Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bärbar med 15.4" 1680x1050 skärm. Skulle funka eller blir det mkt överlapp eller för smått att sitta med 4 bord om man kör längre sessioner?

 

Precis köpt en IBM Thinkpad Z60m som har 1680x1050 i upplösning. Har ännu inte kört något längre grindpass, och jag är van vid 2 st 1600x1200 skärmar från stationära. Men änsålänge har ja inte upplevt det jobbigt att spela. Det viktigaste för mig är att jag kan se all action.

 

F.ö är jag änsålänge väldigt nöjd, den har 3-4h batteritid och fingertrycksavläsning vilket är ett stort + när man sysslar med det man sysslar med, ingen som kan hacka datorn om den blir stulen.

 

Inte så fasligt dyr heller.

 

Med en sådan här inkopplad i routern slipper man dessutom ha stationära igång dygnet runt bara för kunna streama film. [/url]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt att köpa en ny laptop. Vill ha en med hyfsad prestanda men att den är lätt är viktigare, ska ju ändå bara spela poker på den. 1600x1200 upplösning eller bättre är ett måste. Någon som har något förslag?

 

Har en acer med dålig upplösning som lätt blir överhettad nu, inge mer acer för min del även om den har bra prestanda för priset.

 

macbook pro 17". efter att ha kört acer8204, sett alla fula dells etc kommer det bli min nästa pokerdator...

 

Hur funkar det med mac datorerna, bara att köra XP på dem också eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man bara ibland beställa Latitude datorer från Dell? Nu har de tagit bort alla Latitudesen förutom D420 från konsumentavdelningen igen, så nu kan jag inte beställa en D620 eftersom jag inte har ett företag. Det är ju löjligt.

 

Förresten, var är bäst att annonsera om jag vill sälja min gamla bärbara? Blocket? Tradera? Något annat förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga

 

hur funkar det med extern skärm till en bär bar dator..låt säga att jag har en 19 tum plattskärm..o vill koppla in den till en bärbar..det görs via VGA ut va?.. finns det på de flesta datorer eller?

 

är det möjligt att då köra exempelvis pokertracker (alternativt flera bord) på på den bärbara och ha borden på den externa skärmen?

 

krävs det väldigt kraftfull laptop för att den ska kunna visa högupplösning på den externa skärmen?

 

blev visst ett par frågor mer än tänkt..fråga om jag varit otydlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Funderar på att köpa en bärbar dator

 

Har kollat lite på sony vaio, men vet inte riktigt tycker det är svårt att hitta en bra med rätt skärmupplösning. Nån som vet vad som är inne nu? eller kan ge mig ett tips?

 

macbook pro 17"+ACD 30" är inne nu...

 

Håller med!! Jag har helt bytt till Mac nu.. fan vilka sköna datorer dom har!

Deras bärbara är så jäkla snygga! och bra inte minst =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bärbar med 15.4" 1680x1050 skärm. Skulle funka eller blir det mkt överlapp eller för smått att sitta med 4 bord om man kör längre sessioner?

 

Precis köpt en IBM Thinkpad Z60m som har 1680x1050 i upplösning. Har ännu inte kört något längre grindpass, och jag är van vid 2 st 1600x1200 skärmar från stationära. Men änsålänge har ja inte upplevt det jobbigt att spela. Det viktigaste för mig är att jag kan se all action.

 

F.ö är jag änsålänge väldigt nöjd, den har 3-4h batteritid och fingertrycksavläsning vilket är ett stort + när man sysslar med det man sysslar med, ingen som kan hacka datorn om den blir stulen.

 

Inte så fasligt dyr heller.

 

Med en sådan här inkopplad i routern slipper man dessutom ha stationära igång dygnet runt bara för kunna streama film. [/url]

 

Bara lite nyfiken, hur funkar fingeravtrycksläsningen och säkerheten? Kör du XP? Ist finns ju fortfarande lösenordet/koden sparad på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bärbar med 15.4" 1680x1050 skärm. Skulle funka eller blir det mkt överlapp eller för smått att sitta med 4 bord om man kör längre sessioner?

