Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

Studion har fått bra respons på många håll. Drog iväg en best. på en 17" för några dagar sedan. Men Centrino 2 ska finnas som tillval i dells bärbara inom en snar framtid vad jag hört, om man orkar vänta.

 

Kanske inte med Vostron dock, som väl är en företagsdator. Behövs något speciellt för att köpa den som privatperson?

 

Knappast, har köpt "företagsdator" från dell innan utan att behöva ange företag eller något som helst annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Har frågat på annat håll också och fått detta rekommenderat. Vad tycks?

Vostro 1710

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T5870 (2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB) redigera

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Basic with Service Pack 1 - Swedish redigera

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ WUXGA-widescreen-skärm (1 920 × 1 200) med TrueLife™ redigera

INTEGRERAD WEBBKAMERA Glossy Black utan kamera redigera

MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048] redigera

HÅRDDISK 160 GB (5 400 rpm) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8600M GS-grafikkort (128-bitars) redigera

OPTISK ENHET Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including Software redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (58 wattimmar) redigera

 

Totalt exkl. moms Momssats Totalt inkl. moms

Delsumma 8278,20 kr 25,00 % 10347,75 kr

Total fraktkostnad 200,00 kr 25,00 % 250,00 kr

Totalkostnad 8478,20 kr 10597,75 kr

 

http://ecomm.euro.dell.com/dellstore/basket.aspx?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd&itemtype=CF G&oid=7f269a45-7426-43f3-9514-1b86505d48e9

__________________

 

 

 

den dator hittade inte jag. Den fanns bara med 1440x900. Bah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att det sak finnas en Vaio med 1920x1200. Jag har sökt runt på nätet men inte hittat den någonstans.

 

Finns det någon som vet var jag kan hitta denna laptop och vill vara vänlig och skicka länk!

 

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391204

 

Denna vaio är vad jag vet den som har störst upplösning i vaio familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok låter ju dugligt. En annan fråga: Hur mycket skillnad och när märker man mellan

"Intel® Core™2 Duo-processor T8100 (2,1 GHz, 3 MB L2-cache, 800 MHz FSB)" och

"Intel® Core™2 Duo-processor T8300 (2,4 GHz, 3 MB L2-cache, 800 MHz FSB) "

 

I princip ingen såvida du inte har riktigt riktigt bra grafikkort, mer än 2GB ram och planerar att spela en del intensiva spel eller rendera 3D grafik från typ 3d studio max.

 

Hur duger grafikkortet:256 MB NVIDIA® GeForce™ 8600M GS-grafikkort (128-bitars) till att spela på då och då?

 

Duger alldeles utmärkt för en bärbar men om vi mäter med en stationär är det... not so good. Bl.a. är det väl absolut minst 512 mb RAM som gäller idag. Men som sagt, för en bärbar är det bra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man Dell vostro för 10000 kr? På dells hemsida http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sedhs1&kc=NRS17101&l=sv&m_30=120251&oc=N10X7101&rbc%&dgc=AF&cid=6502&lid=167782 står det att den kostar 13400 kr.

 

Det snackas om en "studio", vilken är det?

 

Har sabbat min Lenovo z61p, som f ö var en sjukt fin dator. En ny verkar gå på närmare 25k vilket är för mycket. Ska köpa en ny av annat märke och vill lägga max 13000 kr. Kommer spela poker (1920*1200) på den inte mycket annat.

 

Är den här något att ha: http://www.webhallen.com/prod.php?id=90792&ref=Prisjakt verkar brutalt billig iaf verkar skumt???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man Dell vostro för 10000 kr? På dells hemsida http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sedhs1&kc=NRS17101&l=sv&m_30=120251&oc=N10X7101&rbc%&dgc=AF&cid=6502&lid=167782 står det att den kostar 13400 kr.

 

Det snackas om en "studio", vilken är det?

 

Har sabbat min Lenovo z61p, som f ö var en sjukt fin dator. En ny verkar gå på närmare 25k vilket är för mycket. Ska köpa en ny av annat märke och vill lägga max 13000 kr. Kommer spela poker (1920*1200) på den inte mycket annat.

 

Är den här något att ha: http://www.webhallen.com/prod.php?id=90792&ref=Prisjakt verkar brutalt billig iaf verkar skumt???

 

Prova studio 17 från dell annars, bra dator och den får du för under 13k efter att du lagt till lite extra tillbehör som är bra att ha(väska, skrivare, office program osv...) och lite andra uppgraderingar om du vill:-) . Prisvärd enligt mig:mrgreen:

ps. funkar väldigt bra till poker naturligvis=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova studio 17 från dell annars, bra dator och den får du för under 13k efter att du lagt till lite extra tillbehör som är bra att ha(väska, skrivare, office program osv...) och lite andra uppgraderingar om du vill:-) . Prisvärd enligt mig:mrgreen:

ps. funkar väldigt bra till poker naturligvis=)

 

Ok tack för tipset. Dell verkar ju populära och ha bra kvalitet, pris etc.

Jag redigerade den ursprungliga Dell studio 17 till följande (12k kr):

 

Intel® Pentium Dual Core Processor 2390 (1.86 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2 Cache) redigera

Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - svenska redigera

MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Office 2007 Home and Student - Swedish redigera

SINNESRO 3 års garanti med support hemma, inklusive kvällar och lördagar redigera

WEBCAM 2.0 Mega pixel Integrated Web Camera - CCFL redigera

FÄRGER, MÖNSTER OCH KONSTNÄRLIGA UTFORMNINGAR Jet Black (svart) med matt finish redigera

LCD-SKÄRM 17,0-tums WUXGA+ CCFL (1 920 x 1 200) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik redigera

MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048] redigera

HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT Inbyggt Intel® Graphics Media Accelerator X3100-grafikkort redigera

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet, fackmatad, med programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primary 6-cell 56 WHr Lithium Ion battery redigera

 

Synpunkter på den här versionen??? Ska jag ändra processorn eller något annat som någon datakunnig kan se direkt???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studio 17 har ju kännts som bästa alternativet senaste tiden, men datorn MaybePirog länkar till har ju samma prestanda för ett par tusen billigare.

 

Datorn på Webhallen tycks vara exakt samma, men med större hårddisk, till samma pris.

 

Ja tycker det verkar skumt att fujitsun på webhallen är så billig. 11000 med samma minne fast nästan 3 ggr så stor hårddisk.. Den har dessutom en T9300 processor som hos Dell (om det nu är exakt samma) kostar 3270 kr att lägga till. Sjukt!!!! Vad är haken? Är kvaliteten väldigt mkt sämre eller har jag missat något???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...