Gå till innehåll

Mogge - NL50


Mogge13

Recommended Posts

Hej Hej allihopa ! :P

 

 

Nu är jag "tillbaka" igen :)

 

 

För er som inte har läst min förra dagbok, så här är den http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=28610&start=0

 

 

Allt personligt kan ni läsa om där!

 

 

 

 

Ett "litet" problem som jag har är att jag tiltar så fruktansvärt lätt och mycket ! :oops::evil:

 

 

Men nu så ska jag försöka ändra på det ! :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

Det sista jag skrev i den förra dagboken är från söndagen förra veckan, då jag tappade (läs: tiltade bort) $3,5K och på fre, lör så hade jag tappat $500

 

så totalt på den förra helgen gick jag -$4K

 

och gick från $7K i rulle till $3K :(

 

 

vilket gjorde att jag tappade lite lust för pokern.. och den senaste veckan så har jag spelat väldigt lite ( för mig )

 

visst $4K är egentligen inte hela världen, men jag blev nedslagen kändes det som eftersom jag hade nästan jobbat upp rullen, efter tilten i början på månaden, och så kommer det igen och man blir nedknuffad :(

 

 

 

Men Men nu är det nya tag! :D och jag har ett mål och det är att helt enkelt :

 

TILTA INTE !

 

 

 

 

Har iaf. lyckats klonka upp rullen till ca $3700 dom senaste dagarna, genom lite skottning på nl200. :)

 

 

plus att jag har fått $1400 i bonusar (b2b) nu, men dom kommer jag ta ut.. för att köpa en laptop + lite annat smått och gott :P

 

 

Ja ja, nog snackat nu !

 

 

 

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

 

Ska börja lite grind nu, blir nog några timmar nu på kvällen!

 

 

kommer också posta (i nästa inlägg) en ganska sjuk hand från min skottning på nl200, min största pott på den nivån..

 

 

 

 

I am back ! :D

 

 

 

 

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

09/03

 

Nytt mål!

 

Ska börja grinda sngs igen, nu på FT och $24 nivån..

 

har som mål att komma top 10 på deras leaderbord!

 

 

Mål: spela ihop till 3K i rulle och ta ut 2K till en dator ! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 832
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till! Kul att du är tillbaka :D

 

Lite halvironiskt dock att du säger att du tiltar för mycket och sedan säger att du byggde rullen från $3k till $3.7 genom skottning. Säker på att det är så smart att börja med att skotta det första man gör efter en extrem downswing? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer min absolut största pott på 1-2 :D

 

 

 

Pushade på floppen enbart för att både jag och "c1r1v1n" hade också en ganska stor och trodde jag hade ganska mycket FE för allt utom set och KJ .. och just dom händerna var det enda jag hoppades att han inte hade, J6 var ju faktiskt nästan den bästa handen jag kunde vara upp mot där..

 

räknade nyss i kalkylator och det visade sig att jag faktiskt leder där :D med %51 ;)

 

Men om jag var fi så skulle jag iaf foldat där.. vekt ?

 

FullTiltPoker Game #930283716: Table Scholar (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 13:14:28 ET - 2006/08/24

Seat 1: Tiltaren ($398)

Seat 2: LuckyBettie ($311.30)

Seat 3: c1r1v1n ($496.50)

Seat 4: RhymesWithBuck ($203)

Seat 5: nesteggSucks ($97)

Seat 6: DoctaBluff ($200)

LuckyBettie posts the small blind of $1

c1r1v1n posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tiltaren [9s Ks]

RhymesWithBuck folds

nesteggSucks folds

DoctaBluff folds

Tiltaren raises to $7

LuckyBettie calls $6

c1r1v1n calls $5

*** FLOP *** [6s Js Kd]

LuckyBettie checks

c1r1v1n checks

Tiltaren bets $14

LuckyBettie calls $14

c1r1v1n raises to $50

Tiltaren raises to $391, and is all in

LuckyBettie folds

c1r1v1n calls $341

Tiltaren shows [9s Ks]

c1r1v1n shows [Jh 6h]

*** TURN *** [6s Js Kd] [9h]

*** RIVER *** [6s Js Kd 9h] [As]

Tiltaren shows a flush, Ace high

c1r1v1n shows two pair, Jacks and Sixes

Tiltaren wins the pot ($814) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $817 | Rake $3

Board: [6s Js Kd 9h As]

Seat 1: Tiltaren (button) showed [9s Ks] and won ($814) with a flush, Ace high

Seat 2: LuckyBettie (small blind) folded on the Flop

Seat 3: c1r1v1n (big blind) showed [Jh 6h] and lost with two pair, Jacks and Sixes

Seat 4: RhymesWithBuck didn't bet (folded)

Seat 5: nesteggSucks didn't bet (folded)

 

 

 

Snart så börjar grinden !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hej allihopa ! :P

 

 

Nu är jag "tillbaka" igen :)

 

 

För er som inte har läst min förra dagbok, så här är den http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=28610&start=0

 

 

Allt personligt kan ni läsa om där!

