag ta ut ca $1400-$1500 snart, för att köpa en laptop :)

 

 

 

Här är också filmen nu, har "gjort" om den till en typ windows media fil ( ???) så nu ska den gå att ladda ner :P

 

http://www.megaupload.com/?d=XO6WUCN4

 

 

kul om nån kunde kommentera, fast det är inte så bra kvalitet på den..

 

 

God natt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart får du dina höga bonusar från??

 

Vilka höga bonusar ?

 

dom $1400 jag fick nyligen är från två b2b bonusar som jag gjorde för ca 30 dagar sen :)

 

 

 

 

 

Skönt att du inte gulade. Tyckte att du skrev det i din förra dagbok.

 

Dito.

 

Det värmer :)

 

 

 

:club::diamond:

 

Dagens första bad beat.

 

 

vaknar kl 08 efter ha somnat kl 03 , på den enda dagen jag kan sova ! :evil:

 

 

 

Men nu blir det att fixa en del grejor, sen kanske det blir lite grind ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm börjat tittat på filmen din :) ... 12 min typ ska se resten senare.

 

Och hmm får väl säga att som du skriver lite och så är du ju lite fiskig. Tycker personligen inte om att spela typ 98s i SB i en höjd pott ... eller A7s då ska jag ha position eller möjligtsvis att så gott som alla är med.

 

Sen så AK efter drygt fem min. Q7TK bräda eller hur den är och du foldar för ett bet som ger dig 1:4 ?!? ... känns som att man bör syna den du behöver inte vara slagen där imho även om det är troligast men kan ju kanske med lite tur ha en del outs. Jag skulle synat den i alla fall för att se river och hur fi reagerar på den.

 

edit: kvaliteten var riktigt horribel ja :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm börjat tittat på filmen din :) ... 12 min typ ska se resten senare.

 

Och hmm får väl säga att som du skriver lite och så är du ju lite fiskig. Tycker personligen inte om att spela typ 98s i SB i en höjd pott ... eller A7s då ska jag ha position eller möjligtsvis att så gott som alla är med.

 

Sen så AK efter drygt fem min. Q7TK bräda eller hur den är och du foldar för ett bet som ger dig 1:4 ?!? ... känns som att man bör syna den du behöver inte vara slagen där imho även om det är troligast men kan ju kanske med lite tur ha en del outs. Jag skulle synat den i alla fall för att se river och hur fi reagerar på den.

 

edit: kvaliteten var riktigt horribel ja :(

 

själv så älskar jag att spela 98s i en höjd pott :D dock där så var ju inte positionen ej så bra.. A7s var väl lite väl slaskigt ;)

 

 

men den med AK så var jag %98 på att jag var slagen där och jag kan ha haft som mest 3 outs för vinst ( eller split) så fold kändes bäst..

 

 

såg lite på den nyss och håller med om kvaliteten :x

 

 

 

 

 

:club::diamond:

 

 

Har spelat en minisession på 35min nyss, spelade in den också :P men nu så körde jag utan avatars och inte nått surfande på pf ;) hoppas det blir lite bättre kvalitet nu..

 

 

Och nu kommer ni få se när jag spelar riktigt riktigt dåligt :oops: fattar inte, men spelade uselt som in i hel..... gick dock bara -$50 :)

 

 

håller på att "göra" om den till wma (?) fil nu så jag kan lägga upp den senare..

 

 

 

mer grind snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sc är fint att spela i höjda potter MED position ;) inte annars vad jag tycker. Om det inte riktigt framkom :nod:

 

I get your point !

