Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Stormen och mawam: tack för synpunkterna och tips.

Har bestämt mig för att lägga lite mer krut på bl.a. skärmen. Öppet köp utnyttjande på gång alltså. Blir nog en återgång till den gamla lite kostsammare devisen "Buy quality - cry once".

Ser för övrigt att SIBA redan i dag sänkt ordinarie priset till samma som "kvällsreapriset" från i går. Så mycket var det fyndet värt alltså...

• 3 weeks later...
  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Beställde hem en begagnad Fujitsu Amilo M 4438 nu. Den verkade riktigt nice för pokerspelande och jag fick den för bra pris.

- 17" TFT WUXGA (1920x1200)

- Intel Centrino 2.0 GHz

- 1024MB RAM

- 80GB HDD

- DVD-RW

- Geforce Go 6800 256Mb

- Onboard sound

- 10/100 NIC

- Wireless NIC

- Modem

- USB

- Firewire

- Minneskortsläsare

- Fjärrkontroll

- XP Home Original

- Fabriksgaranti t o m 080716

Bild: http://213.132.112.100/images/79/7987568660.jpg

Vad tror ni om den datorn? Någon som har en likadan kanske? Eller är det någon som har/har haft en Fujitsu-Siemens laptop och kan säga vad ni tycker om dom? =)

Postad
Beställde hem en begagnad Fujitsu Amilo M 4438 nu. Den verkade riktigt nice för pokerspelande och jag fick den för bra pris.

- Intel Centrino 2.0 GHz

- 1024MB RAM

- 80GB HDD

- DVD-RW

- Geforce Go 6800 256Mb

- Onboard sound

- 10/100 NIC

- Wireless NIC

- Modem

- USB

- Firewire

- Minneskortsläsare

- Fjärrkontroll

- XP Home Original

Vad tror ni om den datorn? Någon som har en likadan kanske? Eller är det någon som har/har haft en Fujitsu-Siemens laptop och kan säga vad ni tycker om dom? =)

Skön upplösning på skärmen!

Postad

- Intel Centrino 2.0 GHz

- 1024MB RAM

- 80GB HDD

- DVD-RW

- Geforce Go 6800 256Mb

- Onboard sound

- 10/100 NIC

- Wireless NIC

- Modem

- USB

- Firewire

- Minneskortsläsare

- Fjärrkontroll

- XP Home Original

Riktigt fin datorn, och upplösningen blir man kär i. Det ända man vill lägga till är 1gb ram och en dual core vore ju inte fel. Men det är en grym dator du har beställt!

Vad fick du ge för monstret?

Postad
Riktigt fin datorn, och upplösningen blir man kär i. Det ända man vill lägga till är 1gb ram och en dual core vore ju inte fel. Men det är en grym dator du har beställt!

Jo, lite mer RAM kanske vore aktuellt för framtiden. Men 1Gb klarar man sig ganska bra med.

Jag fick ge 11000kr med frakt för den. Helt okej tycker jag. =)

Var lite sugen på en Sony Vaio med samma prestanda innan men hittade ingen jag var nöjd med riktigt. Så det fick bli denna...

Postad
Oh, är den verkligen värd det, begagnad?

Är ingen expert, men processorn ser sunkig ut.

Jag köper datorn av ett företag som skickar paketet med postförskott och jag får med Windows XP Home original och garanti som räcker i över ett år. Bara det tycker jag är värt en extra tusenlapp på priset.

Processorn räcker rätt långt om man bara ska hålla sig till pokergrind och surfande. Och det är precis vad jag ska ha den till... =)

Postad

Frågan är vad du vill ha dual core till?

Kör du dubbla OS samtidigt kanske?

eurythmech:

- Intel Centrino 2.0 GHz är Ingen budget skit.

Inte direkt så du jämför den rakt av med Ghz mot en p4 (x2 o du ligger rätt nära sanningen).

Så skenet bedrar.

Postad
Frågan är vad du vill ha dual core till?