 

 

Lite käftsmällar är bra ibland... ;)

 

Allvarligt, spelade ett tag på Svenska spel och gick sjukt bra där, dessutom hadde dom en spärra-konto-knapp-ett-tag som va bra, jag har lyckats i princip sluta tilta, kom faktiskt inte ihåg sista gången jag tiltade.

Jag hadde ett par sjuka badbeats inatt med grymma potter... men jag stänger av ett tag och mördar lite i counter-strike sen kan man spela igen :)

 

Hitta en rast aktivitet för att ladda om.

 

 

 

 

Ett "litet" problem som jag har är att jag tiltar så fruktansvärt lätt och mycket ! :oops::evil:

 

 

Men nu så ska jag försöka ändra på det ! :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

Det sista jag skrev i den förra dagboken är från söndagen förra veckan, då jag tappade (läs: tiltade bort) $3,5K och på fre, lör så hade jag tappat $500

 

så totalt på den förra helgen gick jag -$4K

 

och gick från $7K i rulle till $3K :(

 

 

vilket gjorde att jag tappade lite lust för pokern.. och den senaste veckan så har jag spelat väldigt lite ( för mig )

 

visst $4K är egentligen inte hela världen, men jag blev nedslagen kändes det som eftersom jag hade nästan jobbat upp rullen, efter tilten i början på månaden, och så kommer det igen och man blir nedknuffad :(

 

 

 

Men Men nu är det nya tag! :D och jag har ett mål och det är att helt enkelt :

 

TILTA INTE !

 

 

 

 

Har iaf. lyckats klonka upp rullen till ca $3700 dom senaste dagarna, genom lite skottning på nl200. :)

 

 

plus att jag har fått $1400 i bonusar (b2b) nu, men dom kommer jag ta ut.. för att köpa en laptop + lite annat smått och gott :P

 

 

Ja ja, nog snackat nu !

 

 

 

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

 

Ska börja lite grind nu, blir nog några timmar nu på kvällen!

 

 

kommer också posta (i nästa inlägg) en ganska sjuk hand från min skottning på nl200, min största pott på den nivån..

 

 

 

 

I am back ! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

Vet inte vad som hände med min post ?!?!

 

 

Skulle bara ge dej rådet att hitta en rastaktivitet vid en badbeat/tilt.

 

Jag dödar på counterstrike i 30 min... gör att man helt kopplar bort pokern.

 

Tiltar väldigt sällan nu, kommer faktiskt inte ihåg sista gången då jag faktiskt slutat bry mej. Hadde dock 2 grymma badbeats med stora potter inblandade inatt, båda gångerna med stege och blev utdragen på kåk och flush på river... då stängde jag av ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Kul att du är tillbaka :D

 

Lite halvironiskt dock att du säger att du tiltar för mycket och sedan säger att du byggde rullen från $3k till $3.7 genom skottning. Säker på att det är så smart att börja med att skotta det första man gör efter en extrem downswing? :lol:

 

 

nl200 är den nivå jag har känt mig helt klart bäst på.. och har riktig fin statistik på den :)

 

men sen så har jag inte riktigt spelat så seriöst utan typ 3 bord i 45 min och så.. inte ex. 6 bord i 3h som en vanlig session brukar se ut ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har 5 tablat nl200 i ungefär en timme nu, har spelat in ca 40 min av dom med hjälp av camtasia :D.. har gått bra upp $571 på spelet och +$20 i bonus :)

 

 

Men nån som kan hjälpa mig med hur jag kan lägga upp filmen nån stans och hur jag gör.. kan absolut inget om det :(

 

riktigt tacksam om nån kunde göra det !

 

 

ska snart lira mer tror jag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna titta på filmen, men jag vet inte hur jag går till väga riktigt, när jag klickar på länken kommer jag till startsidan för "megadownload"...

