Gå till innehåll

Mogge - NL50


Mogge13

Recommended Posts

Personligen skulle jag aldrig köpa en "noname" laptop typ Zepto som det talas om ovan. Har ingen som helst erfarenhet av just Zepto, men sådana företag kommer och går och man vet inte riktigt var man har dom.

 

Håller med dig om att man ska vara väldigt kritiskt till dessa noname företag.

Jag valde den av den enkla anledningen att jag blev tipsad av väldigt kunnig och pålitlig källa till mig, att zepto var grymma till ett bra pris.

 

Jag är iaf grymt nöjd med min och kommer inte tveka om jag hittar en bra i framtiden från samma märke. Än så länge räcker min gott o väl.

 

Sen har ju zepto datorerna fått en del priser för att vara bra.

 

http://www.zepto.com, så ser man att det inte är ett litet sketet företag utan de har expanderas mer än norden.

 

Det jag däremot vägrar köpa är Datorer som IBM/HP, märkesdatorer som jag som hobby användare inte tror kan utnyttja till max, inte värt de extra $$$$.

 

:heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 832
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

nån som har nån mer kommentar på dom tre ?

 

 

lutar åt HP, efter den Acern :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte Inspiron?

 

Tunga, plastiga, stora, marknadens sämsta skärm, dyra (konfigurera upp dom till samma prestanda som liknande Latitude och det skiljer typ 500kr), dåliga tangentbord, dålig kvalité öht. Dells Latitude är en helt ok serie datorer, lite plastiga och stora kanske, men i övrigt helt ok. Jag har haft många kunder som varit missnöjd med sina Inspiron.

 

COMPAQ PRESV5155EA duger den som poker dator? Har precis köpt en, så var snäll :roll:

 

Compaq Presario 5155? Det är ju en stationär dator. Har inte direkt varit något större beundrare av Presario stationära datorerna, jag tyckte framförallt att fläktljudet var alldeles för högt :( Chassina på Compaq gillade jag, bra byggda. Inte alls som Dells böjbara plastchassin :lol:

 

Ang dell. Har själv en Inspiron 9300 med "extra allt". Har aldrig varit så nöjd (okej, den är inte lätt förstås men ska inte släpa den till fots så mkt), en multitablande-pokerspelares våta dröm med 17" wide och 1920x1200 i res :D

 

Helt kanon alltså, var själv väldigt anti-dell innan köpet.. men blev överraskad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My 2c.

 

Vi har Dell på jobbet. Hade en blå Dell Inspiron (8190?) från typ 3-4 år sen tidigare med 1600x1200 skärm. Skärmen var grymt bra och datorn var snygg men den vägde BLY.

 

Nu fick jag en Latitude i vintras med 1600x1020 eller nåt. Skärmen är mycket sämre. Dels är det ju widescreen och sämre upplösning (för poker iaf) men betraktningsvinkeln är mycket sämre också. Däremot är den mycket lättare.

 

När jag sitter ute hos kund har jag en IBM av senaste modell. 1600x1200, väldigt platt och lätt. Grymt bra dator, men tyvärr gräsligt ful och säkert svindyr.

 

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av HP, Compaq och de andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My 2c.

 

Vi har Dell på jobbet. Hade en blå Dell Inspiron (8190?) från typ 3-4 år sen tidigare med 1600x1200 skärm. Skärmen var grymt bra och datorn var snygg men den vägde BLY.

 

Nu fick jag en Latitude i vintras med 1600x1020 eller nåt. Skärmen är mycket sämre. Dels är det ju widescreen och sämre upplösning (för poker iaf) men betraktningsvinkeln är mycket sämre också. Däremot är den mycket lättare.

 

När jag sitter ute hos kund har jag en IBM av senaste modell. 1600x1200, väldigt platt och lätt. Grymt bra dator, men tyvärr gräsligt ful och säkert svindyr.

 

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av HP, Compaq och de andra...

 

Känns inte som om det är så viktigt om den är snygg eller ej?? Mogge?? ska du widescreen eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My 2c.

