Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

Jag har en sån Amilo Xi2550. Fick lov att skicka in den på service direkt då det var fel upplösning och det tog nästan en månad innan jag fick tillbaka den med ny skärm. Har fortfarande problem med den då det går en smal grön linje vertikalt över skärmen då och då, men det var för litet bekymmer för att jag skulle orka skicka in den igen. Sedan så får jag lov att använda externt tangentbord då det är omöjligt att skriva en hel mening på under en minut med så tröga tangenter. Dessutom så brukar den hänga sig helt lite då och då så att jag får lov att starta om den med strömknappen. Inget vidare köpa IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synpunkter på den här versionen??? Ska jag ändra processorn eller något annat som någon datakunnig kan se direkt???

 

Ta bort:

MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Office 2007 Home and Student - Swedish redigera

SINNESRO 3 års garanti med support hemma, inklusive kvällar och lördagar redigera

 

Samt mängd minne till standard om det inte var 4GB, det är minst 50% billigare att köpa extraminne från affären & trycka in det man behöver själv som tar ca 2 minuter.

 

Är den här något att ha: http://www.webhallen.com/prod.php?id=90792 verkar brutalt billig iaf verkar skumt???

 

Inget fel med den här heller.

Webhallen är dessutom schyssta & snabba när det gäller garantiärenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar en Dell studio 17" WUXGA. Köpte en sån nyligen och är helnöjd. Bra skärm, mycket utgångar(hdmi,firewire osv) bra tangentbord, hyfsat lätt med mera. Dell är ju bra eftersom det är bra garanti och lite meck. Beställ en studio!

 

ser ut som d blir en sån här med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt en Macbook Pro 17". De va lite strul med leveransen men annars känns de bra. Ska inom de närmaste timmarna installera Windows men än så länge känns den grym!

 

Har haft flera dell datorer innan och värre skit än så går nog inte köpas för pengar. Med min senaste XPS så slutade cd/dvd-läsaren, ljudkortet, HDMI och SV-video utgången att funka efter ett år. Så aldrig mer dell för min del...

 

Nu ska min nya mac utvärderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en Studio 17+högtalare till i tisdags, fick Avi från Dell igår.. Verkar som att allt kommit redan. Han jag beställde av sa att det går snabbare att beställa på telefon, då går ordern direkt till fabriken, men två dagar!?

 

De slängde även med 3års gratis antivirus. Så ska ni beställa så ring istället för att ta de på nätet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter fantastiskt. Skönt med försökskaniner :)

 

Den fungerar bra. Inte kört någon hårdgrind med den än utan bara kännt lite på den och surfat i några dagar. Det enda minuset jag än sålänge hittat är tangenbordet. Högra shiftknappen är jätteliten och svår att pricka. När jag skriver fort så missar datorn lite knappar. Har försökt att ändra detta och pillat massa i kontrollpanelen men inte fått det fixat. Skärmen är riktigt skön iaf. Ska testa en terminatorgrind med 6-7 bord i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eury: Vad är dessa koder? Hur mycket student behöver man vara för att få just den rabatten? ^^

 

Jag får mina från http://rabattkod.se/

 

Just nu finns t.ex ingen studentrabatt, men det dyker väl upp snart.

 

Status förändras i princip dagligen.

 

Har hört ryktas om att det inte alls görs någon kontroll av ens studentstatus - men jag är osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var också mycket snabbare. Fick min i förrgår.

 

Nu till den stora frågan:

 

Finns det något sätt att i Vista behålla det fräscha utseendet utan att det sitter en extraram utanpå alla fönster? Dvs, i aero-temat, eller vad det nu heter, så tar pokerborden upp onödigt stor plats.

 

Visst, jag har kört klassiskt tema, men det känns inte så kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var också mycket snabbare. Fick min i förrgår.

 

Nu till den stora frågan:

 

Finns det något sätt att i Vista behålla det fräscha utseendet utan att det sitter en extraram utanpå alla fönster? Dvs, i aero-temat, eller vad det nu heter, så tar pokerborden upp onödigt stor plats.

 

Visst, jag har kört klassiskt tema, men det känns inte så kul.

 

classic FTW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var också mycket snabbare. Fick min i förrgår.

 

Nu till den stora frågan:

 

Finns det något sätt att i Vista behålla det fräscha utseendet utan att det sitter en extraram utanpå alla fönster? Dvs, i aero-temat, eller vad det nu heter, så tar pokerborden upp onödigt stor plats.

 

Visst, jag har kört klassiskt tema, men det känns inte så kul.

 

högerklicka på skrivbordet

anpassa

windows klassik

tillbaka till anpassa

fönsterfärg och utseende

windows aero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...