 

Precis köpt en IBM Thinkpad Z60m som har 1680x1050 i upplösning. Har ännu inte kört något längre grindpass, och jag är van vid 2 st 1600x1200 skärmar från stationära. Men änsålänge har ja inte upplevt det jobbigt att spela. Det viktigaste för mig är att jag kan se all action.

 

F.ö är jag änsålänge väldigt nöjd, den har 3-4h batteritid och fingertrycksavläsning vilket är ett stort + när man sysslar med det man sysslar med, ingen som kan hacka datorn om den blir stulen.

 

Inte så fasligt dyr heller.

 

Med en sådan här inkopplad i routern slipper man dessutom ha stationära igång dygnet runt bara för kunna streama film. [/url]

 

Bara lite nyfiken, hur funkar fingeravtrycksläsningen och säkerheten? Kör du XP? Ist finns ju fortfarande lösenordet/koden sparad på hårddisken.

 

Använderdu fingeravtrycksigenkänningsmekanismhexafluxen så lagras den informationen på ett separat flash chip, om jag minns rätt ifrån min genomgång med Lenovo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Dags att köpa laptop! Behöver lite tips för jag kan verkligen inte bestämma mig. Står mellan dessa maskiner:

 

1. Lite konfigurerad Rock Xtreme CTX Pro

 

2. Dell XPS M1710

 

3. Sony VAIO VGN-AR11S

 

Tacksam för svar! :)

 

 

Tillkommer det inte massa skatt, tull och skit om man beställer från UK t.ex. och finns det ÅÄÖ på dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att köpa laptop! Behöver lite tips för jag kan verkligen inte bestämma mig. Står mellan dessa maskiner:

 

1. Lite konfigurerad Rock Xtreme CTX Pro

 

2. Dell XPS M1710

 

3. Sony VAIO VGN-AR11S

 

Tacksam för svar! :)

 

Äh, köp en MacBook Pro 17" istället. Orka en ful, släpbar pc lixom.

Så 17" är INTE släpbar? Den är minst lika släpbar som dom fhaugen tagit fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på en laptop, däremot är jag mindre sugen på att betala för den. Finns det ingen pokersida där man kan grinda till sej en dator ? O inte typ partys shop, där man måste raka $20k för att få en cykel, utan något vettigt erbjudande? Man tycker att det borde locka många kunder. Istället för en $1k bonus eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då är även jag på jakt över en dator. Dock verkar det vara svårt att få tag i en dator med 1600*1200 i upplösning i affärerna på stan. Och eftersom jag bara ska använda datorn på resande fot vilket inte är allt för ofta känns det onödigt att spendera mer än 20 000kr på en.

 

Jag har dock hittat en dator Acer Ferrari 4005WLMi för 13 000 med upplösningen 1600*1050. 15.4 tums skärm. Så min fråga är. Funkar det att spela 4 poker bord samtdigt med 1600*1050 på ett bra sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycks om denna? Pris 10500. Är det värt att lägga till 1300 för att få Intel® Centrino® Duo Mobil Teknologi med Intel® CoreTM 2 Duo Prosessor T5600 (1.83GHz, 2MB L2 Cache, 667MHz FSB) samt ATI® MobilityTM RadeonTM X1400 256MB HyperMemoryTM.

 

Kommer Vista att kräva att detta eller går det göra med det billigare? Brukar inte göra något direkt avancerat annars.

 

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) redigera

OPERATIVSYSTEM Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl Operating System Re-Install CD) - Swedish redigera

SINNESRO Hämt- och returservice, endast 1 år redigera

 

 

 

LCD-SKÄRM 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™ redigera

MINNE 1024 MB 533 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (2 x 512) redigera

HÅRDDISK 120GB (5,400rpm) Hard Drive redigera

OPTISK(A) ENHET(ER) 8X DVD+/-RW med Software (DVD/CD-brännare och DVD/CD-uppspelning) redigera

GRAFIKKORT 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16 redigera

PRIMÄRT BATTERI 9-celligt, 85 wattimmars primärt litiumjonbatteri redigera

Tillbehör

TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors redigera

 

 

LJUDPROGRAM No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...