 

Vi har Dell på jobbet. Hade en blå Dell Inspiron (8190?) från typ 3-4 år sen tidigare med 1600x1200 skärm. Skärmen var grymt bra och datorn var snygg men den vägde BLY.

 

Nu fick jag en Latitude i vintras med 1600x1020 eller nåt. Skärmen är mycket sämre. Dels är det ju widescreen och sämre upplösning (för poker iaf) men betraktningsvinkeln är mycket sämre också. Däremot är den mycket lättare.

 

När jag sitter ute hos kund har jag en IBM av senaste modell. 1600x1200, väldigt platt och lätt. Grymt bra dator, men tyvärr gräsligt ful och säkert svindyr.

 

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av HP, Compaq och de andra...

 

Känns inte som om det är så viktigt om den är snygg eller ej?? Mogge?? ska du widescreen eller inte?

 

 

snygg eller ej spelar en väldigt liten liten roll... widescreen ? hur menar du ?

 

17" eller va ?

 

är inte så datorkunnig liksom ;)

 

 

:club::diamond:

 

 

om nån inte fattade det så är jag hemma i kära peking nu :P

 

snart blir det lite nl50 grind! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner inte för att spela nl50 :(

 

så det blir lite $24 sngs istället :D

 

 

Kommer ha ett mål att komma top 10 på leaderborden (FT)

 

Spelar du 15-20/dag så fixar du lätt top 10

 

okok :P

 

förresten hittar inte dig på leaderborden ? inte spelat så mycket på sistonde ?

 

förresten saknar din dagbok! börja skriv nu då ! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner inte för att spela nl50 :(

 

så det blir lite $24 sngs istället :D

 

 

Kommer ha ett mål att komma top 10 på leaderborden (FT)

 

Spelar du 15-20/dag så fixar du lätt top 10

 

okok :P

 

förresten hittar inte dig på leaderborden ? inte spelat så mycket på sistonde ?

 

förresten saknar din dagbok! börja skriv nu då ! ;)

 

Satsar inte på leaderboarden den här månaden, kommer inte kunna spela lika mkt och då känns det meningslöst. Sen kommer jag spela en del $36 oxå och de räknas inte till den låga leaderboarden.

 

Ska försöka ta tag i dagboksskrivandet. Blir så slaskig om jag inte skriver :)

 

ps. 75s allin pre ITM is the shit :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

synd att den inte finns i lager nu (?) men den borde väl komma in ?

 

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

ska snart ta ett break så hade bara tre bord kvar ett HU ett 6 kvar och så är jag kvar i en MTT också så fullt bord där..

 

hamnar all in HU med JT mot K6.. xxx x T klonk! :D och jag vinner

 

i den andra sng så hamnar jag allin med 44 mot 99.. x4x 4 x :D dubblar och blir chippie

 

i mtt:en så hamnar jag allin med A6s mot 88 flop A42 4 x :D dubblar, men är short ändå..

 

 

allt inom en minut :shock:

 

 

edit: uppdaterat första sidan nu också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räknade ihop rullen nyss, och konstigt nog så får jag bara upp den till $4K exakt nästan ( då räknar jag fortf. med uttaget) men borde ju ha mer! är ju +€300 idag, och igår gick jag ca -$230, så då borde jag alltså ha lite mer än $4K

 

Du har säkert glömt någon sajt bara. När jag bonushorade "försvann" typ $100 i veckan eftersom jag spelade på så många sajter. Sen blir man jätteglad när de tycker upp sådär oväntat :)

 

Japp, hade glömt prima ;) så rullen låg igår på $2426 inte på ca $2200 som jag hade räknat (fel) det till :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

första sng grinden för månaden är över..

 

blev 18 sngs och fin fina +$300 :=)

 

18 $24 sngs

 

roi: 69,6%

itm: 61,1%

resultat: +$300,60

 

 

 

men backade ju €115 eller så på b2b förut och så spelade jag en mtt för $24 så plusset är inte så stort men ändå nöjd ;)

 

 

 

break ett tag nu, kanske kanske mer lir senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...