Kör du dubbla OS samtidigt kanske?

Så länge man kör mer än en tråd och operativsystemet inte är från 1868 är det rätt trevligt med flera cores.

• 2 weeks later...
Postad

Jag är helnöjd med mitt köp iaf =)

Det enda som fattas egentligen är port för såna PC-kort som kan va bra om man ska köra med mobilt internet t.ex. Men jag kör med USB-dongel istället vilket funkar lika bra. :>

Postad
17" 1680x1050? HP? Nej tack...

Skulle absolut satsa på en beg. vaio isf...

Du kan ta och förklara kanske? Inte bara säga nej!?

Jag har exakt 17" nu och samma upplösning. Är jättebra tycker jag så säg vad som får dig att tycka sådär!

Postad
Du kan ta och förklara kanske? Inte bara säga nej!?

Jag har exakt 17" nu och samma upplösning. Är jättebra tycker jag så säg vad som får dig att tycka sådär!

Jag tycker det är en mongoupplösning på den skärmstorleken. Minst 1200 pixlar i höjd känns givet för pokrande. Har inga bra erfarenheter av HP heller; dåliga skärmar, lite prestanda för pengarna, fula i allmänhet...

Sony Vaio är nöten bland pokerlaptops och går att få för runt 9-10k på blocket. Dom är ruskigt snygga och har sjukt sköna skärmar. 1920x1200-upplösningen är så grym så jag inte finner ord för den! =)

Postad
Jag tycker det är en mongoupplösning på den skärmstorleken. Minst 1200 pixlar i höjd känns givet för pokrande. Har inga bra erfarenheter av HP heller; dåliga skärmar, lite prestanda för pengarna, fula i allmänhet...

Sony Vaio är nöten bland pokerlaptops och går att få för runt 9-10k på blocket. Dom är ruskigt snygga och har sjukt sköna skärmar. 1920x1200-upplösningen är så grym så jag inte finner ord för den! =)

Visst är de inte så snygga men vafan jag betalar för prestanda ;). En snygg dator det är en mac, en ebook:)

Upplösningen 1650x1150 är skön. Klarade lätt 11tabling på expekt med den, så visst duger det! Men som du säger tackar man inte nej till 1920x1200, men det är ju trots allt bara 50pixlar som skiljer i höjd;-)...

Ska kolla upp vaio nu..

EDIT: Tyckte inte jag hittade mycket för samma prislapp på blocket. Ger du 10k får du det här: http://www.blocket.se/vi/11169560.htm?ca=11_s

Och då köper jag MYCKET hellre än ny och bättre HP!

Postad
Visst är de inte så snygga men vafan jag betalar för prestanda ;). En snygg dator det är en mac, en ebook:)

Upplösningen 1650x1150 är skön. Klarade lätt 11tabling på expekt med den, så visst duger det! Men som du säger tackar man inte nej till 1920x1200, men det är ju trots allt bara 50pixlar som skiljer i höjd;-)...

Ska kolla upp vaio nu..

EDIT: Tyckte inte jag hittade mycket för samma prislapp på blocket. Ger du 10k får du det här: http://www.blocket.se/vi/11169560.htm?ca=11_s

Och då köper jag MYCKET hellre än ny och bättre HP!

Det skiljer 150 pixlar i höjd.. nästan ett halvt bord..

1600 i bredd och 1200 i höjd krävs för att man ska kunna lira fyra bord utan överlapp på de flesta sajter.

Nej den där vaion har inte 1920x1200 i upplösning... Helt fel modell =)

Postad

Den här datorn är väl värd 9500? Helt ny då!