 

:club::diamond:

 

 

går inte så bra nu .. :(

 

torskat med TopPair+openended str8 flush draw mot över par (Qjs på brädan Ts9sx Qx mot KK, allin på turn)

 

Nöt stege mot set allin på turn, han klonk på rivern

 

och så tror jag det var nån mer stor pott jag hade oflyt i, men jag kommer inte ihåg ;)

 

edit: den stora potten jag inte kom ihåg var: allin med nötfärgsdrag+ 2överkort mot toppair.. klonkar inte

 

men grindar vidare :P:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu finns det ju inte längre.. tror jag aldrig i hela mitt liv har haft så här bra kort ... och så här dåliga floppar, turn, river.. seriöst det är sjukt.. jävligt jävligt jävligt jävligt nära tilt.. ( eller jävligt nära att jag går in och skottar bort rullen)

 

-$970 ENBART på nl200 och det är %95 otur och %5 tilt och dåligt spel.. så sjukt..

 

 

 

paus nu.. sen vettefan om jag grindar mer..

 

 

 

 

 

 

 

 

finns en lite liten liten positiv grej med de här.. jag har inte gått upp och tilt skottat än.. ;) sen så har jag faktiskt inte tiltat nånting nästan på spelet utan har skrikit vid datorn bara ! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som lite omväxling så blir det lite sngs och mtts nu :) på party, ska spela två mtts och grindar lite $33 sngs så länge :P

 

 

Det gick inte så bra -$264 , så nu blir det sng skott ! en $55 en $77 en $109 och en $215

 

om jag inte kommer itm i nån så blir det inget mer spel idag förutom mtts

 

wish me luck :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL

 

hade $250 kvar på party, gick in med det på ett nl400 bord.. floppa nötstegen=dubbling och nu den här handen

 

blev ganska överraskad när jag vann den..

 

***** Hand History for Game 5031931062 *****

$400 NL Texas Hold'em - Saturday, August 26, 10:17:28 ET 2006

Table Table 110826 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: jasperov ( $364.57 )

Seat 2: Luciom ( $383.30 )

Seat 3: Crazy_Froggy ( $441.90 )

Seat 4: Staalanden ( $122.66 )

Seat 5: stuDOG555 ( $495.17 )

Seat 6: MOggE_123 ( $664.54 )

MOggE_123 posts small blind [$2].

jasperov posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to MOggE_123 [ Qc Jc ]

Luciom folds.

Crazy_Froggy folds.

Staalanden folds.

stuDOG555 raises [$15].

MOggE_123 calls [$13].

jasperov folds.

** Dealing Flop ** [ Tc, Ad, 9c ]

MOggE_123 checks.

stuDOG555 bets [$25].

MOggE_123 raises [$65].

stuDOG555 calls [$40].

** Dealing Turn ** [ Th ]

MOggE_123 bets [$120].

>You have options at $12K Gtd.(811254) Table #18 Table!.

stuDOG555 calls [$120].

** Dealing River ** [ Ac ]

MOggE_123 checks.

stuDOG555 checks.

MOggE_123 shows [ Qc, Jc ] a flush, ace high.

stuDOG555 doesn't show [ 7d, 8c ] two pairs, aces and tens.

MOggE_123 wins $401 from the main pot with a flush, ace high.

 

ligger ändå ca -$1300 idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du e ju spelberoende, lägg ner direkt e mitt råd, eller, kom tillbaka när du har disciplin! för det verkar ju vara det du saknar, gå ner i nivå och bord .

 

orka

 

 

:club::diamond:

 

ute ur alla mtts och ligger typ -$1200 för dagen nu :|

 

käk nu mer grind på party sen kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

käkat och spelat lite mer nl400 som shortie.. (50BB)

 

hade $865 på kontot på party, så in med $200+$200+$200+$265 på 4 nl400 bord :)

 

gulade på första bordet med AK mot QJs allin pre ( $300 pott) flop K25 med två i hans färg och på turn sitter den.. :x

 

gulade på de andra bordet också med KQs mot 57 allin på flop 235 med två i min färg, ingen klonk för mig dock ..

 

på dom andra borden lyckades jag bygga stackarna till ca $500 och $700 :D

 

så ligger ca -$800 idag, känns inte så jättefarligt ;)

 

 

mer grind snart kanske om jag kan bestämma mig för vad jag ska lira ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...