 

Precis bredvid MEGAUPLOAD så ska du skriva in tre bokstäver i en box där det står "download" sen är det bara att tanka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna titta på filmen, men jag vet inte hur jag går till väga riktigt, när jag klickar på länken kommer jag till startsidan för "megadownload"...

 

Precis bredvid MEGAUPLOAD så ska du skriva in tre bokstäver i en box där det står "download" sen är det bara att tanka den.

 

Ändra precis mitt tidigare inlägg till megaUPLOAD. :)

Nu förstår jag, jag trodde MQO eller vad det stod var någon slags förkortning för den filnamnet eller nått. Kanske var lite slarvig när jag läste. Tack i alla fall! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna titta på filmen, men jag vet inte hur jag går till väga riktigt, när jag klickar på länken kommer jag till startsidan för "megadownload"...

 

Precis bredvid MEGAUPLOAD så ska du skriva in tre bokstäver i en box där det står "download" sen är det bara att tanka den.

 

Men se upp.. för ibland lägger sig en flashannons precis över den och skakar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ska ju skriva in nån "kod" i en ruta i det högra hörnet och sen så får man vänta 45 sek innan man kan ladda ner (?)

 

 

men tror jag har gjort lite fel.. :P men skit i den länken och så fixar jag en ny när jag har gjort det rätt.. :)

 

edit: säg till om nån får det att funka, alltså om ni kan se på den :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ska ju skriva in nån "kod" i en ruta i det högra hörnet och sen så får man vänta 45 sek innan man kan ladda ner (?)

 

 

men tror jag har gjort lite fel.. :P men skit i den länken och så fixar jag en ny när jag har gjort det rätt.. :)

 

edit: säg till om nån får det att funka, alltså om ni kan se på den :?

 

Tjena,

Brukar ha lirat en del med dig på 1-2 nl på fulltilt.

 

Du verkar ha laddat upp projekt-filen från ditt projekt i camtasia. Du måste producera filmen när du väl har den i camtasia.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ska ju skriva in nån "kod" i en ruta i det högra hörnet och sen så får man vänta 45 sek innan man kan ladda ner (?)

 

 

men tror jag har gjort lite fel.. :P men skit i den länken och så fixar jag en ny när jag har gjort det rätt.. :)

 

edit: säg till om nån får det att funka, alltså om ni kan se på den :?

 

Tjena,

Brukar ha lirat en del med dig på 1-2 nl på fulltilt.

 

Du verkar ha laddat upp projekt-filen från ditt projekt i camtasia. Du måste producera filmen när du väl har den i camtasia.

 

GL

 

 

precis det jag gör nu, men det tar ganska lång tid.. %28 än bara..

 

 

 

 

Fan va skönt att se att du är tillbaka!

 

tack tack :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh appropå camtasia .... skulle tippa på att din färdig producerade film hamnar runt en GB stor ? ... Så sen måste du använda ngt program för att krympa kvaliteten på filmen osv ... för 40 min så tog det för mig ca 2 h att gör den omvandlingen 1 Gb -> 100 mb

 

Föreslår som program för det: AutoGK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh appropå camtasia .... skulle tippa på att din färdig producerade film hamnar runt en GB stor ? ... Så sen måste du använda ngt program för att krympa kvaliteten på filmen osv ... för 40 min så tog det för mig ca 2 h att gör den omvandlingen 1 Gb -> 100 mb

 

Föreslår som program för det: AutoGK

 

hur kan man fixa det programet då ? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh appropå camtasia .... skulle tippa på att din färdig producerade film hamnar runt en GB stor ? ... Så sen måste du använda ngt program för att krympa kvaliteten på filmen osv ... för 40 min så tog det för mig ca 2 h att gör den omvandlingen 1 Gb -> 100 mb

 

Föreslår som program för det: AutoGK

 

hur kan man fixa det programet då ? :?

 

google ? ...

 

http://www.autogk.me.uk/

 

Freeware

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh appropå camtasia .... skulle tippa på att din färdig producerade film hamnar runt en GB stor ? ... Så sen måste du använda ngt program för att krympa kvaliteten på filmen osv ... för 40 min så tog det för mig ca 2 h att gör den omvandlingen 1 Gb -> 100 mb

 

Föreslår som program för det: AutoGK

 

hur kan man fixa det programet då ? :?

 

google ? ...

 

http://www.autogk.me.uk/

 

Freeware

 

orka ska på det själv liksom ;)

 

tack tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...