Processortyp Intel Core 2 Duo T5600 2 MB cache

Intel Centrino Duo

Chipset Intel Mobile 945PM Express

Processorhastighet 1.83 GHz

Minnestyp DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300

Minne som ingår 2GB

Maximalt minne 4 GB

Minnnesplatser (Lediga) 2(1)

Hårddiskstorlek 100 GB

Hårddisktyp Serial-ATA

Skärmstorlek 17.0 tum WSXGA+ BrightView

Maximal skärmupplösning 1680 x 1050 bp

Skärmtyp Högblank

Grafik (Grafikminne) ATI Mobility Radeon X1600 256MB

Floppy Nej

CD/DVD/CDRW DVD±RW (+R dubbla lager)

Modulplats Nej

Antal Seriella portar Nej

Antal Parallella portar Nej

Antal USB portar 4 st

Antal Firewire portar 1 st

Antal Infraröda portar Nej

Antal VGA portar 1 x VGA

Antal PC-Card-portar 1 x PC-Card typ I/II

Minneskortläsare Ja, läser Digital-, MultiMediaCard-, Memory Stick-, Stick Pro- eller Stick Duo-, Smart Media- och SD-minneskort

TV-utgång Ja, S-video

Ljud Ja

Modem Ja

Bluetooth Ja, version 2.0

Nätverk 10/100/1000 Mbps & WLAN 802.11a/b/g

Dockningsmöjlighet Ja

Drifttid batteri upp till 4 timmar

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Svensk

Pekdon Pekplatta

Dimensioner (BxDxH) 393 x 275 x 33 mm

Vikt 3.4 kg

Garanti 1 år hämtservice

Mjukvara Adobe Acrobat Reader, Intervideo WinDVD, HP Quick Launch Button Software, Microsoft Windows Media Player 10, HP Mobile Print Driver, HP Wireless Assistant, Norton Internet Security (60 dagars prenumeration)

Postad
Den här datorn är väl värd 9500? Helt ny då!

Processortyp Intel Core 2 Duo T5600 2 MB cache

Intel Centrino Duo

Chipset Intel Mobile 945PM Express

Processorhastighet 1.83 GHz

Minnestyp DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300

Minne som ingår 2GB

Maximalt minne 4 GB

Minnnesplatser (Lediga) 2(1)

Hårddiskstorlek 100 GB

Hårddisktyp Serial-ATA

Skärmstorlek 17.0 tum WSXGA+ BrightView

Maximal skärmupplösning 1680 x 1050 bp

Skärmtyp Högblank

Grafik (Grafikminne) ATI Mobility Radeon X1600 256MB

Floppy Nej

CD/DVD/CDRW DVD±RW (+R dubbla lager)

Modulplats Nej

Antal Seriella portar Nej

Antal Parallella portar Nej

Antal USB portar 4 st

Antal Firewire portar 1 st

Antal Infraröda portar Nej

Antal VGA portar 1 x VGA

Antal PC-Card-portar 1 x PC-Card typ I/II

Minneskortläsare Ja, läser Digital-, MultiMediaCard-, Memory Stick-, Stick Pro- eller Stick Duo-, Smart Media- och SD-minneskort

TV-utgång Ja, S-video

Ljud Ja

Modem Ja

Bluetooth Ja, version 2.0

Nätverk 10/100/1000 Mbps & WLAN 802.11a/b/g

Dockningsmöjlighet Ja

Drifttid batteri upp till 4 timmar

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Svensk

Pekdon Pekplatta

Dimensioner (BxDxH) 393 x 275 x 33 mm

Vikt 3.4 kg

Garanti 1 år hämtservice

Mjukvara Adobe Acrobat Reader, Intervideo WinDVD, HP Quick Launch Button Software, Microsoft Windows Media Player 10, HP Mobile Print Driver, HP Wireless Assistant, Norton Internet Security (60 dagars prenumeration)

NX9420?

Postad

Väljer mellan att köpa Dell 17" och Dell 15,4", båda med upplösning 1920*1200. Hur många bord i normalstorlek ryms utan överlappning?

Kan man gå ner i upplösning på 17"-skärmen och ändå få rum med 4 st pokerbord utan överlappning?

Någon som kan posta en bild hur det ser ut med ett antal pokerbord öppnade?